• Sussna85

IVF hösten/vintern 2020

Grustradgarden skrev 2020-09-14 16:06:05 följande:

Hej! Är i 4+6 idag och undrar hur länge ni andra (som lyckats) tagit lutinus? De sa att jag ska ta ?tills det tar slut?, men jag har ju tabletter kvar sedan min förra ivf (om de nu inte räknat bort dem när de skrev ut i ivf2?). kan tilläggas att jag gått på Sahlgrenska. tack på förhand!

Nu har jag inte lyckats men,till mig sa Aurakliniken att jag skulle avsluta om jag skulle få positivt på grav testet på testdagen nu vid sista försöket. Vilket jag tyckte lät alltför tidigtRynkar på näsan
  • Sussna85
    Prit skrev 2020-09-14 18:38:17 följande:

Hur går det för er alla? Vad har ni för symptom? Jag är på ruvardag 8 med 2-dagars och har haft molvärk sedan ganska tidigt. Idag känns det lite mer annorlunda typ som innan mensen kommer. Ibland gör det ont i hela livmodern men ibland bara som en prick vid vänster sida ( de brukar vara tecken för att det inte blivit något för mig) dvs Att det inte är växtvärk. Samtidigt vet jag inte hur der känns att vara gravid.

Igår hade jag brutal huvudvärk hela dagen. Spänningshuvudvärk ner i nacken. Konstant. Idag är det bättre. Lite dovare.

Ovitrellen gick ur kroppen och brösten blev mjukare men de är dock fortfarande ömma... Nu ångrar man att man inte antecknade förra ET...

Jo, man skulle behöva anteckna bättre. Sen står man där och känner efter och undrar hur tusan kände jag vid denna tidpunkt förra gångenFoten i munnen Men då är ändå FL bra, jag har kunnat gå tillbaka och läst en del hur jag kände där och då när det begavs sig.

Men hoppas att dina symptom beror på bebis, håller tummarna för det{#emotions_dlg.flower}
  • Sussna85
    Tino skrev 2020-09-14 14:55:06 följande:
    Jag var tvungen att kika, tycker ditt test såg starkt ut. Dessa 3 v måste gå snabbt, och ultraljudet visa att allt ser bra ut. <3
    Lina2302 skrev 2020-09-14 11:14:03 följande:

Hej igen! Mått så dåligt i helgen så inte orkat skriva eller vara inne på familjeliv. Tog negativt test lördag morgon och blev helt förstörd även om jag vet att det var lite tidigt att test

Åhh vilken dröm, måste den vara sann och du får positivt på testdagen.

Jag fick tillbaka en blastocyst idag. Nu måste det gå vägen.
    Heja blastisen och att det blir ett stort fett Plus
  • Sussna85
    Lina2302 skrev 2020-09-14 14:41:46 följande:
    Tack, tänkte testa ikväll eller imorgon.. får snart testförbud från mannen där hemma för det är ju han som ser mig så deppig efteråt. Han drömde att vi fick positivt test inatt så man kan ju alltid hoppas:)
    Hoppas här med att du var för tidigt ute och att  det blir ett positivt test nu ist!

Min sambo är inte så himmla impad här heller över mitt frenetiska testade, han ser ju oxå hur det påverkar mig när det alltid blir ett stort MinusGråter
  • Sussna85
    Lina2302 skrev 2020-09-15 09:52:54 följande:

Negativt test imorse och imorgon är det blodprov på sjukhuset. Nu har jag gett upp för denna gången också, 4:e insättningen och stort minus alla gånger och 5 "bra" ägg som är borta... 3 ägg kvar i frysen men hur ska man orka? Jag känner att jag bara försvinner djupare ner i ett stort svart hål för varje dag som går ????

Ja fy denna pärs som man går igenom inför och efter varje försök,kram till dig!

Har "bara"två misslyckade försök bakom mig,är på försök tre nu, så jag ligger ju i lä med tanke på många av er i denna tråd hur länge ni har kämpat.

