• Enkeli

IVF hösten/vintern 2020

Hej alla! Hur har ni det?

Vi är inne på injektionsdag 10 och precis som förra gången vi gjorde ivf så är min kropp tyvärr för trög på att reagera på stimuleringen. Kör på 262.5 menopur vilket borde hjälpt, men äggen små än. Ökar nu till 300. Så himla trist allt och gråtit idag.. känns som historien upprepar sig igen. Svarar för dåligt på stimuleringen och blir väl inget barn denna gång heller. Många ägg är der ändå på g men de är små.. åhh, så tärande detta är!

• Enkeli
    Sussna85 skrev 2020-12-10 08:35:49 följande:

Åh vad frustrerande att det verkar upprepa sig,men förhoppningsvis får ni ändå ut tillräckligt fina ägg i slutändan,de hinner ju växa sig fina ännu. Hoppas hoppas på det <3 Hur länge fick du stimulera sist? Stor kram till dig!

Här är jag i nått slags vakuum,är ju så van att köra dessa behandlingar nu,och nu är det bara stopp,och väntan.

En väntan som jag inte vet vart leder en,slits mellan hopp och förtvivlan över vårt kommande ÄD.

Hej :) tog 17 dagar sist från start till ÄP- 3 ultraljud.. idag är jag på 11e dagen och ska dit imorgon så kanske går ändå lite fortare än sist, får se.

Förstår det är jobbigt att vänta, vilket är nästa steg? Vad säger de hur länge det tar? Blir det ÄD från Finland?
  • Enkeli

Halloj! Gud så tiden går.. jag kommer ha efter lång injektionstid (blir till från dag 1i injektioner till dag 17

Imrogon med äggplock) äntligen plockning. Är så trött på detta och så svullen. De såg i fredags typ 30 ägg så blir frysning. Är det så att min ägglossning kommer tisigast 5/1 så kan jag få ett embryo tillbaka i januari, annars måste jag vänta till februari. Men det känns ok.. tror den kommer tisigast 5/1. Är mycket tröttare denna gången.. och faktiskt så längtar jag att bli normal i kroppen innn jag får tillbaka ngt. Tröstar mig på att jag kan iaf dricka vin på jullovet. Nu hoppas jag det kommer några fina imorgon och att vi får till frysen, sist blev det inte så tyvärr.. då fick jag bara en blasto tillbaka. Så lite nervös för det.. kram på er

• Enkeli

Tack alla! Det var bara (eller bara och bara) 20 ägg.. känns bra så man inte är helt överstimulerad.. gick bra nu. Kompis ställt vin utanför dörren så det ska drickas imorgon..

Nu kvarstår jobbiga väntan.. hoppas hoppas ngt går till frysen! Får vänta innan jul

• Enkeli
    Sussna85 skrev 2020-12-16 13:51:27 följande:

Heja heja äggen! Då hoppas vi på riktigt fina denna gång <3

Tack snälla! Har en del ont i magen än, men hoppas det går över snart.. känner mig också väldigt ledsen! Väldigt trist.. nu blir det några jobbiga dagar tills man vet hur det går för de.. tuff process det här! Hur mår du?
  • Enkeli
    Sussna85 skrev 2020-12-17 09:33:36 följande:

Ja den där väntan mellan varje ivf moment är jobbig och tär på psyket <3 Kramar!

Vi har ju en donator redan,yeey! de ringde för typ en vecka sedan och meddelade att det fanns en som passar mitt utseende! Så förhoppningsvis ET i Januari vecka 2 :) Då har donatorn haft ÄP. Jag hoppas så att det är en kvinna med många guldägg därinne,haha.

Wow sååå häftigt! Vilken snabb process. Hur känns det då?

Vi fick ut 25 ägg ringde de idag, 19 mogna och 15 befruktade. Ingen aning..
  • Enkeli
    Sussna85 skrev 2021-01-10 18:10:50 följande:

Ah ok sedär och intressant att de kan se det!  Tror tyvärr inte jag kommer få svar på nått sånt av min biopsi av livmoderna jag tog för en vecka sen, men om det inte spelar så jätte stor roll i slutändan i de studier som har gjorts som du skriver så är det väl som det är med det. jag hoppas på att mitt provsvar visar en frisk livmoder för ett litet ägg iallafall

Hej ?Sussna?- hur går det för dig?

Här blir det insättning av FET imorgon.. märkligt hur ledsen man kan bli någon dag efter ÄL. Kånde tydligt hur ägget lossnade fredag vid lunch.. helt sjukt! Men är så nere.

Att mitt jobb inte heller känns så kul påverkar också!

Vill verkligen verkligen bli gravid nu..

Kram på er alla- vet ni alla kämpar!!
  • Enkeli
    Sussna85 skrev 2021-01-11 22:07:18 följande:

Men jo! De ringde från kliniken idag. Min donator hade så många och fina ägg redan så det blir ÄP på onsdag och ET för min del på fredag denna vecka redan! Herregud.

Men med den inställda färjturen pga av blåsten i färskt minne, då sist vi skulle iväg till kliniken, så oroar jag mig en aning för imorgon natt. Det blåser som FAN här nu igen,hoppas att det mojnar tills imorgon natt då vi ska iväg första turen för veckan :/

Men gud vad snabbt det gått för dig! Helt otroligt!! Nu kommer det nog gå strålande fint..

Jag hade Frys transfer idag så nu ruvar man- ajaj så tufft! Testdag 23/1..
  • Enkeli
    Clemmentina skrev 2021-01-13 08:03:48 följande:

Spännande med ruvning! Håller tummarna för att det blir positivt denna gång! :)

Tack snälla! Hur går det för dig?
  • Enkeli

HJÄLP! Något kom ut ur mig nyss när jag duschade.. kan detta vara embryot? Jag vet att de inte brukar komma ut men nu känns det konstigt. Den har liten cellmassa i sig. Snälla ngn? Jag har ringt kliniken som inte öppet än

Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020