• Sussna85

IVF hösten/vintern 2020

Scasm skrev 2020-10-09 13:58:25 följande:

Jajjemän, de ringde aldrig så nu har jag ett embryo insatt samt ett till frysen. Av 13 ägg hade 9 befruktats så de odlar även vidare några i några dagar till. Så nu håller jag tummarna för alla våra små blobbar.

Yeyy grattis!
  • Sussna85

Jag håller mina tummar för er som har en litet embryo insatt i denna stund! Och för alla er andra som är mitt i karusellen <3

Här har jag försökt bara vara jag för en stund, med en god vän,lite drinkar och trevlig samvaro. Det är lätt att bli i sin lilla ivf bubbla,har varit de nu sen maj detta år,då vi börja med ivf nr 1,nu är vi snart på ivf nr 4 och jag kände att denna helg vill jag bara leva livet tills november kommer. Då det börjas än en gång med alla sprutor,gynbesök,oro,förhoppningarna,drömmar och besvikelse blandat om varann. Jag har glömt bort lite att det finns ett liv bortom detta som innefattar ivf känner jag....ville bara skriva av mig lite <3

• Sussna85
    Chajsa skrev 2020-10-09 21:45:01 följande:
    Förlåt jag missade ditt svar! Har aldrig hört om fragmentering men vilken bra förklaring. Så jobbigt att få en förklaring som du inte känner stämmer. Hoppas verkligen på att det går vägen snart för er! När ska ni göra nästa försök?
    Ingen fara,det är full fart här i tråden,vilket är skoj! Så lätt hänt att svaren försvinner i mängden :)
    Jo, de båda klinikerna jag nu har haft kontakt med tror ej heller att det kan vara en blockad egentligen.
    När man spolar äggledare så kan det ju bli som en kramp som nyper ihop dom,tror det har hänt mig. För att veta säkert om de är stopp måste de operera och titta,det orkar jag inte. Vi har försökt så länge så nått är ju fel ändå känner jag...

Men tack! Hjärta
    Vi gör nu nästa försök när mensen förhoppningsvis kommer som den ska i början av November :) Min cykel har blivit lite hoppig efter vi börja med detta.
    Jag är en otålig själ och vill att tiden ska hoppa framåt,hehe. Ska bli spännande att få pröva en ny klinik nu oxåGlad
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-10-10 09:20:44 följande:
    Låter sunt att pausa lite granna och andas- försöka hitta andra saker som ger en glädje! Det mentala är så viktigt- att man orkar i en tung berg-och dalbana. Dessa saker är ju stora, existensiella .. man ska inte underskatta det! Ta hand om dig ??
    Jo så är det Hjärta Jag är en expert att sätta skygglapparna på och bara mata framåt när nånting är tungt i livet. Låsa in det som är tungt. Men ingen mår bra att göra så...Så jag försöker att bli lite snällare mot mig själv.
  • Sussna85
    Vemvet20 skrev 2020-10-10 08:24:12 följande:

Jag svarar i tråden för har inte fått kläm än på hur detta forum fungerar. Nu har jag iaf bytt till mobilversionen så ska vi se om det blir enklare..

Tack för era fina kommentarer på mina tidigare inlägg. Nu har jag blött inatt och fortsätter mycket. Testdag imorgon (dag 13 efter insättning av fin blastocyst). Så nu tog jag ingen Lutinus vagitorie(progesteronet). Testdag är imorgon men vet att det är kört. Blir väl först imorgon jag kan landa i det fullt ut. Igår var jag utmattad mentalt. Så jobbigt att vara på jobbet. Det fungerar ganska bra med kollegor och barn(jobbar på förskola) men jobbigast är kontakten med föräldrarna. Att inte kunna förklara varför man är väldigt trött. Och egentligen väldigt ledsen. Skulle varit befriande att säga nåt men känns för privat. Så man får gå runt och låtsas som att det regnar. Det känns som ett sånt föringande av ens känslor. ?Jo jag är ok, lite trött? (jag är helt slut och mentalt nedsmält efter en misslyckad ivf. Jag är ledsen och har ont och jag blöder!!!)

