Ekonomi med ny sambo
Hon vill inte betala mer än vad hon betalar hemma hos föräldrarna, dvs. nästan inget
Du vill flytta ihop och få en ekonomisk lättnad genom att hon betalar halva boende- och levnadsskostnader
Ekvationen går inte ihop tyvärr
Man kan förstå att hon inte vill belasta sig med lån för att bo ihop med dig när hon slipper det hemma, vi kommer att erbjuda våra barn detsamma under studietiden för att stötta dem, men man ifrågasätter hennes reaktion, hon kan inte bli sur för du inte vill stötta och delvis försörja henne som hennes föräldrar gör. Att säga att andra pojkvänner har erbjudit sig att göra det är bara patetisk! Ska killar betala henne för hon är vacker? Det är helt absurt!
Ni kanske är nykära nu och är ihop hela tiden i princip men att flytta ihop funkar inte, du har inte råd att stå för allt med din ekonomiska situation, och behöver inte göra det även om du hade haft råd. Så jag skulle släppa tanken om jag var du
Sen undrar jag om ni kommer att ha en framtid ihop över huvud taget, din ekonomi och framtida utsikter är inte de bästa och hon verkar förvänta sig bli bjuden och "ompysslad" ekonomiskt. Ja man stöttar och ställer upp för varandra i ett förhållande men att förvänta sig det redan nu och utan motprestation ger inte bästa signalerna faktiskt, kommer hon att tänka så efter utbildningen ifall hon har betydligt högre inkomst än dig under en längre period? Skulle inte tro det!