• Thessan81

IVF hösten/vintern 2020

Sussna85 skrev 2020-11-22 15:51:26 följande:

Åh jag hoppas att lite illamående är ett bra tecken,ja väntan till att testa brukar vara låååång. Håller mina tummar för ett plus inom kort för dig!

Jag är faktiskt bakis denna söndag haha,tog mig friheten att festa till det igår, åt middag och drack bubbel i goda vänners lag :) försökte släppa all oro och tankar som just nu rör sig i huvudet på mig om vår förhoppningsvis kommande äggdonation.

Tack :) Det gjorde du helt rätt i hoppas du hade en mycket trevlig kväll :)

Ja jag hoppas med på ett plus
  • Thessan81
    Sussna85 skrev 2020-11-22 15:51:26 följande:

Åh jag hoppas att lite illamående är ett bra tecken,ja väntan till att testa brukar vara låååång. Håller mina tummar för ett plus inom kort för dig!

Jag är faktiskt bakis denna söndag haha,tog mig friheten att festa till det igår, åt middag och drack bubbel i goda vänners lag :) försökte släppa all oro och tankar som just nu rör sig i huvudet på mig om vår förhoppningsvis kommande äggdonation.

Hoppas ni snart får en äggdonater inom kort :) jo kan tänka mig ständig oror och tankar som snurrar men vi håller tummarna
  • Thessan81
    GlitterLina skrev 2020-11-22 22:21:04 följande:

Låter ju lovande :)

På tisdag har jag återförande

Så spännande :) lycka till :)
  • Thessan81
    Onemore2018 skrev 2020-11-23 08:59:15 följande:

God morgon! Här är det ruvdag 7, känns som det nyss var ruvdag 1 och allt gick så långsamt. Illamåendet försvann i fredags, alla graviditetssymptom försvann. Dock har brösten blivit så onda att de känns som stenar. När jag lägger mig på sidan i sängen känns det som att de är 20 kg tunga och gör så ont. Hoppas detta är ett bra tecken på graviditet men jag känner mig inte gravid längre. Dock har jag börjat gråta utan anledning, jädrans lutinus vad de lurar kroppen. Dum som jag är så tjuvtestade jag igår morse, negativt så klart. Dumma dumma mig som gör dessa tjuvtest. Varför plågar man sig så?

Jag tycker ni alla är så fruktansvärt starka som går igenom detta flera gånger om.

Hej. Mina bröst är med ömma som fan sen lite illamående fram och tillbaka. Jag gråter med för ingenting och blir lätt irriterad haha. Är också på ruvardag 7 idag. Ska testa söndag den 29/11 lååånnggg väntan. Men vi håller tummarna för att i båda får ett plus på stickan :)
  • Thessan81
    Onemore2018 skrev 2020-11-23 11:44:26 följande:

Åh har du testdag på söndag? Vi fick den 2/12 ????så långt bort. Ja nu håller vi tummarna. Det är så kul att följas åt.

Oj gick du den 2/12 satte du in 3dagars? Det gjorde vi. Ja söndag e de dax sååååå spännande Ja de e roligt att följas åt :)
  • Thessan81
    Onemore2018 skrev 2020-11-23 11:44:26 följande:

Åh har du testdag på söndag? Vi fick den 2/12 ????så långt bort. Ja nu håller vi tummarna. Det är så kul att följas åt.

Förra gången så släppte de onda i brösten när ovitrellen gick ut ur kroppen men inte denna gången så jag håller verkligen tummarna :) hoppas vi båda får ett plus. Vi är inne på omgång 2 fick bara ut 1 ägg denna gång förra 7 men 6 dugliga 3 som befruktade 1 sattes in och 1 till frysen. Blev positivt på det upptinade blastocyst men 1 vecka efter började jag blöda. Det tar på psykiskt på en detta hopp och förtvivlan
  • Thessan81
    Onemore2018 skrev 2020-11-23 13:55:43 följande:

Japp en 3 dagars blev insatt, hur var din?

3 dagars delat sig i 8 celldelning
  • Thessan81
    Onemore2018 skrev 2020-11-23 22:44:32 följande:

Det blev en 3 dagars här också och sedan skulle de ruva vidare till blasto med de andra äggen men de har vi inte hört något om. Jag ska tjuvtesta på söndag fast de sa 2/12

Undrar varför jag fick tidigare testdag när vi satte in samma dag och 3dagars?
  • Thessan81
    MrsNightingale skrev 2020-11-24 08:20:50 följande:

Hej på er, jag hoppar in- satte in en 5 dagars blastocyst lördagen den 14/11, som legat i frysen i 1,5 år, så är på RD 11.

TD nu på fredag den 27´e.

Har haft lite färgat lutinus nu senaste dagarna (ljusrosa) och jag upplever nog att det är lite mer rosa på pappret nu än bara när lutinusen kommer ut.

Tjuv testade igår och fick ett negativt digitalt test.

Känner ingenting i brösten, men har haft som lite mensvärk senaste dagarna och vaknar med huvudvärk.

( Vi har fortfarande 1 eskimo i frysen)

Lite info om oss:

Jag ( 38år) och min man (42år) har varit på den här ivf resan sen 2012 med utredning och sen start på Sahlgrenska 2013/2014, dom hittar inget ?fel? på någon av oss.

Jag har fått ut många fina ägg som befruktats och kunnat läggas i frysen, så vi kunde med våra 3 försök via landstinget hålla på tills Nov 2017.

Vi blev då gravida för första med vår sista blastocyst men fick missfall i  i v.9+6.

Så sedan Januari 2018 har vi varit på Livio Calanderska.  

Anledningen till att vi tinade en så ?gammal? blasto var för att vi på senaste ägguttagen endast fick ut 2 ägg som tyvärr inte delade sig som det skulle efter befruktningen. 

Måste säga att den här tråden är så fin, det är så fin ton och verkar vara så många varma och omtänksamma personer som skriver.

Har innan bara varit inne och läst , men nu fick det mig att dela med mig 

Hej och välkommen vi är inne på omgång 2 bara ett ägg denna gången men det blev befruktat och insatt förra måndagen så g test på söndag. Jag är 39 har en dotter sedan tidigare blev gravid på naturlig väg. Min sambo är 27 har inga barn. Dom hittar inga fel på oss det vill sig bara inte. Denna gruppen är helt underbar. Nu hoppas jag att vi får plus båda 2 när det är test dag.
  • Thessan81
    MrsNightingale skrev 2020-11-24 11:10:22 följande:

Tack snälla , och ja det hoppas vi.

Men jag ställer lite in mig på negativt besked, för har såna små blödningar nu varje gång jag går på toaletten, vilket känns som jag gör 1 gång i halvtimmen.             Förlåt för beskrivning, men påminner lite som en ägglossningsflytning ( äggvita) fast blandat med lite blod. 

Man kan få de så det är inte negativt men förstår dig. Jag började blöda på ruvdag 10 förra gången men då blödde jag som vanlig mens. Kan vara en nidblödning du fått.
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020