Anonymsju skrev 2020-08-01 21:59:23 följande:
Det lät ju smart att ta tillvara på den dagen man slutar tidigt genom att ändå sitta med plugg andra halvan för att få någon helledig dag istället. Tack för det tipset :)
En till dum fråga men jag passar på nu när jag ändå pratar med dig som läser utbildningen, hoppas du orkar svara! :)
Är examinatiorna samma som tenta? Eller är det olika saker? Och är det mycket tentor överlag på utbildningen? Har fått för mig att det är mycket läsning.
Hur många dagar i veckan ungefär är det eget arbete en hel dag utan föreläsningar osv.? Och tycket du att det är lätt/svårt att få ihop vardagen med barn och plugg?
Examination är samma sak som tentor typ :) Ett examinerandemoment kan va hemtenta (skriva en uppsats hemma) en salstenta, seminarium, redovisning inför klassen osv. Det är en hel del att läsa, men hur många moment och hur stora dom är lite olika beroende på hur lång kursen är, men skulle säga runt 3 examinerande moment per kurs.
Hut mycket eget arbete det är, är väldigt olika per kurs. Kan va 1 dag i veckan, 2 eller 3 dagar. Det beror lite på vad för examinerande moment man har och hur kursen är upplagd.
Jag är ensamstående med min två barn, jag tycker livet är lättare när jag pluggar än när jag jobbade. Barnen får kortare dagar på förskolan och jag kan styra mina tider lite mer. Men det gäller att vara fokuserad och verkligen utnyttja den tiden man har.