Anonym (f) skrev 2020-07-28 12:31:28 följande:
Jag hade tyvärr gjort slut om jag var du, vilket liv du kan ha men inte med det ankaret...
Jag är ledsen för att du är i den situationen, men tror inte att det kommer bli bättre för att du stannar i den.
Han är en mansbebis. Han varken kan eller vill ha rollen som man i ert förhållande eller i ert liv. Påminner mer som om du vore hans mamma än hans partner och jag hade aldrig klarat det och jag vet från de kvinnor som jag har varit med att de älskar att vara med mig för att jag får de att känna sig som just en kvinna.
Det är helt upp till dig och det suger alltid att göra slut men jag tror att ett bättre liv väntar.
Om inte göra slut så sluta tjäna honom. Tvätta inte hans kläder osv. Gör lika mycket för honom som han gör för dig, eller mindre så som det har varit nu. Ta bort hans bekväma skitstil och få honom att "man up".
Han låter minst sagt patetisk, ursäkta men så är det och du kan kanske få han att ändra på det och om inte, gör dig och ditt barn en tjänst och lämna.
Jaa en mansbebis beskriver honom bra. Tror det är hans mor som gjort allt för honom och gjort honom till en vuxen bebis. Båda är extremt lata och det ser ut som skit hos hans mor. Är extremt rädd om jag gör slut och det blir delad vårdnad och att han flyttar hem till sin mor att vårt barn ska bo i en skit hög. Och är rädd att hans släkt skall börja hata mig, inkluderande honom också och att han kmr föröska göra mitt liv till ett helvete.
Han tar endast hand om barnet endast när jag är på jobb, orsaken han har är att barnet är vant med mig och vill inte vara me honom. Men han gör inget för att ändra det heller.
Tror ja skall ta och prata med honom att jag inte orkar mera och vill åtm ta en paus som jag tror kommer att bli förevig.
Det jobbiga är bara att ha modet att börja den diskussionen.