Men oj, upptäcker just att jag missat besvara några inlägg i min egen tråd. Inte likt mig tror jag...sorry!
Litenmenhård skrev 2020-08-31 18:40:29 följande:
Har storleken betydelse? Alltså jag menar storleken på katten, om den lever längre om det är en liten katt kontra en stor katt? Jag har hört att det är så för hundar i alla fall att dem är mindre så tenderar dem att leva längre.
Hmm...små hundraser blir generellt äldre än stora, ja. Samtidigt blir va jag förstått större djur generellt äldre än små djur, typ elefant jämfört med mus. Frågan är om det skiljer sig så mellan kattraser med...ingen aning faktiskt. Måste googlas!
Nandez skrev 2020-08-31 19:59:46 följande:
Det är lugnt . Nej, på min avatar är det en kisse som tassade över regnbågsbron för länge sedan men har en lknande kisse nu. Han är innekatt med en uteinhängnad, när det är varmt går han ut och in som han vill genom ett nätat rör. Sen går han promenader på tomten i sele .Du tar noh bra hand om de fyrfotade
Ok, så det är en kisse som haft alltså. Söt i vilket fall! <3
Perfekt lösning att din katt kan gå in och ut sådär och ändå va skyddad och inte kunna komma bort. Min katt har haft det sådär på ett kattpensionat hon bott på när jag va bortrest. Synd att hon inte kan berätta va hon tyckte om det för det måste vart en upplevelse för henne. Tänker att iom det va på landet så kan hon ha sett och haft närkontakt genom gallret med olika djur.
Går din katt ut sådär nu på vintern med?
Min katt är lite frusen av sig så hon vill helst va inne i värmen hela vinterhalvåret. Som jag typ (fast jag lämnar ju lägenheten ändå ;).
Min kisse är också innekatt, går ut i mitt uterum med fantastisk utsikt och när det är tillräckligt varmt ute går hon på promenad ute i koppel.