• Thessan81

IVF hösten/vintern 2020

geckoo skrev 2020-11-19 16:43:07 följande:

Hej allihop!

Jag är ny i tråden men har följt den ett tag. Har försökt i 1,5 år totalt och är mitt i andra IVF:en nu. Oförklarligt barnlösa, man har inte hittat någon orsak utan "allt ser bra ut". Första IVF fick vi ut 11 ägg varav 8 befruktades och 3 kunde odlas till blastocyst och ett av dom sattes tillbaka (övriga två klarade sig inte till frysen). Testade negativt.

Gick på samma behandlingsschema andra IVFen men äggblåsorna har inte växt lika bra, gjorde andra äggplocket igår och de fick förvisso ut 11 ägg men har inte ringt idag för att skjuta fram insättning så nu är jag nervös över att det inte såg så bra ut (vet också att alla med största sannolikhet inte var lika mogna som senast). Har planerad insättning imorgon. 

Är det någon som varit med om att det sett mycket sämre ut andra behandlingen? Läkaren säger att det kan variera mellan cykel men känns som en föga tröst...

Jag fick ut 6 ägg första ivf nu i fredags vara 1 ägg det blev befruktat och vi satte in det i måndags
  • Thessan81
    geckoo skrev 2020-11-19 21:28:18 följande:

Så otroligt jobbigt när det känns som det går "åt fel håll". Man vill ju gärna känna att det blir fler ägg att välja på. Samtidigt behöver man ju bara ett. Lycka till med ruvningen!

Jo de känns hopplöst att bara få 1 ägg men nu hoppas vi på att detta är guldägget. Ruvdag 4 idag :)
  • Thessan81
    Filly skrev 2020-11-20 15:38:04 följande:

Fick återkoppling från rmc, nu ska vi ha koll på ägglossningen för å sedan sätta in blastocyst som legat i frysen.

Hur funkar insättning av fryst blastocyst? Säg att jag får omslag på ägglossningstest dag 1 är det så att på dag 2 man gör insättningen?

Jag ska inte heller ta på morgonurinet sa de. Ett enda ägg kvar i frysen... hoppas det är DET ägget vi har väntat på!

Får du ägglossning positivt så sätter dom in 6 dagar efter så gjorde dom på mig iallafall lycka till
  • Thessan81
    geckoo skrev 2020-11-20 16:37:49 följande:

Var hos läkaren idag och satte in en 2-dagars. Ingen av de andra 11 äggen blev befruktade så magkänslan var rätt. Nu håller vi tummarna för ett även vi fått ett litet mirakelägg. :) Hoppas, hoppas!  

Ohh beklagar men ni fick iallafall 1 ägg som vi och det är guldägget :) nu håller vi tummarna
  • Thessan81
    Filly skrev 2020-11-20 17:17:31 följande:

Ja det är klart, that makes sense.

Är det också en risk med upptining, alltså att ägget inte klarar upptiningen?

Nä oftast klarar sig äggen vid upptining värre att dom klarar sig till nedfrysning. Om det inte klarar upptining vet jag faktiskt inte vad det beror på
  • Thessan81
    Sirest01 skrev 2020-11-20 18:22:53 följande:

Hur är det om man blir förkyld under sprutperioden i dessa tider? Jag känner lite ont i halsen påväg och jag ska på första vul på söndag och jag känner mig helt förstörd just nu. Är det att avbryta som gäller? Känns så jäkla onödigt! Fan!

Jag tror man får ny tid om man blir dålig. Avvakta några dagar till och se hur du mår. Krya på dig :)
  • Thessan81
    Sirest01 skrev 2020-11-20 19:01:06 följande:

Ny tid för vul bara? Jag har tid nu på söndag så svårt att avvakta några dagar.

Tack :)

Jaha ja de e ju bara 2 dagar. Ring och fråga dom
  • Thessan81
    Kovcci skrev 2020-11-21 09:38:50 följande:

Jag gjorde testet imorse och det blev ett plus. Jag började gråta som ett barn. Efter nästan 6 års kämpande så är de äntligen min tur.

Nu håller vi tummarna att allting går bra :)

Grattis ??
  • Thessan81
    Linngustafssson18 skrev 2020-11-21 14:44:48 följande:

åh vad spännande!! Hur känns det? :) Jag satte in en blast, vad satte du in?

Jag har haft molvärk sedan insättning, men tror att jag hade det de första dagarna pga katetern de förde in. Nu drar det lite, också i ena ljumsken och ömma bröstvårtor. Hoppas inte att dessa symtom är mens-symtom :(

Hej. Jag satte in ett 3dagars ägg. Så ruvdag 5 idag. Ömma bröst bara men de brukar jag ha innan mens ändå. Nä nu håller vi tummarna att detta går vägen för oss båda två. All lycka till oss :)
  • Thessan81

Ruvdag 6 fortfarande ömma bröst har även börjat må illa. Så nu hoppas jag det tagit sig lång väntan till testet :) Hur mår ni idag denna söndag?

Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020