Anonym (Henrietta) skrev 2020-08-02 11:40:24 följande:
Fast om jag minns rätt från ts tidigare trådar så skulle väl ts få möjlighet att studera och inte behöva betala så mycket till mannen och att det var ett av de primära skälen som gjorde att ts ville flytta ihop? Det finns/fanns en ekonomisk fördel för ts, som i nuläget var/är sjukskriven men nu skall börja studera. Så uppfattade jag det.
Men i övrigt håller jag med dig helt, finns ingenting överhuvudtaget som ts och ts barn vinner på att flytta ihop med mannen och hans barn, men jag är rätt övertygad att ts kommer att göra det ändå. Mer tydliga tecken på att det inte kommer att fungera har jag nog aldrig läst, men ts verkar fortfarande leva i någon slags drömlik förhoppning om att mannen skall "vakna upp och förstå". Varken ts eller mannen tycks vara beredda att egentligen kompromissa om någonting, men eftersom det är ts som flyttar in till mannen och hans barn, som redan har etablerade rutiner i sitt hem, blir det ts, men framförallt ts barn som blir de stora förlorarna. Ja alla barnen förresten, för det kommer så klart bli en massa gnissel mellan ts och de andra barnen också så småningom, det blir det alltid.
Är så fruktansvärt sorgligt tycker jag, att det för många kvinnor tycks vara så viktigt att bo i ihop att det övertrumfar allt annat. Lika viktigt som syret de andas tycks de.
Herregud, detta blir bara värre och värre. Inte nog med allt annat som framkommit, TS hade alltså tänkt att fullt medvetet sätta sig i _tacksamhetsskuld_ till denna man?!?!?! Hoppas hoppas hoppas att jag missförstått.
I den situationen hade jag känt mig som att jag hade sålt mig, hade ALDRIG pallat att leva så! Inte i en relation som var bra för övrigt, men ännu mindre i en relation som dessutom var dålig!