• Trean2021

BIM 10/8, låt oss följas åt

odlarmamman skrev 2020-08-01 09:14:32 följande:

Tänker att jag verkligen verkligen ska försöka hålla mig till äl + 12 (vilket är bim-1 för mig) den 6/8 när jag fyller år. Men egentligen hade jag inför denna cykel bestämt mig för att vänta till minst bim+1 =P men så kom äl några dagar tidigare än jag väntat mig och min födelsedag nära bim så blev jag sugen på att testa då istället. Och nu känner jag hur den gränsen sakta men säkert kan komma att flyttas.... Men ska försöka hålla mig till dess =)

Förstår dig helt! Hade först tänkt testa den 6/8 men nu lutar det åt 4/8..
  • Trean2021
    odlarmamman skrev 2020-08-02 19:41:09 följande:

Katastrof på mitt tålamod.... Jag tog ett test idag på morgonen. Alldeles för tidigt. Suck. Men nu har jag inga fler tidiga tester kvar. Dock beställde jag det idag. Så tester kommer väl imorgon, på tisdag eller onsdag. Men nu har jag lovat mig själv att inte testa oftare än varannan dag i alla fall när testerna kommit. Vet inte varför det känns lite hopplöst? Gjorde redan innan jag testade. Förra månaden var jag typ säker på att jag var gravid men det var jag ju inte. Nu börjar jag istället bli rädd för att våra tåg redan gått. Tänk om vi inte kan längre?

Åh känner igen mig så! Idag fick jag kämpa allt jag kunde för att inte ta ett test! Jag har ett testa tidigt test och ett vanligt och jag har inga möjligheter att köpa fler just nu. Men det är såååå svårt!! Jag har BIM 7/8 eller 8/8 så jag funderar om om jag testar imorgon så kanske det kan visa på det tidiga testet men om det är negativt måste jag nog spara det vanliga testet tills typ söndag. Hur ska man göra??

Jag har också den tanken att man kanske inte kan längre även om det känns osannolikt men hjärnspöken tar lätt över :(
  • Trean2021
    odlarmamman skrev 2020-08-03 07:56:57 följande:

Det är jätte lurigt! Jag kommer nog inte kunna hålla mig längre än till nästa dags morgonurin och sen varannan dag när mina nya tester kommer.

Om jag var du skulle jag nog också ha svårt att bestämma mig. Lurigt! Kanske vänta nån dag till ändå så du inte behöver vänta ända till lördag eller söndag med nytt test ifall det är negativt imorgon? Kanske vänta till onsdag eller torsdag?

Det är kämpigt med såna hjärnspöken <3 hoppas kroppen snart visar hjärnspöken att det visst går =)

Ja det skulle ju vara optimalt men vette tusan om det kommer gå att hålla sig, Haha! Sen tar detta upp så mycket tankeverksamhet så ett resultat (positivt eller negativt) kanske kan få mig att släppa det lite... eller så blir jag mer galen ;)

Ja nu är det tusan kroppens tur tycker jag!
  • Trean2021
    odlarmamman skrev 2020-08-03 20:19:09 följande:

Min man ska sova med barnen i natt. Hoppas jag kan sova själv hela natten utan att nån får akut mamma-längt. Ska nämligen försöka testa imorgon innan de andra kliver upp tänkte jag. Är säkert inget och är det nåt är det säkert för tidigt men jag kan ändå inte låta bli. Så får bli ett test imorgon bitti ändå =)

Låter som en bra plan! Jag ska också testa imorgon, kan inte hålla mig längre känner jag utan måste få någon indikation i alla fall! Håller tummarna för dig!
  • Trean2021
    odlarmamman skrev 2020-08-04 03:59:26 följande:

Min natt blev inte som jag tänkte mig =P

Fick sova själv i en timme sen hade ett av barnen panik och jag fick tassa upp. Sen var han vaken i flera timmar. Jag kissade flera gånger. Min "morgonurin" blev efter 3-3,5 timme utan att kissa vid 03.30.

Finns inget på stickan som går att fånga på bild så det är nog inget. Men jag funderar ändå om det går att ana ett streck eller om jag bara blivit Coco loco av det här. Får vänta och se helt enkelt. Men nu kan jag inte bestämma mig för om jag ska testa imorgon igen eller vänta till på torsdag? Bäst att vänta va kanske?

Frågan är ju om det är möjligt för dig att vänta tills torsdag, särskilt om du tycker dig ana ett streck! Jag tycker du kan prova igen imorgon om du får en liten längre natt. Eller tror du att du har ro nog i kroppen att vänta till torsdag?
  • Trean2021

Mitt test var negativt så det tog sig inte denna månad heller :( bara invänta mensen nu och se om vi ens ska försöka igen, känner mig så uppgiven just nu

• Trean2021
    odlarmamman skrev 2020-08-04 07:02:38 följande:

Ja vi får se hur jag gör, kanske det blir imorgon ändå. Men jag kanske kan hålla mig ändå.

Du får hålla oss uppdaterade om hur det blir :)
  • Trean2021

Skulle slänga testet nu och så då ett streck. Men det är ju en timme sedan jag tog det. Hur tycker ni jag ska förhålla mig? Har bara ett test kvar och det är ett vanligt test.

• Trean2021
    Eveelina89 skrev 2020-08-04 07:45:53 följande:

Sådär var det för mig igår, eller det kom ett streck men det blev mycket tydligare efter en stund! Idag tog jag en ?vanlig? sticka och fick även där ett svagt plus på morgonen, fick inte det igår! :)

Jag ser ett streck! Ta ett nytt imorgon bitti? : )

Ok! Jag tyckte det såg negativt ut när jag kollade efter 3 minuter och då la jag bort det och gjorde annat sen skulle jag slänga den en timme senare och då såg jag det här. Strecket är tydligare IRL. Jag har bara ett test så det är om jag ska ta imorgon igen eller hålla mig till torsdag..

Men du ger mig lite hopp i alla fall :)
  • Trean2021
    Maramba skrev 2020-08-04 10:16:18 följande:

Tycker det är lite för tydligt och blått för att direkt avfärdas som ett spökstreck/torkstreck. Jag skulle inte kunna hålla mig från att köpa fler test :)

Precis min känsla med och just att det är blått och inte grått i färgen. Kunde inte hålla mig alls så använde en ursäkt för att åka iväg till apoteket och handlade ytterligare tre tester haha! Ska testa imorgon bitti!

Har du bilder på dina tester? Känns ju udda att få positivt på en men inte andra, har dem kanske olika känslighet?
Svar på tråden BIM 10/8, låt oss följas åt