• Sussna85

IVF hösten/vintern 2020

Chajsa skrev 2020-10-14 10:45:16 följande:

Jätteömma bröst, värk i livmodern, humörsvängningar, trötthet på ett sätt jag inte är van vid. Idag fick jag mina helt vanliga pms- känningar så tvivlar på att det gått vägen denna gång :( när har du testdag?

Vilken ruvardag är du på? Du ruva på ett 2 dagars va? :)

Låter ju annars lite lovande med symptom!
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2020-10-14 18:27:58 följande:
    Ja visst är det konstigt att det är så olika. Oavsett skadar det inte med extra progesteron så det ska jag propsa på nästa gång. Bim är först till helgen så jag räknar inte med mens förrän då tyvärr.

Jobbigt med mensvärken men spännande med dhea. Det har jag läst att det används i många länder. Håller tummarna för att det funkar för dina ägg.
    Ja, jag får väl erkänna att jag har tagit lite extra vid mina ruvningar ;) nå det börjar närma sig iallafall då för dig!

Ja det är ett preparat jag inte visste nått om, men jag fråga först om man kunde skriva ut kortisonet Prednisolon åt mig. Det ska kunna hjälpa vid fragmenterade ägg vad jag har läst mig till. Men hon skrev att det inte var vetenskapligt bevisat,men att hon var villig att skriva ut detta då,dhea :) Så jag hoppas så att det ska ge mina ägg en skjuts. Har nu läst om detta ämne och det låter ändå som det har hjälpt endel.
  • Sussna85
    Chajsa skrev 2020-10-14 20:33:13 följande:
    En femdagars sedan i söndags så är på dag 4 ???? men hade dessa redan innan insättning när jag började med lutinus. Idag har jag mega-pms- känsla i hela kroppen precis som jag brukar ha vid denna tid... ställt in mig på att det inte blir något, riktigt deppig dag. Hur mår du?
    Så var det ja :) Ja jag vet hur det är, bättre att inget hoppas så blir fallet lite mildare..kramarHjärta

Mår faktiskt sådär just nu, trött och håglös med en ångest som lurar runt hörnet nästan dagligen, lever med en viss panikångest som just nu är mer påtaglig. Men ska vara ledig nu med barnen från imorgon och veckan ut.
    Ska bli skönt att få fokusera på bara dom utan jobb och skola några dagar.

Försöker leva i nuet med de barn jag faktiskt har haft  tur och lyckan att få,men det är svårt just nu när så mycket annat är runt en med behandlingar,resor och en viss oro.
    Men jag brukar börja må bättre mentalt sen när nästa ivf behandling börjar,då tänds ett litet hopp i mig igen och det känns bra när man får göra nått konkret och tiden går snabbare igen Glad
    Sorry, där fick du inte bara ett "jag mår bra" utan en hel utläggningFoten i munnen
  • Sussna85

Men,jag har ett litet dilemma, eller vad man nu ska kalla det..

Jag får nu välja enligt läkaren på den nya kliniken mellan att göra långa metoden igen, den jag hade sist men Synarela spray från dag 21+Gonal F. Eller den nya metoden hon föreslog först,och som jag inte har prövat förut,
    alltså Elonvasprutan och sedan Menopur.

Jag har fått bäst resultat på ägg kvantiteten med långa metoden, 11 st ägg jämfört med 8 st de andra två gångerna. Ingen stor skillnad egentligen,jag vet.

Så mitt dilemma är, ska jag nu pröva denna nya behandling hon föreslår och som jag var helt inställd på att göra tills hon nu skrev att jag fick välja själv  i slutändan eftersom den långa behandlingen ändå verkar ha varit positiv för mig,pust.

MEN. Den dåliga äggkvaliteten har ju funnits med oss genom alla behandlingar.
    Så kanske jag ska våga pröva en annan behandling med risk för att få mindre antal ägg, men med bättre kvalitet. Bara det inte blir för några...

Jag ville ju byta klinik just för att de förhoppningsvis skulle ha ett nytänk, och nu velar jag ändå för att pröva nått nytt. Likt mig detDrömmer Skulle nästan ha önskat att hon inte gav mig alternativ faktiskt.

Vet att beslutet ligger hos mig, men hur skulle ni tänka?

