IVF hösten/vintern 2020
Jo några dagar kvar..
Ok,men odlar de vidare på den sista eller sattes den lilla i frysen nu? Men vad härligt att du är ruvare! När fick du testdag?
Jo några dagar kvar..
Ok,men odlar de vidare på den sista eller sattes den lilla i frysen nu? Men vad härligt att du är ruvare! När fick du testdag?
Förhoppningsvis får ni två fina till frysen med då Ah ok! Hehe,det kan ju inte finnas många som håller sig till testdagen,hmm...jag är inte en av dom iallafall
Ni som har tagit Provera i 10 dagar, när kom er mens? Dem ggr jag ätit förr så har mensen kommit innan sista tabletten.. igår va sista.
Vad härligt! :) Synd att icsi inte gav fler befruktade men det spelar ju ingen roll om det är guldägget du fick nu. Låter som att du är positiv, det är toppen. Hoppas att du får en fantastisk ruvtid nu.
Det är bra med mig, mår lite konstigt och vill så gärna läsa in saker i det men jag har ätit konstant i helgen så det är nog snarare därför :P Har haft det jättebra hittills, nästa vecka kommer nervositeten att komma med buller och bång dock, tror att det var motsvarande fredag nästa vecka som jag fick spottings vid min förra misslyckade fet, så det kommer läskiga tider i slutet av nästa vecka.
Vi ska till mina föräldrar nästa söndag och jag har lite panik inför att ha mens på farsdag. Längtar så efter att den dagen ska handla om min man.
Nu blev det mycket babbel, det jag ville säga var ju egentligen bara grattis till ruvningen :) Är ju en del tankar i såna här tider dock ;)
Hur brukar dina ruvningar vara, får du mycket känningar?
Härligt att få prata av sig! :)
Ömma bröst har jag ofta, även vid helt vanlig ägglossning, men den gången jag blev gravid så blev brösten gradvis mer och mer ömma från ca ruvdag 9. Så nu klämmer jag på brösten i tid och otid för att se om det händer något. Blir öm av allt klämmande i stället haha.
Mår lite illa också men det är helt klart nervositet, det är standard i slutet på ruvningen för mig.
Hur har du det? :)
Har bara haft lutinus. Men det skulle ju vara intressant att få testa något annat. Undra varför lutinus är så standard.
De där undrar jag oxå,när det verkar finnas bättre alternativ på marknaden, men nu sist när jag var på ÄP,när hela gynstolen var full med Lutinus typ... så skrev läkaren ut Lugesteron 200mg*3 åt mig ist. Mycket bättre med mindre kladd! Och mycket vänligare att föra upp
Den nya läkaren har skrivit ut progesteronet Cyclogest 400mg*2. Får se hur dom är sen.
Hej tjejer! Har varit här inne o läst en del, men känner nu att jag vill skriva av mig lite.. Kanske få lite igenkänning! ;)
Jag är just nu på ruvardag 12..värsta "terror-tiden" för mig! Växlar mellan hopp och förtvivlan och har antingen tidiga grav-tecken, eller är skengravid.. :/ har ont (stramande liksom) i ljumskar o nedre delen av magen, sömnsvårigheter med konstiga drömmar och trötthet.. Och humörsvängningar såklart! Haha! ????
Första försöket nu med min nuvarande sambo.
Jag har med tidigare partner gjort 4 ivf utan positivt resultat så det präglar nog mig lite.. Men försöker se det positivt och vara hoppfull.. Men samtidigt så försöker jag skydda mig själv genom att tänka att det inte blir något... Fattar inte varför.. För ledsen o besviken kommer man ju bli ändå om det inte går vägen...
Någon som känner igen sig? ;)
Styrka till er alla! ????
Ja jag tar två lutinus om dagen.
Jag var lite orolig att lutinus inte fungerade på mig, jag hade nästan inga biverkningar och fick mens som vanligt. Så jag tycker nästan att det känns bra att få lite biverkningar :P
Spännande ändå att höra om alternativ :)
Fick faktiskt lite mildare symtom med Lugesteron än med Lutinus, fast jag tog mycket större styrka t.om.
Får se vad Cyclogest gör,bara jag kommer så långt så jag får pröva det så ska jag meddela om det är bättre än ovannämda
Näej. Jag blir slut,från riktig mensvärk och lite lite blödning hela förmiddagen så är jag nu lika torr som en öken igen Så inte blir det nån spruta imorgon bitti iallafall. Jag ska försöka att sluta gå och vänta och nojja, den ska väl dra igång nångång iallfall. Hoppas jag.