• Chajsa

IVF hösten/vintern 2020

AndraSladdis skrev 2021-05-11 11:07:30 följande:

Så skönt att det har fäst och hoppas det håller sig kvar!! Ger mig också extra hopp, för jag har opererat bort rester likaså.

Hoppas för oss båda!!! Var så rädd för sammanväxningar och ärrbildning men som jag förstått är kroppen fenomenal på att läka sig och ärrbildning är ofta ärftligt. Jag har tagit paus i testningen men är lite inställd på att det inte blir något, ingen stegring på testen trots tre dagar emellan, två småblödningar och mensvärk. Men testen är positiva om än svaga och jag har ju inte haft officiell testdag ännu så väntar till den om jag inte börjat blöda. Jag är så arg på mig själv för att jag tjuvtestar och utsätter mig för onödig plåga! Nästa gång om inte detta blir ska jag göra allt för att hålla mig :) om någon funderar på tjuvtest- stå emot!
  • Chajsa
    AndraSladdis skrev 2021-05-11 13:28:47 följande:

Nu är det spikat, det blir ET på torsdag för mig! Nu hoppas jag så att allt går bra, att embryot klarar upptiningen och att slemhinnan är tillräckligt bra och sånt!

Ååh så roligt! Skickar lyckospark till lilla embryot!
  • Chajsa

Hej alla, jag var ju dum och tjuvtestade och fick positivt graviditetstest under ett par dagar, men som aldrig blev starkare. Nu är det negativt och jag har ont i magen. Lite spottings. Tidigt mf/kemisk grav är ett faktum. Kliniken har tidigare sagt att jag nog kan sätta igång en ny färskomgång direkt med mensen som kommer, detta var en FET. Har någon erfarenhet av detta och vet hur jag kan göra med lutinus? Vill egentligen bara sluta så att mensen kan komma igång ordentligt. Bryter ihop och går vidare...

• Chajsa
    GlitterLina skrev 2021-05-12 14:50:45 följande:

Men åh :( va tråkigt

Men när har du riktiga testdagen?

Ja jättetråkigt, testdag på fredag så det är kört :( fattar inte varför mensen inte kommer.
  • Chajsa
    Always choklad skrev 2021-05-12 19:53:05 följande:

Hej lutinus har skjutit upp min mens flera gånger.. Mensen har först börjat ett par timmar efter jag tagit sista tabletten. Fick du tag på kliniken idag?

Ja och de sa åt mig att avvakta. Alltså allt är så märkligt. Testlagrets tester visar negativt men både clearblue och apoteket är positiva. Mensen skulle kommit för fem-sex dagar sen. Jag har haft ett par bruna flytningar och kramper i magen. Börjar misstänka utomkvedshavandeskap?! Har någon haft det?
  • Chajsa
    Always choklad skrev 2021-05-13 07:20:49 följande:

Hej nej inte haft det men vad jag förstått på beskrivning av detta är att man har ordentliga smärtor. Om du inte tror på kliniken ring 1177 och rådfråga dem det här jag gjort. Om du får ordentligt ont åk in akut. Blödningar i nån grad har en del i graviditeten som jag förstått nu av både barnmorska och kliniken vad de sagt till mig är att så länge det inte är förknippat med smärta så är det "normalt" Jag skulle följ klinikens råd och testa fredag. Svårt med smärta då vi alla har olika smärttröskel men du kanske har koll på din vid det här laget. När jag fått missfall har det varit som nån gått med en taggtråd i magen och hackat snabba mycket smärtsamma korta hugg. Molande kan man ha även om man är gravid då det är mycket som skall möbleras om I magen. Men ring 1177 som sagt de är de enda som är öppna idag att rådfråga. Beskriv din historia blir lite terapi, de var jättegulliga med mig och förstående när jag ringt.. Hoppas det kan ge lite vägledning. Kram

Tack för din omtänksamhet <3 har diskuterat massa med kliniken och vi har kommit fram till att det måste vara så att av någon anledning har ovitrellen suttit kvar för mig i tre (!!!) veckor och gett de konstiga resultaten på testen. Har tagit ett blodprov som visade hcg 9, så spår kvar men ingen graviditet. Huggen i magen och sidan är sannolikt lutinus. Har avslutat dem nu och inväntar mens för att börja ny behandling. Har verkligen fått mig en läxa att inte tjuvtesta förrän prick på testdagen, att ovitrelle går ur efter 10 dagar verkar ju inte stämma för alla. Kram!
  • Chajsa
    Ivf2020 skrev 2021-05-13 21:17:49 följande:

Ol. Clearblue visar positivt, tro på de! Läkarna rekommenderade endast cb till mig, både vid ägglossning och gravtest. Hur går de med dig?

Det visade sig vara falska positiv hela tiden ända fram till testdag, ovitrellen satt i sjukt länge, till dagen före testdag, för mig konstigt nog. Mensen har dragit igång och jag ska börja ny behandling imorgon med korta programmet. Skönt att ha något nytt att fokusera på! Vilken vecka är du nu i? <3
  • Chajsa
    AndraSladdis skrev 2021-05-14 17:12:30 följande:

Beklagar verkligen! Som Dhalia vill jag också föreslå att det var en kemisk snarare än Ovitrelle. Kram!

Ja kanske är det så, har inte riktigt koll på vad kemisk graviditet egentligen är hehe :) tack snälla du. Drar igång ny behandling nu. Kram
  • Chajsa
    Dhalia skrev 2021-05-14 13:15:37 följande:

Eller om den höll på att ta sig men sen inte gick hela vägen. Vissa får ju kemisk graviditet. Beklagar verkligen :(

Ja, så var det nog. Mensen är sjukt riklig med vad det verkar vara pyttesmå gravrester i. Får hoppas att det var kroppen som stötte ut ett på insidan sjukt embryo som ändå inte blivit ett barn. Tack <3 fyfan vilken resa detta är men tur att ni finns!
  • Chajsa
    Always choklad skrev 2021-05-14 12:25:08 följande:

Hej vad ledsen jag blir att höra och det är konstigt att det kan fungera så olika för alla. Hoppas du får en ordentlig förklaring när de gjort en utredning, du får gärna upodater oss. Jag hoppas att du får börja om igen snart när du känner dig mogen. Är jobbigt psykiskt denna process kram!

Tack snälla, får börja om redan imorgon med gonal-f, mensens andra dag. Jag uppdaterar, vill gärna höra hur det går för dig <3
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020