IVF hösten/vintern 2020
Japp hel kört det här, nu kom mensen. Var på toan för att göra nummer 2. Hela jag slits iut :( :(
Japp hel kört det här, nu kom mensen. Var på toan för att göra nummer 2. Hela jag slits iut :( :(
Kram till dig fina, vi finns för varandra <3 jag tänkte att de fick ut 8 ägg, 4 befruktade, 1 i mig, 1 borta och en som inte fixade till frysen och en blastocyat. Hoppas att mitt guldägg ligger i frysen och att det jag hade i magen var ett aådant ägg som inte ville till frysen. Men det är så himöa jobbigt detta
Kram till dig fina, vi finns för varandra <3 jag tänkte att de fick ut 8 ägg, 4 befruktade, 1 i mig, 1 borta och en som inte fixade till frysen och en blastocyat. Hoppas att mitt guldägg ligger i frysen och att det jag hade i magen var ett aådant ägg som inte ville till frysen. Men det är så himöa jobbigt detta
Officiell test dag i morgon enligt sjukhuset men gjorde nu på morgonen. Helt plötsligt visar testet positivt och jag är så arg! Arg för att det äntligen visar positivt men att jag har suttit i helgen med världens mensvärk och fått ut klumpar och blöder som en gris. Det är ju liksom missfall jag fått, bara inte sjukhuset säger åt mig att jag ändå måste vänta till vecka 7 på vul för att testet var positivt för det är ju som sagt kört :(
Kram till dig fina <3
Vet någon hur jag kan få tag på progesteron vaginala tabletter?
Min ivf klinik säger att jag måste ta dom i 3 månader och jag har inga kvar.
Sverige accepterar inte recept från Turkiet.
Har någon kanske kvar tabletter som jag kan köpa?
Tacksam för hjälp :)
Får jag köpa dom av dig? <3
Bor i Malmö :)
Hej! Vi har 3 misslyckade ivf med gonalf nu byter dom till Menopur har ni några erfarenheter av det? Bra eller dåligt tacksam för svar mvh Tessan
Hej du kan läsa på min presentation våra utfall med gonal f vs Menopur. Gjort 4 IVFer sammanlagt. För oss gick de bättre med menopur, gravid v19 nu :) lycka till!
Hej du kan läsa på min presentation våra utfall med gonal f vs Menopur. Gjort 4 IVFer sammanlagt. För oss gick de bättre med menopur, gravid v19 nu :) lycka till!
Hej! Jag gjorde 2st IVFer med gonal och fick inte några bra resultat, på sammanlagt 30st plockade ägg blev det 1st återföring av en 2-dagars och inget till frysen. Vi ville byta till menopur, men kliniken avrådde oss. Vi valde menopur ändå och på 3e IVFen fick vi en färskåterföring och 3st blastocyster till frysen. Tyvärr blev det inget plus av dessa. På 4 IVFen bytte vi klinik och körde vidare på menopur. 3st blastocyster till frysen, varav den första gav en graviditet <3
Så för oss blev det mycket bättre resultat med menopur. Råder dig absolut att testa.
Lycka till!
Hej för mig funkade inte alls Menopur
Använde Gonal f första gången & fick ut 13 mogna ägg
4 st blev blastocyster. Blev gravid med alla men inget barn.. testade sen Menopur & fick ut bara 2 mogna ägg & ingen befruktades..
Ska ta Gonal f igen efter sommaren
Ja de värt att prova annat efter 3 misslyckanden. Be också att få tillbaks tidigare, läste ni gjorde på Livio vi va där i höstas också pga corona blev de lite paus så vi väl där följde vi egentligen Sahlgrenskas nästa plan för vårt sista försök som då va att testa Menopur. Jag var själv velig till att få tillbaks en 2 dagars på sahlgrenska då vi hade 8 st befruktade men dem tyckte de va bäst att få tillbaks något än att jag står där dag 5 och kanske inte får något alls tanken på att vi inte får till frys. Ganska långsökt att pricka rätt av 8 fina på dag 2 men så blev de nu. Vågar inte ens tänka hur de hade kunnat sluta. Läkaren sa själv dem trivs nog bättre i livmodern än på deras labb och så kanske det var för oss.