IVF hösten/vintern 2020
Nu är även jag äntligen en glad ruvare (eller också skitnervös emellanåt, hihi) ! Testdag om en vecka, ska inte tjuvtesta.
Nu är även jag äntligen en glad ruvare (eller också skitnervös emellanåt, hihi) ! Testdag om en vecka, ska inte tjuvtesta.
Och där rök mina strategier att inte tjuvtesta! RD6 med blastocyst. Detta är ett tidigt graviditetstest så jag hoppas såå att sträcket ökar de kommande dagarna.
Hej so far so good, fick provsvaren på allt möjligt de testade hos barnmorskan alla värden är normala. Nu gäller fredag, kommer bli knäckt om det ej ser bra ut..fyller år lördagen å jämnt så mycket som hänger på den där i magen. V7 nu.
Nä det bidde ingenting på ultraljudet kemisk graviditet. Djävligaste är att kroppen kommer tro att den är gravid ett par veckor till. Och imorgon fyller jag 40 grattis grattis! Nu lägger jag ned detta med ivf över sommaren. Kropp och knopp måste vila. Hej svejs!
Hej längtare, vilka är igång i behandling? Jag är på sprutdag 9, fick höja gonal f från 150 till 200 i lördags pga att äggblåsorna inte växt till sig. Återbesök imorgon igen och äggplock blir förmodligen torsdag eller fredag. Jag undrar, ni som gjort flera behandlingar- brukar äggantal, befruktningsgrad mm vara liknande om själva läkemedlet inte ändras så mycket eller kan det skilja sig mycket?
Senast fick jag ut 9 ägg, 7 befruktades och två blev blastocyster (varav en resulterade i graviditet som jag behövde avbryta i v 20 pga fosterskador). Den andra fäste kort med positivt test men kom ut med en vecka sen mens.
Hoppas så mycket på detta försök. Vi alla är så värda positiva resultat nu <3
Spännande att du är igång! Jag har haft lite olika men ändå hyfsat samma förutom första behandlingen då vi bara fick ut ett som befruktades. Därefter höjdes dosen och vi fick ut 8 respektive 6 ägg varav tre befruktades båda gångerna. Sist bytte vi till Menopur. Fick igen ut 8 ägg men hela 6 st befruktades varav två blev blastocyster. Väntar nu på återföring av en av dem! Sista två behandlingarna gjorde vi icsi.
Det verkar inte ha gjort så stor skillnad för mig heller med icsi men de valde ändå att fortsätta. Vet du hur de ska göra i ditt fall den här gången? Jag fick ingen ägglossning den här månaden (cd21 nu) så får hoppas på återföring om ca en månad istället! Uppdatera hur det går för dig. Håller tummarna!
Jag är så ledsen, hade bara tre mogna äggblåsor idag inför plock på fredag. Får välja själv om jag ska gå vidare eller inte. Vet inte hur jag ska göra. Vill inte vänta till efter sommaren, samtidigt så jobbigt att bränna ett försök (landstingsförsök #2) Fattar inte varför det blev såhär, bara en äggstock hade tillräckligt stora äggblåsor så den andra verkar inte ha producerat denna månaden. Jag hade behövt en högre dos från början sa de men det kunde man ju inte veta eftersom att lägsta dosen var tillräcklig senast. Har nån av er haft få fina ägg där det ändå gått bra? Hur skulle ni gjort?
Hej. Förstår verkligen din känsla :(
Vet ej om du minns, men just så blev det ju för mig sist nu i februari. Endast 3 äggblåsor. Som dem tog ut & alla va ?riktiga? ägg. Men ingen blev befruktad.
Risken kan ju vara så att om du väljer att plocka ut äggen så är det ju inte säkert att dem är ?riktiga? mogna för att bli befruktade. & om dem är riktiga så är det ju ändå ej säkert dem blir befruktade heller. Det är ju inte många ägg att spela med om man säger så. Till skillnad om du fått 8 eller 13.
Vad känner du mest??
Nu har du fått en del feedback redan, men bara kastar fram en till tanke: I fall ni bestämmer att avbryta, kan ni be dem följa blåsorna med UL och kolla att det inte är fler än två som lossnar, då kan ni ju göra ett naturligt försök med de som lossnar?
I övrigt ska ni göra det son känns bäst för er. T.ex. hur beroende av landstingsförsöken ni är, har ni möjlighet att fortsätta en gång till privat om det skulle krävas. Kram!