• Clemmentina

IVF hösten/vintern 2020

Ölandstoka skrev 2020-11-08 19:31:53 följande:

Så fina otroliga människor, tack för allt stöd och för att ni finns! <3

Jag följde min känsla och körde. Teststrecket blev jättestarkt på en gång. Slog en rosett om testet och gav till mannen. Har inte riktigt fattat det än, går och tittar på testet hela tiden :) Kan inte fatta att jag är gravid igen :) Så glad och nervös och förväntansfull.

Hoppas så otroligt mycket att det går vägen för er så att vi kan följas åt :)

Åhhhh vad glad jag blir! Stort grattis! Jag är faktiskt inte förvånad...Hade det på känn. :D Kul med rosetten och att du fick överraska sambon just idag. Berätta, har du några symptom?
  • Clemmentina
    Ölandstoka skrev 2020-11-08 20:19:18 följande:

Tack fina ni! :)

Det som gjorde att jag började känna mig säker var att brösten började ömma mer och mer så sent i ruvperioden, det var kanske två dagar sedan. Och jag mår lite lite illa när jag är hungrig också. Kan vara att jag har varit så nervös också men när jag var gravid sist blev jag också det.

Hade väldigt lite symtom sist förutom trötthet, hoppas på mer symtom den här gången :)

Så spännande! :) Hoppas på lagom mycket symptom. Du får hålla oss uppdaterade.
  • Clemmentina
    Filly skrev 2020-11-09 15:23:09 följande:

Hej,

ny här och hoppar in i denna grupp då jag har skummat igenom lite vad ni går/gått igenom.

Vi är själva i det stadiet där 4st inseminationer inte har fungerat och provar nu ivf.

Första ivf och första insättning. Äggplock gick bra, vi visste inte riktigt vad vi skulle förvänta oss rent antalsmässigt.. Vi fick 1st blastocyst som klarar sig till frysen. Och just nu ruvar jag på en 3 dagars gammal embryo. Insättning gjordes i torsdags.

Jag tror många känner igen historien mer eller mindre.

Jag tar dagligen lutinus 3st/dag. Misstänker också att ovitrelle håller på att försvinna ur kroppen då mina bröst inte är spända och megaömma. Dock är de fortfarande lite ömma på sidan.

Söker som många här, tecken och hopp.

Men en lustig fråga till er som har tagit eller tar Lutinus, har ni blivit gasiga i magen av dem? haha

Välkommen hit! :) Spännande med första omgången. 4-5 dagar efter återföringen minskade även min känningar av Ovitrelle och äggplock. Jag har inte blivit gasig i magen av dem men däremot lite åt det förstoppade hållet. Så att magen påverkas är nog rätt vanligt!
  • Clemmentina
    Onemore2018 skrev 2020-11-10 11:32:24 följande:

6 stora på ena sidan och 4 på andra

Härligt! :)
  • Clemmentina
    Thessan81 skrev 2020-11-10 11:22:30 följande:

Här med äggplock på fredag :) vart går ni? Vi går på livio Fertilitetscentrum Göteborg

Spännande med flera äggplock på fredag! :) Håller tummarna för er alla!
  • Clemmentina
    Ölandstoka skrev 2020-11-10 13:02:36 följande:

Spännande för dig med, hur mår du? :)

Det är det! Känner lite molvärk nu precis som jag gjorde sist jag blev gravid och som jag alltid gör innan mens. Sjukt nervös! Tror inte jag vågar testa innan testdag men mensen kommer nog i helgen om jag inte år gravid.
  • Clemmentina
    Ölandstoka skrev 2020-11-10 13:02:36 följande:

Spännande för dig med, hur mår du? :)

Hur mår du? :) Ringer du kliniken på fredag eller har du redan meddelat?
  • Clemmentina
    Ölandstoka skrev 2020-11-10 14:31:05 följande:

Oj,missade att du skrivit detta. Spännande! :) Fredag den 13de kanske blir din turdag istället ;)

Åh då gör du rätt i att ringa imorgon. :) Spännande!

Tror inte jag orkar bli besviken två gånger så vågar inte testa precis innan testdag. När jag gjort det tidigare kommer alltid mensen direkt efteråt, haha. Väntar till söndag eller måndag tror jag.
  • Clemmentina
    Sussna85 skrev 2020-11-10 19:13:32 följande:

De två största var 17 cm redan,så därav vill de inte sätta in mera sprutor antar jag. Det blir väl för sent med ÄP om man väntar till måndagen...men jo,jag hade hoppats på bättre resultat med denna spruta. Hoppas ändå att fragmenteringen uteblir om det blir någe ägg att plocka.

Åh vad tråkigt men hoppas det är bra kvalitet på dessa fyra istället! Det behövs ju bara ett riktigt bra...

Ser ut att bli många äggplock på fredag. :)
  • Clemmentina
    Sussna85 skrev 2020-11-12 13:44:12 följande:

Är så så ledsen. Tog ett nytt amh och fsh värde förra veckan,fick svaret idag. Fsh värde är lite förhöjt på detta prov pga av Elonva sprutan som jag tog. Så det borde annars vara ok ännu.

Mitt amh värde sjunker snabbt,på mindre än ett 1 år har det gått från 1.2 till bara 0.53. Om vi inte lyckas snart står nog ÄD för dörren...vet att man inte bara kan se till ett amh värde. Men med tanke på vår dåliga ivf historik så känns detta resultat riktigt förjävligt. Usch och blä.

Åh vad tråkigt! Lider med dig. Men det är inte på något sätt kört även om amh sjunker. Vi hoppas på att du snart ruvar på ett guldägg. <3
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020