DelfinNinja skrev 2020-07-23 14:37:27 följande:
Hej! Jag har bott här i Sverige i snart 8 år och är en super glad och snäll kille men har haft de jätte svårt när de gäller tjejer! alltså jag har en jätte bra relation till dem men kan aldrig få nån att bli imponerad! :( och i och med att de finns massor med fördomar så får de mig att backa ännu mer! vad tycker ni och varför finns de så många fördomar för?
Tyvärr är det så att en del av de afghanska killarna som kommer till Sverige förstör för de andra.
Genom mitt jobb känner jag en kille som kom till Sverige 2012. Han är en urgullig snäll kille som trivs här och har skapat sig ett gott liv. Han har lärt sig svenska, jobbar och har finfina betyg. Men han möter också motstånd bland tjejer. Sedan någon månad träffar han dock en tjej. De verkar jättekära och har redan från början pratat om kulturskillnader och fördomar.
Det är svårt då fördomarna är hårt inpräntade och många läser i media om de ena brotten efter det andra samt om en bristfällig kvinnosyn.
Här är det upp till bevis för er. Visa att ni smälter in i samhället. Vad vill du ha ut av ett förhållande med en svensk tjej? Kommer du att klara av att leva med de värderingar vi har här? Hur vill du att din framtida partner är? Hur vill du att ert förhållande ser ut?
Jag är gift med en man från Sydeuropa. Det har inte alltid varit lätt. Han tycker vi svenskar är konstiga ibland. Vi har båda fått anpassa oss men eftersom vi lever här i Sverige är det mest han som fått släppa på sin syn på äktenskap och livsregler.