• flygrl

TV-tips: Katternas planet

Hörni kattvänner, har ni sett gulliga och intressanta Katternas planet på SVT? Det är en serie om världens alla kattdjur, små katter och dom 7 stora katterna och dom skiftande miljöer dom lever i. Så fascinerande med alla dessa fantastiska kattarter, så välanpassade till olika platser på Jorden och inte minst så vackra och oemotståndligt söta. <3

Berätta gärna va ni tyckte ni som tittat!

Dom båda avsnitten finns på SVT Play t o m 30 juli (del 1) och 6 augusti (del 2).

Del 1:

www.svtplay.se/video/20654216/varldens-natur-katternas-planet/varldens-natur-katternas-planet-sasong-1-avsnitt-1

Del 2:

www.svtplay.se/video/20741352/varldens-natur-katternas-planet/varldens-natur-katternas-planet-sasong-1-avsnitt-2

• Svar på tråden TV-tips: Katternas planet
  • flygrl
    Litenmenhård skrev 2020-07-26 13:12:54 följande:

Ok. Inte så gammal då. Då har ni många goa år kvar tillsammans. .

Förhoppningsvis har vi många goa år kvar tillsammans, ja. Katten jag växte upp med och som nästan va som ett syskon blev faktiskt 18 år.
    Nandez skrev 2020-08-14 21:22:52 följande:

Hoppas detsamma hos dig

Det är bra med både mig och kissen, tack!
  • Nandez
    flygrl skrev 2020-08-15 21:43:33 följande:
    Förhoppningsvis har vi många goa år kvar tillsammans, ja. Katten jag växte upp med och som nästan va som ett syskon blev faktiskt 18 år. smile1.gif

Det är bra med både mig och kissen, tack! smile1.gif
    Skönt att höra
  • Litenmenhård
    flygrl skrev 2020-08-15 21:43:33 följande:
    Förhoppningsvis har vi många goa år kvar tillsammans, ja. Katten jag växte upp med och som nästan va som ett syskon blev faktiskt 18 år.
    Nandez skrev 2020-08-14 21:22:52 följande:

Hoppas detsamma hos dig

Det är bra med både mig och kissen, tack!
    Då hade den katten ett bra liv. .
    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • flygrl
    Litenmenhård skrev 2020-08-16 08:12:27 följande:

Då hade den katten ett bra liv. .

Det tror jag. Alla i min familj är djurvänner så den katten fick mycket kärlek och omtanke och sörjdes djupt när den somnat in. Innekatter kan bli väldigt gamla. Tror världens äldsta va en bit över 40 faktiskt.
  • Litenmenhård
    flygrl skrev 2020-08-17 00:37:59 följande:
    Det tror jag. Alla i min familj är djurvänner så den katten fick mycket kärlek och omtanke och sörjdes djupt när den somnat in. Innekatter kan bli väldigt gamla. Tror världens äldsta va en bit över 40 faktiskt.
    Oj, jäklar. Annars blir väl katter runt 15 år tror jag. Min morbror hade en katt(en utekatt) som blev 17 år.
  • flygrl
    Litenmenhård skrev 2020-08-17 07:51:38 följande:

Oj, jäklar. Annars blir väl katter runt 15 år tror jag. Min morbror hade en katt(en utekatt) som blev 17 år.

Att bli 40 är förstås väldigt hög ålder för en katt och inte särskilt vanligt. 17 år för en utekatt är också rätt mycket. Har för mig att utekatter blir bara 6 år i snitt medans snittet för innekatter är 15 år.
  • Litenmenhård
    flygrl skrev 2020-08-17 16:47:11 följande:
    Att bli 40 är förstås väldigt hög ålder för en katt och inte särskilt vanligt. 17 år för en utekatt är också rätt mycket. Har för mig att utekatter blir bara 6 år i snitt medans snittet för innekatter är 15 år.
    Oj, ok. Då hade min morbrors katt ett väldigt bra liv då. .
  • flygrl
    Litenmenhård skrev 2020-08-17 16:53:09 följande:

Oj, ok. Då hade min morbrors katt ett väldigt bra liv då. .

Säkert. Beror ju både på hur omtänksam ägaren är och hur tryggt området är där katten rör sig ute. Bodde din morbror & katten på landet?
  • Litenmenhård
    flygrl skrev 2020-08-17 17:00:54 följande:
    Säkert. Beror ju både på hur omtänksam ägaren är och hur tryggt området är där katten rör sig ute. Bodde din morbror & katten på landet?
    Ja, det kan man säga. De bodde ute i skogen med många möss för katten att fånga och den kunde ströva fritt. .
  • flygrl
    Litenmenhård skrev 2020-08-17 17:05:33 följande:

Ja, det kan man säga. De bodde ute i skogen med många möss för katten att fånga och den kunde ströva fritt. .

Det va nog en skön katt-tillvaro då. Enda är ju att man måste avmaska regelbundet om en katt käkar mycket möss för annars kan det gå illa för kissen.
Svar på tråden TV-tips: Katternas planet