• Sussna85

IVF hösten/vintern 2020

Chajsa skrev 2020-10-08 14:24:48 följande:
    Ah okej, efter att ha läst på lite är det ju inte alls säkert att något av äggen klarar sig till dag 5 men jag hoppas verkligen på en liten rackare åtminstone! Såklart vore en i frysen toppen men vågar inte hoppas. Vet du varför ni haft svårt eller är det oförklarad?

Så mysigt att dagdrömma, jag kan till och med gå runt i vårt tilltänkta bebisrum och fantisera, men det får inte gå till överdrift :) har du gjort ett försök än så länge?
    En rackare är ju egentligen allt som behövsSkrattande Men jo, det skulle va härligt att få nån till frysen med...Hjärta

Detta blev nu vår 3:dje misslyckade ivf försök.
    Om du frågar varför så många av äggen slutar dela sig är för att de får en s.k fragmentering, när äggen delar sig så ska de släppa sitt skal på nått sätt, men för oss så blir det inkapslat som "skräp" i ägget och då blir ägget inte lika livsdugligt längreGråter
    Vi har haft höga grader av fragmentering varje gång, vi har fått grad 4 på de 2 insättningar som ändå har blivit, grad 5 så sätter de inte ens in ägget för de vet att de inte har en chans att bli en graviditet ändå...De andra har slutat dela sig på typ dag 3 just för att fragmenteringen har varit för stor.

Och jaTungan ute om du frågar varför vi inte kan få till det naturligt är för att jag tydligen har blockad i båda äggledare,vilket jag nu börjar tvivla på...har aldrig haft en infektion eller blivit opererad. Så jag tror att vi får den här skadan på ägget i våra naturliga försök oxå,samt att sambon har lite nedsatt spermiekvalitet har det visa sig nu under ivf försöken.

Och det var ett jäkligt långt utlägg från mig,sorry! Haha
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-10-08 18:01:19 följande:
    Vad tufft!! Hur är status nu?
    Jo,det tär... Men tur att envisheten finns i mig djupt rotad,hehe, jag,vi, ger inte upp än! De finns så många kämpar därute med så många fler ivf i bagagetGråter

Nu börjar vi vårt 4:de försök på en annan klinik i Åbo så fort mensen dyker upp i November. Ett helt nytt upplägg väntar med både mediciner och så tror jag vi ska pröva ICSI.

• Sussna85
    Vemvet20 skrev 2020-10-08 12:30:34 följande:

Hej.

Första gången jag skriver här, har bara läst och läst via Google..Tänker nu att varför inte skriva nåt.

Har just genomgått min första ivf och idag på ruvardag 11 blöder jag. Ringde kliniken och de sa att i nuläget kan det betyda vad som helst. Blev tillsagd att fortsätta med Lutinus till testdagen på söndag. Tjuvtestade i onsdags. Negativt. Är ganska säker på att det är mensen. Varit ledsen en del men kan inte sörja helt innan det är helt säkert. Sjuksköterskan sa jag kan testa en dag tidigare men jag kommer nog testa imorgon också. Är hemma från jobbet idag för stod inte ut med att gå runt och hålla masken. Är helt matt och har ont.

Vill önska er alla lycka till i era processer!

Jag kommer vila en månad och sen förhoppningsvis börja om. Tyvärr gick inga embryon att frysa in.

Styrka!

Styrka till dig! Det är tufft att inse att det antagligen inte har gått vägen...men bra att du kan blicka framåt för nya försök. KramarHjärta
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-10-08 20:03:59 följande:
    Du är finska ja- det är jag med, kan krävas lite sisu med dessa. Har en kompis som efter 9 års försök får sitt ivf barn nu i november
    Hehe ja den finska sisun är inte att förakta! Fast jag bor på Åland,och jag kan typ 5 ord på finska,hehe. Varifrån är du?
    Åh vad härligt,såna historier tycker jag om att höra{#emotions_dlg.flower}
  • Sussna85
    Lunaymar skrev 2020-10-08 20:21:56 följande:
    Läste precis om den nya kliniken. Det låter superbra :) Massa styrkekramar till dig och shit, vilken stark kvinna du är!! <3
    Jo, jag känner en tilltro till denna klinik.
    Vi hade tänkt ta den först faktiskt,men sen så prata ingen av de i receptionen svenska när jag ringde,vilket jag då tyckte var lite jobbigt, fast jag pratar engelska väldigt bra. Men att förstå alla medicinska termer på ett annat språk gjorde att vi backa,plus att denna klinik var dyrare.

Men nu har vi mycket mera kött på benen och vet komma skall såGlad

Tack för de orden fina duHjärta
    Tycker vi alla ska ge oss en jäkligt stor klapp på axeln över de vi går igenom just nu{#emotions_dlg.flower}
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-10-09 07:17:20 följande:

Idag är dagen! Kl 10 har vi tid för äggplock.. superspännande!

Woop woop! Lycka till :)
  • Sussna85
    Vemvet20 skrev 2020-10-08 21:34:25 följande:

Tack för era stöttande ord! Idag har blödningen varierat i styrka och hoppet väcktes lite igen just när jag accepterat att det inte gick. Tankarna snurrar och jag är som på nålar. Ska bli skönt att få definitivt svar på söndag, om än jobbigt om det blir negativt vilket jag tror. Antagligen är det Lutinusen som gör mensen lite märklig. Men sköterskan jag pratade med i morse ringer i öronen; ?I nuläget kan en blödning betyda precis vad som helst. Vi håller tummarna för dig!?. Ja, vad ska man säga. Då är det ju inte helt kört. Så tänker jag om jag ska tjuvtesta imorgon igen eller vänta till riktiga dagen nu. Får se.

Kramar

<3 jobbigt med ovissheten. Nä,än är det inte kört,många som får lite blödning av lutinus. Men man känner ju sin kropp ganska bra ändå...men jag hejjar på en ofarlig blödning :)
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-10-09 10:00:21 följande:

Väntar på att få lite mediciner- ombytt och klar och helt ovetandes om vad som komma skall

<3 <3
  • Sussna85
    Scasm skrev 2020-10-09 10:07:07 följande:

Nu är jag hemma och sitter som på nålar. Hoppas de inte ringer och säger att det inte blir något inför återförandet idag. Något litet ägg kan väll ändå ha tagit sig.

Någon som har tips på vad man kan göra under väntande? ;')

Jag har än så länge gått en promenad på 1h, ätit frukost, lagt ansiktsmask.

Hoppas du har fått ett litet embryo insatt nu ? Håller tummarna för det:)
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-10-09 13:24:52 följande:

Nu är mitt äggplock klart, blev 19 ägg- helt sjukt! Känns helt ok med allt. Och gjorde knappt ont tycker jag. Nu blir det bara mysa!

Jamen jessus! De var inte dåligt! Nu håller vi tummarna för fina embryon:)
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020