Men ångesten att detta aldrig kommer att funka kramar mitt hjärta många gånger per dag. Men sen kommer små glimtar av hopp som gör att jag vill fortsätta,hoppet är det sist som lämnar människan sägs det. Så jag önskar dig styrkan att fortsätta när den första smärtan över detta har lagt sig <3
  • Sussna85
    Tino skrev 2020-09-14 21:12:35 följande:

Det är så hemskt att få minus på minus på minus. Jag bestämde att bara ta test tillsammans med min man. Vi är två om detta och jag vet att jag själva skulle fastna och ta test på test på test. Nu tar vi max två tidiga test. Vet inte om det skulle fungera för dig. Men för mig ger det lite lugn. Det är en stor sorg att vara ofrivilligt barnlös. Kram

Jo,en tanke <3 Hittills har jag gömt mitt testande många gånger,vill inte visa hur mycket jag egentligen kissar på dessa stickor,haha.
  • Sussna85

Heja heja alla här! Alla ni som kämpar med pågående ivf, ni som är gravida, som är oroliga, som ruvar och som bara väntar....fan vad vi är starka som orkar gå igenom detta om och om igen för att få våra efterlängtade småHjärta

Imorgon är det dax för andra kontrollen med UL för mig, hoppas så att de 10 ägg som fanns där sist har växt fint och det blir ÄP snart.

Här på Åland stormar det som f*n just nu så mina nojjor är nu att det inte kommer att lugna sig tills vi ska iväg.

Den färjan  vi alltid åker på natten till Åbo är väldigt kinkig på att det inte får blåsa för hårt, då kan de inte lägga tillGråter
    Ibland är det frustrerade att bo på en liten ö,så beroende av att vissa saker.

Har man tagit ovitrellen är det ju lixom ingen återvändo, ÄP måste göras inom 36h juhFörvånad

• Sussna85
    Javelina skrev 2020-09-16 21:38:13 följande:

Hej, vad häftigt att du bor på Åland, verkligen en ö jag saknar dessa coronatider! Förstår oron över Ovitrelle och vädrets makter. Men om jag inte minns fel så fick jag även ta en ytterligare spruta före Ovitrellen, Orgalutran hette den, för att förhindra ägglossningen tills det var dags. Det kanske går att fördröja processen en kortare tid med den? Det skadar inte att fråga iaf.

Lycka till på ul och jag håller tummarna för att ni ska hinna ta er till kliniken i rätt tid!

Åh,har du anknytning till Åland?

Jo,de andra försöken tog jag Fyramadel,samma som orgalutranet. Nu kör jag långa metoden och sprayar ist med synarela som oxå ska verka mot ägglossning. Hoppas den gör sitt iallafall :D

Tack tack för tummhållningen! <3
  • Sussna85

Det ni tar upp nu knager i mig och känns skönt på samma gång att flera känner, jag har ju fått två barn naturlig väg,nog för att sonen tog lite tid på sig att bli till, men jag har ju haft lyckan att få två fina barn.

Kanske karma tycker det räcker? Att jag inte förtjänar flera nu via ivf...såna tankar far runt i mitt huvud.

Så känns det nästan mot ett hån mot er andra som kämpar och inte har fått några barn alls ännu...men min önskan att ha många barn har alltid funnits i mig, efter min dotter föddes 2012 visste jag att jag inte är klar med detta,men ibland känns det som jag gapar efter mycket...sen vet jag ju att naturen är nyckfull och barn kan man bara önska. Och så blev det,nu kan jag inte få barn naturligt längre.

• Sussna85
    looottaliiina skrev 2020-09-17 19:07:50 följande:

Hej alla hjältar! Puh tung dag idag då vi fick beskedet att inga av våra embryon klarat sig till nedfrysning. Alltså det beskedet- alla ni som fått det här kommer mycket kärlek till er. En liten 2-dagars fick flytta in i förra veckan men oddsen att den ska klara sig när övriga kastade in känns ju inte bra. En dag i taget och så får vi ta det därifrån. Tänker på er! Fasiken vad starka vi är som ska igenom detta. De som inte gjort resan själva förstår inte alls vad vi går igenom. Hjärta

Vet precis den känslan och kramar till er! {#emotions_dlg.flower}

Av våra två försök hittils har vi inte fått ett enda ägg till frysen,och av två st ivf fått bara göra en insättning.
    Alla andra ägg har varit för fragmenterade för att odla vidare på.
    Sist satt de in ett ägg med grad 4  i fragmentering, de graderar 1-5, vilket 5 är odugligt...så den insättningen var dömt för att misslyckas.

Det som inte dödar det härdar, och det får man verkligen erfara i denna resa,vi är tusans starkaHjärta
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020