• Onemore2018

IVF hösten/vintern 2020

Glädje blev till sorg väldigt fort. Vi skulle kontakta fertlithetsenheten. Inga samtalstider kvar men mejlade gebom 1177. Nej tyvärr vi har fullt i behandlingsprogramme, injektionsuppstart 3/1. Fattr inget alls. Vi har ju hämtat sprutor, läkaren skrev ju in oss.... jag sitter bara och gråter. Skrev tillbaka till dom men fick inget svar och nu inga svar alls.... får de göra så här? De hade ju lovat oss????

• Onemore2018
    Enkeli skrev 2020-10-23 14:03:14 följande:

Åhh då tråkigt verkligen! Beklagar!!! Kramar

Tack!dekoeredursäkterhelqtidennu,alltfrånkvinnoredcancertillcovid.jagkoerlägganeddennaproduktionetttqgnu.nkännersuglurad
  • Onemore2018
    Clemmentina skrev 2020-10-23 19:23:31 följande:

Åh nej vad tråkigt och konstigt! :( Du måste ringa och kolla om ni inte kan få starta nästa månad. Låter konstigt om de lovat och sen skjuter på det tre månader. Styrkekramar

Ja allt känns overkligt! Har frågat de flera gånger varför eftersom de lovat. I det första mejlet skrev de pga cocid 19 och andra som står i kö. I nästa mejl skyöle de på kcinnor som har cancer ocj fryst sina ägg. I det mejlet sambon skrev beklagar de stt vi ej fått informationen. Allt känns galet. Jag bara gråter och gråter eftersom vi har väntat så länge. Jag lägger ned produktionen nu. Jag orkar inte mer ????????
  • Onemore2018

Mensen drog igång ordentligt i måndags. Ringde kliniken igen och berättade. De skulle höra av sig då det var fullt överallt. Tyvärr kan de inte hjälpa denna menscykel och de får se om de ens kan hjälpa nästa. Annars är det från januari de eventuellt kan hjälpa. Hur många gånger ska man få ett nej? Hur länge ska man ens behöva vänta? Vi får hjälp genom regionen men känns sol att man snart vill betala själv på privat klinik för att få hjälp. Vi har väntat i 2 år????

• Onemore2018

Mensen drog igång ordentligt i måndags. Ringde kliniken igen och berättade. De skulle höra av sig då det var fullt överallt. Tyvärr kan de inte hjälpa denna menscykel och de får se om de ens kan hjälpa nästa. Annars är det från januari de eventuellt kan hjälpa. Hur många gånger ska man få ett nej? Hur länge ska man ens behöva vänta? Vi får hjälp genom regionen men känns sol att man snart vill betala själv på privat klinik för att få hjälp. Vi har väntat i 2 år????

• Onemore2018

Jag är frustrerad! Jag blöder igen och nu kontaktade jag ivf och vi ska starta i morgon ???? men om mensen slutar nu igen då? Ska man fortsätta med sprutor då? Kan man blöda hur mycket som helst?

Läste om flera vars mens slutat och bärjat igen under sprutorna

Nu händer det verkligen

• Onemore2018
    Sussna85 skrev 2020-11-03 16:14:58 följande:

Du hade precis mens väl? Och nu är den igång igen? Och nu får ni mitt i allt börja eller? Många frågor haha

Haha ja precis men den mensen var jätte konstig och nu är det igång igen ???? men nu fick vi start i morgon
  • Onemore2018
    Sussna85 skrev 2020-11-03 16:14:58 följande:

Du hade precis mens väl? Och nu är den igång igen? Och nu får ni mitt i allt börja eller? Många frågor haha

Haha ja precis men den mensen var jätte konstig och nu är det igång igen ???? men nu fick vi start i morgon
  • Onemore2018
    Sussna85 skrev 2020-11-03 17:28:48 följande:
    Men vad roligt! Men vad ändra? Från blankt nej flera gånger till att nu få klartecken till att få börja behandling? Inte för att du ska klaga på det,hehe,men konstigt ändå att det svänger så snabbt..
    Eller hur! Jag sa till min sambo idag att jag hade fått blödning och funderade först på att inte höra av mig eftersom jag blev så ledsen sist. Samtalstiderna var slut så det blev ett meddelande genom 1177. Sprutstart i morgon och ultraljud den 10:e. Min mens har verkligen krånglat den sista tiden med mellanblödningar osv, känns som man har mens hela tiden. Får hoppas bara på att allt går vägen nu med tanke på att corona ökar. 
  • Onemore2018
    Fiafiafia skrev 2020-11-03 17:15:44 följande:

Alltså. Jag har fått mitt livs första positiva test!! :D

Kan inte riktigt ta in det.. Kommer nog bli lite (mycket) stick-kissande framöver för att få in det! :) ;) nu hoppas jag att den lilla fisen håller sig kvar och utvecklas som den ska! ;)

Åh vad roligt! Stort grattis till dig.
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020