• Pope Joan II

Jag hatar barnvecka

Anonym (M) skrev 2020-08-01 19:46:30 följande:

Hjälp. Är detta rimligt? Han har bjudit in 3 barn till på övernattning om några veckor utan att tillfråga mig. Totalt kommer det vara 7 barn i huset. Jag blev irriterad över att inte bli tillfrågad ens, att ingen hänsyn tas till mig eller min dotter. Jag sa att det är tröttande med den ljudvolymen, att rutiner blir störda etc. Helt naturligt? Men han får det till att jag är konstig, att barn är barn och att några till fler inte borde påverka mig. Han får det till att jag har problem med hans barn och barn i allmänhet, och att bjuda in barn borde man kunna göra helt utan att fråga resten av familjen.

Jag hade inte heller frågat om en sådan sak, men det hade jag å andra sidan gjort klart för en ny partner innan något samboskap var påtänkt.

Jag undrar dock: hur kommer det sig att en hel tråds unisona inlägg inte ens verkar beröra dig? Är det ett problem du har att du inte trots samstämmiga försäkringar lyckas ta in vad människor säger?
  • Pope Joan II
    Anonym (M) skrev 2020-08-01 20:36:49 följande:

Jo jag överväger det nu. Men förmodligen kommer han inte vilja fortsätta vara tillsammans då.

Varför vill du vara det då? Du är ju inte nöjd du heller?
  • Pope Joan II
    Ess skrev 2020-08-02 09:56:29 följande:

Hade du verkligen inte pratat med din partner innan du bjudit in flera barn för övernattning?

Nej, det hade jag inte och det har jag aldrig heller gjort. Du anar inte hur mycket barn det varit hos oss genom åren. Mängder!
  • Pope Joan II
    Ess skrev 2020-08-02 13:26:18 följande:

Vi pratar alltid med varann innan så att inget annat är planerat. Dessutom hjälps vi åt med att ta hand om gästerna så det finns inte att inte prata med varann.

Ingen av oss har haft behov av att på förhand diskutera en sådan sak som att ungarna har kompisar på övernattning. Vi tycker och har alltid tyckt lika i den frågan. Men vi gillar ju ungar, jag och min man. Våra barn, andras barn, alla barn och vi har aldrig känt oss störda av att ha många barn omkring oss. Så är ju inte fallet med dig vad jag har förstått av alla dina inlägg genom åren.
  • Pope Joan II
    Anonym (ooo) skrev 2020-08-02 13:17:10 följande:

Vi är en väldigt lycklig bonusfamilj. Jag har börjat förstå att vi kanske är smått unika.

Har bott ihop i drygt 4 år nu. 5 barn i olika åldrar dock inga småbarn, vilket så klart underlättar, inga gemensamma kommer det bli heller. 

Respekt, lyhördhet, omsorg om varann och om alla barnen, vi gör ingen skillnad på barnen osv. Vi trivs ihop och allt flyter på vad gäller hem, sysslor, kärleksliv. Ja, det finns inget jag skulle vilja ändra och jag vet att min man tycker likadant, eftersom vi ofta pratar om hur vi har det. 

Vi också, och vi är strax inne på femtonde året.
  • Pope Joan II
    Anonym (M) skrev 2020-08-02 18:18:30 följande:

Mer klagomål från hans håll. Vet ärligt talat inte vad han tycker om med mig. Idag är jag "oengerad" allmänt. Jag har rensat hans garderober m.m., planerat flytt och möblering, städat, tvättat, tagit hand om barn etc innan jag ens flyttat in. Igår låg jag vid poolen, umgicks med hans barn, gick på eftermiddagen iväg till stranden med min dotter bara, för min och hennes skull, för att jag inte hade nån lust med annat. Jag ville ha en ren semesterdag. Idag har jag varit sjuk och mest legat i sängen, men såklart umgåtts med alla barn när de kommit, engagerat mig i det de berättat. Så får jag upp på allt annat (jag pratar inte tillräckligt, jag säger inte vad jag tänker/tycker/vill, jag säger jag vet inte för ofta, jag är för trött, för sjuk, tar för lite initiativ i sängen etc) att jag är oengagerad. Jag vet inte vad han vill ha av mig. Han säger att han vill att jag ska vara mig själv, göra det jag vill, känna mig hemma, vara med och bestämma, men oavsett blir det alltid fel. Jag vet inte ens vad han tycker om med mig förutom mitt utseende eftersom han aldrig säger något annat positivt. Han säger att han inte är sån. Men hur ska man då veta om man gör rätt? Jag vet inte hur han vill ha mig! Och ärligt hur kan man inte ta de saker som han sagt som något negativt?

"

Jag började gråta. Han var iskall och anklagade mig för att inte kunna diskutera.

Men varför gör du inte slut med honom då?!
  • Pope Joan II
    Ess skrev 2020-08-02 15:00:24 följande:

Har man samma syn är det ju bara bra. Men det verkar inte som om ts och den ev sambon ser det så.

Nä jag är inte speciellt förtjust i barn, och maken behöver framförhållning när det blir en förändring från det han räknar med.

Nej, ts situation är ju en helt annan och galen. Men hon verkar inte ha för avsikt att dra sig ur den heller. I sitt senaste inlägg har hon städat och förberett för ihopflytten, så extremt idiotiskt att med öppna ögon gå in i något som inte ens fungerar i sin nuvarande utformning. En del kan verkligen inte låta bli att dra på sig problem.
  • Pope Joan II
    Xenia skrev 2020-08-03 01:44:18 följande:

Här tror jag det är skillnad om man har flera barn med alla deras kompisar mot om man har ett barn.

Har man ett barn kan en kompis lätt övernatta och få mat. Men tre barn med tre kompisar är en annan sak och framför allt en annan ljudnivå. TS verkar vara ljudkänslig.

Vore TS sambo omtänksam skulle han förstås ha frågat henne eftersom hon nyss flyttat dit och behövde packa upp och för att han vet att hon är ljudkänslig. Men han vill snarare skrämma bort henne eftersom han fått kalla fötter.

Det verkar som han väntar på att hon ska göra slut och hon väntar på att han ska göra slut.

Vi har fem (numera vuxna) barn som alla hade gott om kompisar.
Svar på tråden Jag hatar barnvecka