eeerica skrev 2020-10-07 06:09:35 följande:
Låter lovande :) Skönt med en doktor som bryr sig och frågar lite mer, då vill hon ju verkligen göra nåt nytt liksom.
Aldrig hört om elonva, å andra sidan har jag knappt koll på vad jag fått i mina behandlingar. Har alltid tänkt att doktorn vet bäst och inte brytt mig så mycket. Har ju funkat hittills, hihi. Jag har mest varit bekymrad att hålla kroppen i balans, gick på akupunktur hos en som även gav råd i kinesisk örtmedicin.
Det gjorde susen för mig! Ett ägg på första plocket sen fick jag nålarna i mig och på nästa plockade dom 12, har för mig att jag körde ?samma protokoll?
Ja! Läkaren verka mycket mer lyhörd över vårt problem. Ja,haha,jag har sånt jäkla kontrollbehov och vill läsa på själv hur medicinerna har funkat för andra,så jag fråga om ALLT de tänker stoppa i mig :D
Akupunktur gick jag oxå på nu sist,traditionell kinesisk,har läst att det ska hjälpa för fragmenterade ägg. Tyvärr verka det inte positivt för oss denna gång,men är villig att pröva det igen,var väldigt lärorikt och intressant!
Jagerika skrev 2020-10-07 05:08:54 följande:
Hejsan allihopa! :) Jag började med ivf i början av året och blev gravid på första FET insättningen. Fick MA tyvärr i augusti, så nu i måndags fick vi tillbaka ägg nr 2 <3
Förra gången så fick jag en tempdipp som gick ner dagen efter insättning och sedan upp igen dagen efter det! Implantationsdipp va jag helt säker på och några dagar senare plussade jag!
Nu har tempen sjunkit igen fast 2 dagar efter insättning! Kan det vara implantationsdipp? Och när fäster ägget egentligen? Vi satte in ett 5-dagars som hade börjat kläckas :D
Spännande! 1-2 dagar efter insättning med blastocyst sägs det väl att det är det är vanligast att de fäster. Så då låter ju din tempdipp lovande:)