Jajja. Slutpladdrat från mig.Skrattande

• Sussna85
    Enkeli skrev 2020-10-14 21:16:23 följande:
    Det gick fint. Gjorde mer ont än ngt annat haha, eftersom man inte hade några mediciner. Totalt 5 st som klarat sig så här långt, och ett av de fick jag i mig. Blev lite rörd när jag såg blastisen på tv:n och i bilen började jag prata lite till magen, fånigt jag vet. Nu börjar den jobbiga väntan då..
    Ja det kan kännas ordentligt när de sätter upp katetern tycker jag. Vad härligt att höra! Grattis till ruvningenHjärta Då håller vi tummarna för resten oxå!
    Ja det är en speciell känsla efteråt,en lite surrealistisk en tycker jag: Och inte alls fånigt! Jag har pratat med båda mina morulor,att snälla snälla sätt er fast och stanna,men de har inte viljat höra på mig tyvärr,haha.
  • Sussna85
    Chajsa skrev 2020-10-14 21:29:27 följande:
    Fint att läsa om hur du känner. Det är så lätt att gå upp i detta på ett nästan maniskt vis. Kan inte relatera till panikångest men verkligen en molande ångest som ligger som ett membran i bröstet. Vill också bara hoppa på nästa behandling, lite som när man försökte bli gravid naturligt och det nästan var skönt då mensen kom för då kunde man släppa all oro och bara ställa in siktet på nästa månad och ägglossning. Hoppas du får några avkopplande dagar nu <3
    Jo det är nog lätt hänt att få ett litet tunnelseende i denna resa,jag kämpar hårt för att inte bli helt uppslukad. Just så var det jo när den naturliga cykeln dominera våra försök oxå!

Tack tack snälla du{#emotions_dlg.flower}
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2020-10-14 22:18:15 följande:
    Förstår att det kännas svårt att välja. Ibland vill man bara att läkarna bestämmer åt en. ;) Jag hade kört på Elonova+Menopur. Det känns som det kan vara värt att testa något nytt som kan förbättra äggkvaliteten. Det är ändå ingen enorm skillnad på 8 eller 11 ägg. I slutändan antar jag att ni hellre vill ha få men inte fragmenterade ägg eller (om man nu inte kan få båda)? Det kan ju faktiskt räcka med ett riktigt bra ägg.
    Så är det, om jag inte får välja båda alternativ så tar jag alla gånger fina och mindre, eller helst helt ofragmenterade ägg. Tack för inputHjärta
  • Sussna85
    eeerica skrev 2020-10-15 05:03:03 följande:
    Nu utgår jag från mig själv...testa det nya! Helt oprövat och det andra har ju inte funkat.

Du byter klinik för nytänk, så bara kör på. Men jag förstår hur du tänker <3
    Ja! För det var ju därför jag bytte klinik i första hand, och nu när jag fick alternativ så velar jag. Tack {#emotions_dlg.flower}
  • Sussna85
    Lunaymar skrev 2020-10-15 08:00:51 följande:
    Jag hade testat den nya behandlingen för att se om du kan få bättre äggkvalitet. För du behöver bara ett finaste guldägg egentligen :)
    Så är det, det behövs bara DET ägget Glad Ni alla har grundat mitt beslut, tack tack{#emotions_dlg.flower} Jag ska beställa hem de nya läkemedlen idag!
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-10-14 21:18:01 följande:
    Vad jobbigt att du mår så! Hur många barn har du? Är de ivf eller naturligt tillkomna?
    Hjärta Jag har två barn från ett tidigare förhållande,de kom till naturligt. Sonen tog sin tid,vilket jag tyckte då,allt är relativt. Vi hann då börja en utredning,jag blev då gravid men fick jag ett missfall. Men sen bestämde sig sonen för att stanna i magen Hjärta Dottern fick jag 2 år senare. De är nu 10 och 8 år gamla.

Så ibland kan jag få så dåligt samvete,att jag gapar efter mycket, och därav så tycker ödet att det är bra och därför misslyckas vi med alla våra behandlingar. Kanske en löjlig tanke.
    Men här kämpar så många med att få första barnet, och så sitter jag här med t.om två stycken.
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020