IVF hösten/vintern 2020
Jajjemän, de ringde aldrig så nu har jag ett embryo insatt samt ett till frysen. Av 13 ägg hade 9 befruktats så de odlar även vidare några i några dagar till. Så nu håller jag tummarna för alla våra små blobbar.
Jajjemän, de ringde aldrig så nu har jag ett embryo insatt samt ett till frysen. Av 13 ägg hade 9 befruktats så de odlar även vidare några i några dagar till. Så nu håller jag tummarna för alla våra små blobbar.
Jag håller mina tummar för er som har en litet embryo insatt i denna stund! Och för alla er andra som är mitt i karusellen <3
Här har jag försökt bara vara jag för en stund, med en god vän,lite drinkar och trevlig samvaro. Det är lätt att bli i sin lilla ivf bubbla,har varit de nu sen maj detta år,då vi börja med ivf nr 1,nu är vi snart på ivf nr 4 och jag kände att denna helg vill jag bara leva livet tills november kommer. Då det börjas än en gång med alla sprutor,gynbesök,oro,förhoppningarna,drömmar och besvikelse blandat om varann. Jag har glömt bort lite att det finns ett liv bortom detta som innefattar ivf känner jag....ville bara skriva av mig lite <3
Jag svarar i tråden för har inte fått kläm än på hur detta forum fungerar. Nu har jag iaf bytt till mobilversionen så ska vi se om det blir enklare..
Tack för era fina kommentarer på mina tidigare inlägg. Nu har jag blött inatt och fortsätter mycket. Testdag imorgon (dag 13 efter insättning av fin blastocyst). Så nu tog jag ingen Lutinus vagitorie(progesteronet). Testdag är imorgon men vet att det är kört. Blir väl först imorgon jag kan landa i det fullt ut. Igår var jag utmattad mentalt. Så jobbigt att vara på jobbet. Det fungerar ganska bra med kollegor och barn(jobbar på förskola) men jobbigast är kontakten med föräldrarna. Att inte kunna förklara varför man är väldigt trött. Och egentligen väldigt ledsen. Skulle varit befriande att säga nåt men känns för privat. Så man får gå runt och låtsas som att det regnar. Det känns som ett sånt föringande av ens känslor. ?Jo jag är ok, lite trött? (jag är helt slut och mentalt nedsmält efter en misslyckad ivf. Jag är ledsen och har ont och jag blöder!!!)
Men jag kommer att ta nya tag snart. Vill det ska bli måndag så jag kan ringa kliniken och börja göra en ny plan. Är stressad över tiden för fyller 40 i januari och hade gärna hunnit med tre försök innan dess då vi i Stockholm får det bekostat.
Är det någon mer här som är lite äldre?
Jag håller alla timmar och tår för er som kämpar, unga som lite äldre som jag!!! Styrka till alla.
Nu är mitt äggplock klart, blev 19 ägg- helt sjukt! Känns helt ok med allt. Och gjorde knappt ont tycker jag. Nu blir det bara mysa!
Tack Sussna. Ja, det är en jäkla stress. Och så stressen över att stress är kasst för fertiliteten...
Är det någon som har gjort ivf som inte lyckades och som då upplevde att mensen blev kraftigare än vanligt? Jag tycker jag blöder och blöder. Mår illa och är yr. Brukar inte blöda så här mycket.
Styrka och kärlek.
Precis- onsdag it is! Njuter av lite vin nu och hoppas det är det sista på länge!
Hoppas också det var bara tillfället- varför bytte ni klinik?
Precis- onsdag it is! Njuter av lite vin nu och hoppas det är det sista på länge!
Hoppas också det var bara tillfället- varför bytte ni klinik?