IVF hösten/vintern 2020
Så mysigt att dagdrömma, jag kan till och med gå runt i vårt tilltänkta bebisrum och fantisera, men det får inte gå till överdrift :) har du gjort ett försök än så länge?
Detta blev nu vår 3:dje misslyckade ivf försök.
Om du frågar varför så många av äggen slutar dela sig är för att de får en s.k fragmentering, när äggen delar sig så ska de släppa sitt skal på nått sätt, men för oss så blir det inkapslat som "skräp" i ägget och då blir ägget inte lika livsdugligt längre
Vi har haft höga grader av fragmentering varje gång, vi har fått grad 4 på de 2 insättningar som ändå har blivit, grad 5 så sätter de inte ens in ägget för de vet att de inte har en chans att bli en graviditet ändå...De andra har slutat dela sig på typ dag 3 just för att fragmenteringen har varit för stor.
Och ja om du frågar varför vi inte kan få till det naturligt är för att jag tydligen har blockad i båda äggledare,vilket jag nu börjar tvivla på...har aldrig haft en infektion eller blivit opererad. Så jag tror att vi får den här skadan på ägget i våra naturliga försök oxå,samt att sambon har lite nedsatt spermiekvalitet har det visa sig nu under ivf försöken.
Och det var ett jäkligt långt utlägg från mig,sorry! Haha