• Clemmentina

IVF hösten/vintern 2020

Sussna85 skrev 2020-11-01 15:36:28 följande:

Jo några dagar kvar..

Ok,men odlar de vidare på den sista eller sattes den lilla i frysen nu? Men vad härligt att du är ruvare! När fick du testdag?

Två stycken odlar de vidare till dag fem/sex. :) Testdag är 16 november...om jag kan hålla mig till dess.
  • Clemmentina
    Sussna85 skrev 2020-11-01 15:53:13 följande:

Förhoppningsvis får ni två fina till frysen med då Ah ok! Hehe,det kan ju inte finnas många som håller sig till testdagen,hmm...jag är inte en av dom iallafall

Hehe, sant! Jag har gjort både och. Vi får se hur det går den här gången.
  • Clemmentina
    GlitterLina skrev 2020-11-01 16:34:30 följande:

Ni som har tagit Provera i 10 dagar, när kom er mens? Dem ggr jag ätit förr så har mensen kommit innan sista tabletten.. igår va sista.

För mig har det varierat från en dag innan jag tog sista tabletten till en vecka. Vanligtvis tar det 2-4 dagar för mig.
  • Clemmentina
    Ölandstoka skrev 2020-11-01 17:22:16 följande:

Vad härligt! :) Synd att icsi inte gav fler befruktade men det spelar ju ingen roll om det är guldägget du fick nu. Låter som att du är positiv, det är toppen. Hoppas att du får en fantastisk ruvtid nu.

Det är bra med mig, mår lite konstigt och vill så gärna läsa in saker i det men jag har ätit konstant i helgen så det är nog snarare därför :P Har haft det jättebra hittills, nästa vecka kommer nervositeten att komma med buller och bång dock, tror att det var motsvarande fredag nästa vecka som jag fick spottings vid min förra misslyckade fet, så det kommer läskiga tider i slutet av nästa vecka.

Vi ska till mina föräldrar nästa söndag och jag har lite panik inför att ha mens på farsdag. Längtar så efter att den dagen ska handla om min man.

Nu blev det mycket babbel, det jag ville säga var ju egentligen bara grattis till ruvningen :) Är ju en del tankar i såna här tider dock ;)

Hur brukar dina ruvningar vara, får du mycket känningar?

Precis, jag tror på guldägg. ;) Hade en bra känsla när jag var där. Allt var lugnt, fint och jag gillade både läkare och embryologen. Så skönt att göra återföring på en söndag när det inte var en passa andra patienter där.

Håller med! Det blir väldigt mycket tankar. Babbla gärna på! Tycker det är skönt att höra att andra har ungefär samma funderingar som jag. Det är så himla svårt det där med tecken och vad som beror på vad. Hoppas verkligen att du känner dig konstig på grund av att det är något litet som växer i din livmoder. Håller tummarna för att du slipper spottings och att det blir en fin farsdag! :) Nästa år hoppas vi att det är din man som blir firad.

Jag brukar helt klart ha mer känningar när jag tar Lutinus än när jag inte gör det. Just nu känner jag nog av både Ovitrelle och Lutinus. Ömma bröst (som kom innan äggplocket) och en mage som känns hela tiden. Då är det liksom svårt att koppla bort allt! ;) Vi får se hur den här veckan blir!
  • Clemmentina
    Ölandstoka skrev 2020-11-02 08:35:45 följande:

Härligt att få prata av sig! :)

Ömma bröst har jag ofta, även vid helt vanlig ägglossning, men den gången jag blev gravid så blev brösten gradvis mer och mer ömma från ca ruvdag 9. Så nu klämmer jag på brösten i tid och otid för att se om det händer något. Blir öm av allt klämmande i stället haha.

Mår lite illa också men det är helt klart nervositet, det är standard i slutet på ruvningen för mig.

Hur har du det? :)

Haha, hög igenkänningsfaktor på brösten. Har gjort exakt samma sak och fått ömma bröst av det. ;) Den gången jag blev gravid tror jag faktiskt brösten började ömma först efter plusset.

