Sussna85 skrev 2020-10-27 11:16:44 följande:
Ja de ska jag göra:) Jo jag svara,men de försvinner ibland svaren i mängden här i tråden:) såhär svara jag åt dig:
Jag gör alla ultraljud på Åland, bara ET och ÄP sker i finland. Skickar över alla resultat på Journaler,äggblåsor och storlekar via mail,funkar jättebra
På den gamla kliniken så låg ett försök med alla behandlingar på 2400? plus spermaprovet varje gång som kostar typ140 ?. Så efter avdragen man får göra har vi betalat precis under 2000?/gång.
Sen alla ultraljud jag gör här på holmen 160?/gång och resorna till finland ca 100-150 ?/gång Och alla mediciner innan jag kom upp till högkostnadsskyddet har blivit ca 1000?.
Räkna ut att ca 9000? har vi lagt ut hittills. Det är fan inte billigt....men alla pengar kommer att vara värda det bara vi lyckas nångång...
Nya kliniken är dyrare,därav valde vi inte dom först...men kanske vi var dumsnåla,har fått en helt annat bemötande och tankar om vårt problem hos den nya kliniken.
Läkaren jag har verkar verkligen vilja att vi ska lyckas, vilket Aurakliniken inte gjorde. Där kändes det som de bara körde i på med samma upplägg med en aning modifikation. Bara de fick pengar var de nöjda var min känsla tillslut.
Ok- låter ändå som att det är billigare i Finland än här. Vårt försök kostade 35000, plus mediciner och blodprover blir typ 40000, hade varit smartare ta det där paketet om 3 försök för 75000 men då tänkte vi att vi lyckas nog med första. Jaja det är som det är! Som sagt värt det när man väl lyckas.. önskar er stort lycka till verkligen !