• Sussna85

IVF hösten/vintern 2020

Enkeli skrev 2020-10-05 16:46:25 följande:

Supernervös, ska in på ultraljud imorgon bitti som är den tredje.. hoppas på äggplock på torsdag eller fredag senast! Är rätt trött av medicinerna.. är orolig ändå för att de andra inte ha vuxit till sig, nu är dosen 187,5..

Håller mina tummar för dig just nu! <3
  • Sussna85
    Scasm skrev 2020-10-05 17:53:39 följande:

Idag var jag VUL2 och det såg bra ut. Bra tjocklek på slemhinna samt 5 blåsor som var 17 eller större. Samt ett gäng som ligger runt 13-16 mm och som förhoppningsvis hinner växa till sig något. Totalt 13 som var värda att skriva upp sa läkaren.

Äggplock på onsdag och det har jag varit så nervös för men nervositeten börja släppa lite. Men så tråkigt att min partner inte får följa med.

Spännande! Ja fy så jobbigt att ni inte får ha med er partner :(
  • Sussna85
    Lunaymar skrev 2020-10-06 08:36:26 följande:

Det räcker bara med ett enda ägg! Förstår att du är ledsen men detta kan också funka superbra och dessutom slipper du äggplocket. :)

Jag var så glad för att de plockade ut 10 ägg på mig men 7 av dessa var omogna (7!!!) och bara två befruktades. Nu har jag i mig ett 3-dagars och ber till högre makter för att det ska funka. Så jag vill bara säga att ha ett fint ägg som du förmodligen har är superbra! Hoppas ni får till det <3

Heja dig som ruvar! :) vilken dag är du på?
  • Sussna85

Då byter vi klinik! Fick ett bra första intryck av läkaren på Mehiläinen felicitas,hon fråga mycket mer ingående frågor och hade direkt en plan.

Nu ska jag få pröva en spruta som heter Elonva,den tas bara1 gång och ska hålla i 7 dagar,sen stöder man efter det med t.ex gonal-f eller menopur. Denna spruta ska kunna ge bättre kvalitet på äggen.

Nån som har prövat denna Elonva spruta?

Sen sa läkaren att jag har ett sämre AMH värde för min ålder(34) jag har 1,2ug/l man ska tydligen ha minst 2ug/l.

Ingen har sagt till mig,vare sig min gyn,eller gamla kliniken,att det är på sämre sidan:( detta AMH värde kan oxå ha gjort att vi får så fragmenterade ägg så hon.

• Sussna85
    Lunaymar skrev 2020-10-06 09:24:47 följande:

Tack!! :)

Insättningen var igår så jag gissar att det är dag två idag? Haha.

Hur mår du? Har du pratat med kliniken än?

Ok :) ja dag 2 borde det bli då! :D

Jag mår helt ok,ser framåt igen och hoppas på det bästa :)

Prara med en ny klinik igår,skrev ett inlägg just om resultatet av det samtalet :)
  • Sussna85
    Chajsa skrev 2020-10-06 09:19:18 följande:

Hade äggplock idag vilket av 13 äggblåsor resulterade i 9 ägg. Känns lite, hade hoppats på fler och läkaren verkar inte vilja vara öppen med vad som är ett ?bra resultat?. Verkar som att de flesta får ut många fler. Är orolig nu. Vet någon vad som är ett bra antal och vad fick ni som gjort äggplock ut? :/

Precis lagom skulle jag säga :) har fått ut mellan 8-11 st ägg på varje av mina tre ivf försök. Enligt läkarna helt ok antal. Ju fler ägg betyder för det mesta inte att de blir mera befruktade i slutändan.
  • Sussna85
    Carro9194 skrev 2020-10-06 13:23:00 följande:

Jag hoppas också det! Känns så konstigt, innan var jag avundsjuk på dom som lyckades på naturlig väg, nu är jag avundsjuk på dom som får göra ivf haha. Men allt löser sig till slut hoppas jag.

Ja haha,perspektivet ändras med tidens gång,jag vet. Jo förhoppningsvis <3 det är svårt att tro att det kommer att lösa sig känner jag i denna stund. Men man ska nog försöka ha mera positiva tankar,man mår ju bättre då i slutändan :)
  • Sussna85
    eeerica skrev 2020-10-06 14:18:03 följande:
    Åh så tråkigt :( skickar energi och lite extra styrka.

Hoppas den nya kliniken har nån annorlunda idé!
    Tack snälla!Hjärta

De hade dom! Är lite lat så infogar det jag skrev i tråden lite längre upp,hehe.Skrattande

Då byter vi klinik! Fick ett bra första intryck av läkaren på Mehiläinen felicitas,hon fråga mycket mer ingående frågor och hade direkt en plan. Har haft mailkontakt med mig med ännu mera frågor under dagen.

Nu ska jag få pröva en spruta som heter Elonva,den tas bara1 gång och ska hålla i 7 dagar,sen stöder man efter det med t.ex gonal-f eller menopur. Denna spruta ska kunna ge bättre kvalitet på äggen.

Nån som har prövat denna Elonva spruta?

Sen sa läkaren att jag har ett sämre AMH värde för min ålder(34) jag har 1,2ug/l man ska tydligen ha minst 2ug/l.

Ingen har sagt till mig,vare sig min gyn,eller gamla kliniken,att det är på sämre sidan:( detta AMH värde kan oxå ha gjort att vi får så fragmenterade ägg så hon.

Läkaren verkar oxå vilja pröva ICSI,nått gamla kliniken inte ha tyckt att behövs fast jag har frågat om det skulle vara bättre för vår del.
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-10-06 19:36:43 följande:
    Men tack snälla, vad gulligt! Jag ska ta en dag till menopur och fyremadel, och imorgon suprefact och bara 1/4 av ovitrelle för de måste kolla att jag inte blie överstimulerad. Då blir det nedfrysning och det skulle kännas så trist! De ska bevaka hur jag mår- om jag blir mer svullen och om vikten ökar- någon mer som haft det så? Jag har varit nervös, högre puls idag- vaknade tidigt av nervösitet och behövde springa på toa ?diarré ? .. rädd för överstimulering.. några tips att undvika?
    Ok,då börjar ÄP närma sig! Spännande. Vad bra att de är lite försiktiga då med ovitrellen,

Dricka mycket vätska och ta det lugnt är nog bra att göra just nu {#emotions_dlg.flower} Har inte haft risk för det själv så jag har inte så väldigt mycket mer råd att ge dig tyvärr.
  • Sussna85
    MsShepard skrev 2020-10-05 20:15:46 följande:

Lite uppdatering från mig. Jag fick 4 av 5 ägg befruktade. Ett till frysen och en femdagars blastocyst som återfördes den 29/9. Har testdag 12/10. Tar lutinus vilket fungerar bra. Har idag fått superont i brösten och huvudvärk. Har haft spänningar i livmodern och varit väldigt trött sedan återförandet. Tycker att tiden går väldigt långsamt men är glad över att jag på det stora hela har mått och mår bra! Funderar på att tjuvkika med teststicka om några dagar.

Grattis till ruvningen! Då håller jag tummarna att man får säga grattis en gång till om några dagar Glad
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020