• Sussna85

IVF hösten/vintern 2020

eeerica skrev 2020-10-07 06:09:35 följande:

Låter lovande :) Skönt med en doktor som bryr sig och frågar lite mer, då vill hon ju verkligen göra nåt nytt liksom.

Aldrig hört om elonva, å andra sidan har jag knappt koll på vad jag fått i mina behandlingar. Har alltid tänkt att doktorn vet bäst och inte brytt mig så mycket. Har ju funkat hittills, hihi. Jag har mest varit bekymrad att hålla kroppen i balans, gick på akupunktur hos en som även gav råd i kinesisk örtmedicin.

Det gjorde susen för mig! Ett ägg på första plocket sen fick jag nålarna i mig och på nästa plockade dom 12, har för mig att jag körde ?samma protokoll?

Ja! Läkaren verka mycket mer lyhörd över vårt problem. Ja,haha,jag har sånt jäkla kontrollbehov och vill läsa på själv hur medicinerna har funkat för andra,så jag fråga om ALLT de tänker stoppa i mig :D

Akupunktur gick jag oxå på nu sist,traditionell kinesisk,har läst att det ska hjälpa för fragmenterade ägg. Tyvärr verka det inte positivt för oss denna gång,men är villig att pröva det igen,var väldigt lärorikt och intressant!
  • Sussna85
    eeerica skrev 2020-10-07 06:09:35 följande:

Låter lovande :) Skönt med en doktor som bryr sig och frågar lite mer, då vill hon ju verkligen göra nåt nytt liksom.

Aldrig hört om elonva, å andra sidan har jag knappt koll på vad jag fått i mina behandlingar. Har alltid tänkt att doktorn vet bäst och inte brytt mig så mycket. Har ju funkat hittills, hihi. Jag har mest varit bekymrad att hålla kroppen i balans, gick på akupunktur hos en som även gav råd i kinesisk örtmedicin.

Det gjorde susen för mig! Ett ägg på första plocket sen fick jag nålarna i mig och på nästa plockade dom 12, har för mig att jag körde ?samma protokoll?

Ja! Läkaren verka mycket mer lyhörd över vårt problem. Ja,haha,jag har sånt jäkla kontrollbehov och vill läsa på själv hur medicinerna har funkat för andra,så jag fråga om ALLT de tänker stoppa i mig :D

Akupunktur gick jag oxå på nu sist,traditionell kinesisk,har läst att det ska hjälpa för fragmenterade ägg. Tyvärr verka det inte positivt för oss denna gång,men är villig att pröva det igen,var väldigt lärorikt och intressant!
    Jagerika skrev 2020-10-07 05:08:54 följande:

Hejsan allihopa! :) Jag började med ivf i början av året och blev gravid på första FET insättningen. Fick MA tyvärr i augusti, så nu i måndags fick vi tillbaka ägg nr 2 <3

Förra gången så fick jag en tempdipp som gick ner dagen efter insättning och sedan upp igen dagen efter det! Implantationsdipp va jag helt säker på och några dagar senare plussade jag!

Nu har tempen sjunkit igen fast 2 dagar efter insättning! Kan det vara implantationsdipp? Och när fäster ägget egentligen? Vi satte in ett 5-dagars som hade börjat kläckas :D

Spännande! 1-2 dagar efter insättning med blastocyst sägs det väl att det är det är vanligast att de fäster. Så då låter ju din tempdipp lovande:)
  • Sussna85
    Grustradgarden skrev 2020-10-07 10:24:45 följande:

Vul efter ivf 2 et idag! V 8+1 och hjärtat slog. 16 mm lång.

Grattis!! Vad härligt att få se ett hjärta slå Hjärta
  • Sussna85
    Scasm skrev 2020-10-07 10:19:49 följande:

Då var äggplock gjort. Det kändes en hel del måste jag säga. Men det gick snabbt och personalen var så trevlig.

13 ägg fick de ut och har återförande på fredag. Jag hoppas att de inte ringer innan och säger att det inte var något som växte. Men av 13 så borde ju något av dem ta sig? IVF är verkligen ett tålamodsprov.

Jo,det känns nog SkämsMen det låter väldigt lovande skulle jag säga Gladsen kan det vända snabbt i dessa svängar när det gäller ivf har man ju tyvärr fått erfara. Men av 13 ägg tror jag nog att ni lyckas få en del befruktade absolutHjärta{#emotions_dlg.flower}
  • Sussna85
    Scasm skrev 2020-10-07 10:19:49 följande:

Då var äggplock gjort. Det kändes en hel del måste jag säga. Men det gick snabbt och personalen var så trevlig.

13 ägg fick de ut och har återförande på fredag. Jag hoppas att de inte ringer innan och säger att det inte var något som växte. Men av 13 så borde ju något av dem ta sig? IVF är verkligen ett tålamodsprov.

Få en hel del skulle det stå :)
  • Sussna85
    MsShepard skrev 2020-10-07 10:54:15 följande:

Jag är på ruvardag 8 idag med 5-dagars och tjuvtestade med cb fertilitetsmonitors gravtest som visade graviditet. Så nu hoppas jag att det kommer stanna kvar och bli en bebis.

Grattis grattis! Hoppas den lill* har boat in sig ordentligt :)
  • Sussna85
    eeerica skrev 2020-10-07 12:23:55 följande:
    Då återstår för oss anades att hålla tummarna för dig och hålla utkik efter uppdateringar :)
    Tack snälla Glad
  • Sussna85
    Chajsa skrev 2020-10-07 10:59:32 följande:

Liten update från mig efter ÄP igår, av nio ägg hade sju blivit befruktade och de ska låta de odla vidare till söndag så jag är superglad! Får hoppas att allt går vägen nu, jag tillåter mig själv att drömma korta stunder men håller det känslomässigt ifrån mig ganska mycket för att inte hamna i ett djupt hål om det inte går. Hur vanligt är det att tillväxten avstannar och det inte blir nånting efter fem dagar, har det hänt någon av er? Någon annan som har återföring denna vecka?

Det var bra befruktningsgrad! {#emotions_dlg.flower} Håller tummar och tår då!
    För mig har bara 1 av mellan 8-10 ägg blivit till morulor och insättning på dag 4. Resten har tyvärr slutat dela sig,men för oss är det ju den där fragmenteringen som gör så det blir så antar jag...men det tycker jag du ska göra, tillåt dig att drömma!
    Men jag är som dig. Korta stunder vågar jag tänka positivt på att det ska lyckas nån gång,resten av tiden tillåter jag mig inget, jag känner mig helt blank och lite avtrubbad i sinnet.
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-10-08 06:44:21 följande:

Hej, hur har det gått? Spännande med återföring imorgon!! Själv har jag ÄP imorgon.. känns det annorlunda efter ÄP?

Spännande att det börjar närma sig för dig med :)

Jag har haft lite ont efter ÄP har hållit i sig nästan 1 vecka. Har känts som en konstig kramp blandat med mensvärk typ. Men inget som har stoppat mig på nått sätt.
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-10-08 08:52:51 följande:

Har du fått åter blasto/embryo eller fryst?

Tyvärr inget till frys,av alla mina utplockade ägg (mellan 8-11 på dessa 3 försök )så har bara 1 lyckats dela sig vidare till en morula och fått insättning på dag 4. På andra försöket blev tyvärr alla embryon kasserade.
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020