• Sussna85

IVF hösten/vintern 2020

eeerica skrev 2020-10-17 09:23:03 följande:

När jag fick min FET sa dom håll dig ifrån alkohol och tobak. Ja och kaffe sa jag. Fick till svar att kaffe får du gärna dricka, men du bör inte drick mer än 3 koppar om dagen. Jag har druckit vanligt kaffe, 1 mugg på morgonen och en mitt på dagen. Kaffetant som jag är så har jag även fått i mig några koppar därutöver, men då har jag använt Nescafé koffeinfritt. Prova det, men du kommer inte gilla det i början. När jag var gravid med min dotter drack jag enbart det koffeinfria.

Där är det olika än en gång mellan kliniker...jag har inte fått en endaste förhållningsorder varken före eller efter mina insättningar. Men en riktigt kaffetant som jag oxå är så har jag ändå på eget behåg dragit ner rejält.

Spottar i glaset gör jag inte heller om jag ska vara ärlig,haha,tycker om ett glas vin då och då. Men har såklart inte tagit nån alkohol efter ET. Men före och under behandlingen slinker det nog ner ett eller två glas då och då :)

Vet att endel kliniker säger att man ska avstå från alkohol oxå under behandling....hur gör ni alla med det?
  • Sussna85
    Chajsa skrev 2020-10-17 10:40:31 följande:

Fick inga restriktioner kring kaffe mer än att man ska dra ned om man är en stordrickare. Jag dricker också 1-2 koppar kaffe om dagen. Absolut några glas vin under behandlingen då och då, drack ett halvt glas bubbel igår trots ruvning. Tänker på alla som blir gravida naturligt och råkar ta en fylla i tidigt skede när de inte vet om graviditeten. Kanske kommer bli mer strikt ju fler försök jag gör ????

Jamen visst,så är det, alla som blir gravida naturligt så hinner dricka både ett och två glas alkohol innan man vet nått. Jag var en av dom då för längesen..Nu sista ruvningen tog jag ett glas när jag bara visste att det inte hade gått vägen...men spännande för dig! <3

Det är svårt att hålla sig,iallafall för mig :D

Det har kliat nått enormt i fingrarna för att testa. Har tyvärr bara hunnit så långt att ha fått testat att Ovitrellen har gått ur kroppen dock...
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2020-10-17 07:46:03 följande:

Nu kom mensen här! Börjar förmodligen med sprutor imorgon. Någon mer som precis är till att starta?

Härligt! Glad Vad tar du för sprutor?
  • Sussna85
    Scasm skrev 2020-10-18 10:16:15 följande:

Eftersom jag absolut inte har någon intention av att försöka vänta med att ta reda på saker tog jag ett till test imorse.

Istället för CBs testa tidigt, som är väldigt känsligt, som jag tog igår så tog jag rfsus vanliga sticka och det är faktiskt ett streck på den också, visserligen väldigt svagt men det är där. Min egentliga testdag är fredag och jag hade äggplock förra onsdagen så jag har egentligen beräknad mens på onsdag.

Nu ska jag försöka slappna av och landa i att det faktiskt är verkligt.

Ett synligt streck där med :) Jag vet att det är svårt att slappna av,och att oron finns där gnagande. Men förhoppningsvis ska inte oron ta över lyckan,du är gravid! <3
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2020-10-18 20:58:10 följande:

Det blir gonal-f och Fyremadel den här gången också. Samma dos som sist. :)

Ok :) Åh! Jag vill oxå börja sticka mina sprutor i magen! Haha. Har ägglossning nu så förhoppningsvis ska mensen komma utan nån större fördröjning om ca 14 dagar...
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-10-18 21:39:46 följande:

Så spännande.. jag hat också tröttheten, gasig mage(lutinus!), fryser,och ibland drar där nere.. och molar pyttelite. Idag när jag låg på soffan så klappade jag på magen, instinktivt.. hoppas detta inte är bara falskt. Jag ska ha mens tisdag/onsdag.. som absolut senast fredag. Cykeln varit lite oregelbunden på sistone..ingen pms dock, och sen jag fått barn är mina pms symtom kraftiga

Spännande att läsa! Hoppas hoppas på att det är en liten pågång där inne nu :)
  • Sussna85
    Ölandstoka skrev 2020-10-19 08:30:09 följande:

Man kan få hormoner så att det blir en helt stimulerad cykel men jag har aldrig provat det. Kanske om den här FET inte tar sig. Det här är min tredje FET och jag har fått letrozol alla gånger, tycker att det fungerar bra.

Ok,nå skönt att slippa hormonerna om det funkar för en. Då hoppas vi att det blir tredje gången gillt med detta <3
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-10-19 10:28:44 följande:

Tack fina!

Det som känns som starkast för mig är att jag är sjukt lycklig, och lugn. Jag hatar måndagar normalt men idag är jag så lycklig! Bestämt mig ta test på frredag- om mensen inte kommer innan. Då är jag på ruvardag 9 med blastocyst, dvs äl +14. Vad tror ni om det?

Vad härligt och fint att läsa <3

Jag tycker det låter som en bra plan!
  • Sussna85
    Lunaymar skrev 2020-10-19 12:21:39 följande:

Hej!

Jag ser att några har fått +/känner på sig att de är gravida - massa grattis till er och hoppas att allt går bra! :)

Jag började blöda och fick min mens, ännu en månad. Helgen har varit tuff men jag försöker fokusera på framtiden och hoppas att jag snart kommer hitta motivationen. Vi har ett fryst embryo och jag hoppas att den klarar upptiningen. Har ni några tips på vad man ska tänka på vid FET? Börja med några vitaminer och tillskott/akupunktur/preppa slemhinnan med östrogen etc?

Jag upplever att läkaren bara vill köra på men jag tänker att det är viktigt att ta den diskussionen tillsammans och se om vi kan öka våra chanser på något sätt.

Jag måste också säga att det känns riktigt skönt att kunna prata med kvinnor som befinner sig i liknande situationer! Tack <3

Kramar till dig! Skönt att du kan blicka framåt inför nya försök. Får hålla tummarna för er lilla eskimo då <3

Jag har nu fått utskrivet DHEA tabletter detta försök,förra ivf försöket gick jag på akupunktur,fick då ut flest ägg faktiskt hittills på mina 3 försök. Men det kunde ha varit tillfället,för de var 3 st flera nog bara :)

Jag äter vitaminer, och extra av E vitamin,Q10 och jättenattljusolja. Om allt detta skulle gynna våra ivf försök vete tusan. Men mitt mentala mående är bättre,jag får känna att jag gör nått iallafall,inte känna mig så passiv i våra behandlingar:) Tränar oxå regelbundet. Vilket drar ner min stressnivå rejält,vilket är ett plus.

Ja det är så jäkla skönt att ha flera att skriva av sig till i denna resa <3
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020