Man kan ju må illa av så många anledningar. Jag mår illa nu. Mer magont och illamående kom efter jag började med Lutinus så i mitt fall beror det på det. Har du testat Crinone? Undrar om jag skulle få mindre biverkningar av det.
  • Clemmentina
    Ölandstoka skrev 2020-11-02 10:00:31 följande:

Har bara haft lutinus. Men det skulle ju vara intressant att få testa något annat. Undra varför lutinus är så standard.

Eller hur! Visst undrar man. Läste dessutom att det varit något problem i våras med produktionen av just Lutinus. Tar du progesteron den är omgången?
    Sussna85 skrev 2020-11-02 11:48:24 följande:

De där undrar jag oxå,när det verkar finnas bättre alternativ på marknaden, men nu sist när jag var på ÄP,när hela gynstolen var full med Lutinus typ... så skrev läkaren ut Lugesteron 200mg*3 åt mig ist. Mycket bättre med mindre kladd! Och mycket vänligare att föra upp

Den nya läkaren har skrivit ut progesteronet Cyclogest 400mg*2. Får se hur dom är sen.

Spännande att höra att det finns alternativ! Förutom kladdet får jag ju så himla mycket biverkningar av Lutinus. Hade gärna provat något annat men nu får de gå. Berätta gärna vad du tycker om Lugesteron sen.
  • Clemmentina
    Fiafiafia skrev 2020-11-02 14:18:02 följande:

Hej tjejer! Har varit här inne o läst en del, men känner nu att jag vill skriva av mig lite.. Kanske få lite igenkänning! ;)

Jag är just nu på ruvardag 12..värsta "terror-tiden" för mig! Växlar mellan hopp och förtvivlan och har antingen tidiga grav-tecken, eller är skengravid.. :/ har ont (stramande liksom) i ljumskar o nedre delen av magen, sömnsvårigheter med konstiga drömmar och trötthet.. Och humörsvängningar såklart! Haha! ????

Första försöket nu med min nuvarande sambo.

Jag har med tidigare partner gjort 4 ivf utan positivt resultat så det präglar nog mig lite.. Men försöker se det positivt och vara hoppfull.. Men samtidigt så försöker jag skydda mig själv genom att tänka att det inte blir något... Fattar inte varför.. För ledsen o besviken kommer man ju bli ändå om det inte går vägen...

Någon som känner igen sig? ;)

Styrka till er alla! ????

Känner igen mig så väl! Terror-tid var ett bra uttryck. När har du testdag? :) Kan tänka att det närmar sig för dig. Vi gör vår tredje ivf (fjärde återföringen) så kan mycket väl känns igen mig i dina tankar. Håller tummarna för dig!
  • Clemmentina
    Ölandstoka skrev 2020-11-02 13:33:31 följande:

Ja jag tar två lutinus om dagen.

Jag var lite orolig att lutinus inte fungerade på mig, jag hade nästan inga biverkningar och fick mens som vanligt. Så jag tycker nästan att det känns bra att få lite biverkningar :P

Spännande ändå att höra om alternativ :)

Usch ja, det har jag också oroat mig för. Kunde de inte ta ett blodprov några dagar efter ägglossning/återföring för att kolla nivåerna liksom!? Håller med om att biverkningar är bra på så sätt.
  • Clemmentina
    Sussna85 skrev 2020-11-02 15:08:20 följande:

Fick faktiskt lite mildare symtom med Lugesteron än med Lutinus, fast jag tog mycket större styrka t.om.

Får se vad Cyclogest gör,bara jag kommer så långt så jag får pröva det så ska jag meddela om det är bättre än ovannämda

Ser fram emot rapport sen. Hur går det med blödningen? Kommer den igång?
  • Clemmentina
    Sussna85 skrev 2020-11-02 18:58:17 följande:

Näej. Jag blir slut,från riktig mensvärk och lite lite blödning hela förmiddagen så är jag nu lika torr som en öken igen Så inte blir det nån spruta imorgon bitti iallafall. Jag ska försöka att sluta gå och vänta och nojja, den ska väl dra igång nångång iallfall. Hoppas jag.

Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020