• Ess

Jag hatar barnvecka

Jag har läst din andra tråd med. Varför i helvete ska du tvunget flytta ihop med honom?
    Gör du det trots att du redan nu vet hur det kommer att bli så får du skylla dig själv.

• Ess
    Pope Joan II skrev 2020-08-01 19:54:37 följande:
    Jag hade inte heller frågat om en sådan sak, men det hade jag å andra sidan gjort klart för en ny partner innan något samboskap var påtänkt.

Jag undrar dock: hur kommer det sig att en hel tråds unisona inlägg inte ens verkar beröra dig? Är det ett problem du har att du inte trots samstämmiga försäkringar lyckas ta in vad människor säger?
    Hade du verkligen inte pratat med din partner innan du bjudit in flera barn för övernattning?
  • Ess
    Anonym (M) skrev 2020-08-01 19:46:30 följande:

Hjälp. Är detta rimligt? Han har bjudit in 3 barn till på övernattning om några veckor utan att tillfråga mig. Totalt kommer det vara 7 barn i huset. Jag blev irriterad över att inte bli tillfrågad ens, att ingen hänsyn tas till mig eller min dotter. Jag sa att det är tröttande med den ljudvolymen, att rutiner blir störda etc. Helt naturligt? Men han får det till att jag är konstig, att barn är barn och att några till fler inte borde påverka mig. Han får det till att jag har problem med hans barn och barn i allmänhet, och att bjuda in barn borde man kunna göra helt utan att fråga resten av familjen.

Ja men, åk hem till din egen lägenhet och stanna kvar där. Du har ju turen att ha facit i hand innan ni flyttat ihop så du vet hur han är och hur det kommer bli. 
    Varför är du kvar fortfarande?
  • Ess
    Pope Joan II skrev 2020-08-02 10:08:43 följande:
    Nej, det hade jag inte och det har jag aldrig heller gjort. Du anar inte hur mycket barn det varit hos oss genom åren. Mängder!
    Vi pratar alltid med varann innan så att inget annat är planerat. Dessutom hjälps vi åt med att ta hand om gästerna så det finns inte att inte prata med varann.
  • Ess
    Pope Joan II skrev 2020-08-02 13:46:31 följande:
    Ingen av oss har haft behov av att på förhand diskutera en sådan sak som att ungarna har kompisar på övernattning. Vi tycker och har alltid tyckt lika i den frågan. Men vi gillar ju ungar, jag och min man. Våra barn, andras barn, alla barn och vi har aldrig känt oss störda av att ha många barn omkring oss. Så är ju inte fallet med dig vad jag har förstått av alla dina inlägg genom åren.
    Har man samma syn är det ju bara bra. Men det verkar inte som om ts och den ev sambon ser det så.

Nä jag är inte speciellt förtjust i barn, och maken behöver framförhållning när det blir en förändring från det han räknar med.
  • Ess
    Anonym (M) skrev 2020-08-04 20:08:16 följande:

Jag avvaktar och ser hur denna vecka utvecklar sig. Nu är han trevligare igen när barnen inte är här. Förstår inte varför han blir otrevligare när hans barn kommer hit.

Jag slutar göra saker för att behaga honom nu hursomhelst. Jag skiter i hans klagomål. De är hans problem, inte mina. Nu gör jag det som jag känner för. Jag kommer gå på det han sagt tidigare att jag ska vara mig själv och göra det jag vill. Sina klagomål kan han ta och stoppa upp nånstans och det ska jag säga till honom nästa gång de kommer.

Skulle inte mamman flytta närmre?

Då kommer väl barnen indroppande när det passar dem så att du får nöjet att ta hand om dem varje dag.

Tja, ha det så kul!!
Svar på tråden Jag hatar barnvecka