Men jag kommer att ta nya tag snart. Vill det ska bli måndag så jag kan ringa kliniken och börja göra en ny plan. Är stressad över tiden för fyller 40 i januari och hade gärna hunnit med tre försök innan dess då vi i Stockholm får det bekostat.

Är det någon mer här som är lite äldre?

Jag håller alla timmar och tår för er som kämpar, unga som lite äldre som jag!!! Styrka till alla.

Om det inte är jobbigt nog att vara i denna resa,så ska man till på köpet ha tiden piskandes i ryggen,styrka till dig tillbakaHjärta

• Sussna85
    Enkeli skrev 2020-10-09 13:24:52 följande:

Nu är mitt äggplock klart, blev 19 ägg- helt sjukt! Känns helt ok med allt. Och gjorde knappt ont tycker jag. Nu blir det bara mysa!

Har du fått höra nått hur de har gått med alla dina ägg? Glad Du tog Menopur denna gång va?
  • Sussna85
    Vemvet20 skrev 2020-10-10 10:28:09 följande:

Tack Sussna. Ja, det är en jäkla stress. Och så stressen över att stress är kasst för fertiliteten...

Ja,lite Moment 22...blir en enda ond cirkel av allt. De brukar vilja att man vilar en mens/månad mellan försöken. Men förhoppningsvis så får du skynda på allt,bara du orkar,med tanke på er situation{#emotions_dlg.flower}
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-10-10 17:25:16 följande:
    12 var mogna- 11 befruktade. Supernöjd med det! Har inte heller några överstimuleringssymtom så vågar tro vi klarar oss.. de var hela tiden försiktiga pga det! Insättning på onsdag..
    Ja det ska du vara, fint resultat! Vilken skönt att det blir färskförsök Glad, så då får du tillbaka en blastocyst på onsdag?

Jag har fått Menopur utskrivet av den nya kliniken denna gång samt Elonva då. Känns sådär för mig, sist jag hade menopur var det 2 mogna ägg av 9 st :( men äggkvaliteten ska kunna bli bättre av Menopur. Så jag får väl ge det en chans till. Förhoppningsvis var det bara tillfället som gjorde det..
  • Sussna85
    Vemvet20 skrev 2020-10-10 19:58:23 följande:

Är det någon som har gjort ivf som inte lyckades och som då upplevde att mensen blev kraftigare än vanligt? Jag tycker jag blöder och blöder. Mår illa och är yr. Brukar inte blöda så här mycket.

Styrka och kärlek.

Jo blöder som en gris efter varje försök,mycket kraftigare än vanligt.
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-10-10 22:08:19 följande:

Precis- onsdag it is! Njuter av lite vin nu och hoppas det är det sista på länge!

Hoppas också det var bara tillfället- varför bytte ni klinik?

Enkeli skrev 2020-10-10 22:08:19 följande:

Precis- onsdag it is! Njuter av lite vin nu och hoppas det är det sista på länge!

Hoppas också det var bara tillfället- varför bytte ni klinik?

Vad gott,de har jag oxå njutit av i helgen. Tänkte som dig,man får ju passa på och hoppas att jag snart inte får! :D

Efter 3 försök utan att de ville pröva så mycket nytt,har fått byta medicin en gång,och prövat långa protokollet typ på dessa försök.

När vi försökte diskutera om möjligheter med t.ex ICSI och vad vi kunde göra för att få mindre fragmenterade ägg så ryckte läkaren typ på axlarna och det kändes som de inte ville göra nått annat för oss än det som de redan prövat....

Det var helt annat nu när jag prata med nya kliniken,direkt så var det tal om ICSI, läkaren hade oxå olika förslag på vårt problem och hon förklarade oxå vad orsaken kan vara till att vi får dåliga ägg. Kände mig mycket mer sedd.

Så därav kände vi båda att det var dags att gå vidare :)
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020