• Undrandee

Såg inget på VUL!!

Gjorde nyss ett VUL på gyn då jag plussade den 4/7 och fick "Gravid 1-2"

Hade ett X och ett MA förra året, så ville stilla min oro.

Hon kunde inte så något alls någonstans!! :'(

Fick lämna ett första hCG prov och sedan ett nytt om 48 timmar... sitter och gråter utanför mottagningen och känner det är kört återigen....

något borde dom väl ha sett?! :(

• Svar på tråden Såg inget på VUL!!
  • Längtar88
    Undrandee skrev 2020-07-27 20:24:36 följande:

Hej!

Jag gjorde ett vanligt UL i fredags och nu såg dom där en 10,4 mm stor hinnsäck och en gulesäck i den! Dock inget foster. Hon uppskattade mig till v.5+5, vilket stämmer med dom digitala testerna i såfall.

Hmm, ja något borde man ju se vid v.7. men jag är inte säker. Jag dick veta mina hCG prover stigit normalt, men fick inte höra några siffror.

Normalt betyder att de minst dubblats på 2-3 dagar så de är ju superpositivt!

Innan v 6 är de typ omöjligt att se någonting och man kan mest gå efter hcg. V 7 eller 8 ser man garanterat nått. Jag vet de är hemskt hoppas när de inte går hela vägen men jag är försiktigt hoppfull för dig den här gången. Allt tyder ju på normal graviditet! Sparar mitt grattis till när du är redo att ta emot det :)

Håll tummarna för mig att nått syns nästa undersökning. :)
  • Anonym (Vecka 8)
    Undrandee skrev 2020-07-27 20:24:36 följande:

Hej!

Jag gjorde ett vanligt UL i fredags och nu såg dom där en 10,4 mm stor hinnsäck och en gulesäck i den! Dock inget foster. Hon uppskattade mig till v.5+5, vilket stämmer med dom digitala testerna i såfall.

Hmm, ja något borde man ju se vid v.7. men jag är inte säker. Jag dick veta mina hCG prover stigit normalt, men fick inte höra några siffror.

Hur menar du med stämmer med de digitala testerna?
  • Undrandee
    Anonym (Vecka 8) skrev 2020-07-27 20:43:13 följande:

Hur menar du med stämmer med de digitala testerna?

Tog första digitala för 3 veckor sedan, stod 1-2 på det. Sedan ca 11 dagar senare fick jag 3+, som alltså betyder mer än 3 veckor sedan befruktning om jag förstått det rätt.
  • Anonym (Vecka 8)
    Undrandee skrev 2020-07-27 21:02:33 följande:

Tog första digitala för 3 veckor sedan, stod 1-2 på det. Sedan ca 11 dagar senare fick jag 3+, som alltså betyder mer än 3 veckor sedan befruktning om jag förstått det rätt.

När du plussar är du ju oftast i 4+0. Kan diffa någon dag hit och dit.

Men du kanske plussade väldigt kort efter ägglossning?
  • Undrandee
    Anonym (Vecka 8) skrev 2020-07-27 21:09:24 följande:

Men du kanske plussade väldigt kort efter ägglossning?

Jag vet inte... är inställd på det värsta ändå igen
  • Anonym (?)
    Anonym (Vecka 8) skrev 2020-07-27 21:09:24 följande:
    Blir bara lite nyfiken - hur menar du då? Det beror ju helt på när man tar testet vilken vecka man är i?
  • Anonym (Vecka 8)
    Anonym (?) skrev 2020-07-28 12:12:37 följande:

Blir bara lite nyfiken - hur menar du då? Det beror ju helt på när man tar testet vilken vecka man är i?

I det som ses som en vanlig cykel (sedan finns det ju inget vanligt förstår, utan alla är olika) plussar de allra flesta inom 2 veckor efter ägglossning.

Ägglossning är vecka 2+0 om du räknar en graviditetslängd.

Tidigast kan du plussa 7 dagar efter ägglossning, då ägget fäster som tidigast på dag 6. Men detta är ju mycket ovanligt!

7 dagar efter ägglossning är du då i vecka 3+0.

När det har gått 14 dagar efter ägglossning har de allra flesta plussat. Detta är 4+0. För många är detta BIM, men definitivt inte för alla

Många plussar på tidiga test innan, som har högre känslighet. Men som sagt, aldrig tidigare än 3+0

Vet ej om TS hade något plus på annat än digitalt innan detta?

Räknar man så här borde ta vara i ungefär 7+3 om man utgår från att 4 juli är 4+0.

Tycker ändå att ta ska hålla hoppet uppe! Det är väldigt litet embryot nu och svårt att se om man inte gör VUL.

Kan du inte få till ett VUL så att det kan stilla din oro?

Vet själv att sådan där väntan kan vara helt olidlig! Antingen kan man andas ut och glädjas eller så kan man påbörja sin läkeprocess. Hemskt att befinna sig i någon slags limbo.

Ta hand om dig!
  • Undrandee
    Anonym (Vecka 8) skrev 2020-07-28 13:19:15 följande:

I det som ses som en vanlig cykel (sedan finns det ju inget vanligt förstår, utan alla är olika) plussar de allra flesta inom 2 veckor efter ägglossning.

Tidigast kan du plussa 7 dagar efter ägglossning, då ägget fäster som tidigast på dag 6. Men detta är ju mycket ovanligt!

När det har gått 14 dagar efter ägglossning har de allra flesta plussat. Detta är 4+0. För många är detta BIM, men definitivt inte för alla

Många plussar på tidiga test innan, som har högre känslighet. Men som sagt, aldrig tidigare än 3+0

Räknar man så här borde ta vara i ungefär 7+3 om man utgår från att 4 juli är 4+0.

Tycker ändå att ta ska hålla hoppet uppe! Det är väldigt litet embryot nu och svårt att se om man inte gör VUL.

Vet själv att sådan där väntan kan vara helt olidlig! Antingen kan man andas ut och glädjas eller så kan man påbörja sin läkeprocess. Hemskt att befinna sig i någon slags limbo.

Ta hand om dig!

Nej jag fick neg på testerna innan den 4e. Plus jag misstänker jag har pcos och väldigt oregelbunden mens.

Nä denna tråd fick mig att tappa hoppet faktiskt nu...
  • Anonym (Vecka 8)
    Undrandee skrev 2020-07-28 14:29:14 följande:

Nej jag fick neg på testerna innan den 4e. Plus jag misstänker jag har pcos och väldigt oregelbunden mens.

Nä denna tråd fick mig att tappa hoppet faktiskt nu...

Det tycker jag inte du ska göra!

Som sagt, hade du gjort ett VUL kanske något borde ha synts. Men nu gjorde du ju inte det, utan ett vanligt ul som jag förstått är mycket svårare att se.

Nu har det ju gått några dagar så nu borde det synas ett foster på några millimeter.

Kan du inte försöka boka in ett VUL? Så slipper du må så här dåligt.

Förstår hur du känner.

Allt kan fortfarande vara helt i sin ordning!
  • Anonym (?)
    Anonym (Vecka 8) skrev 2020-07-28 13:19:15 följande:

Ta hand om dig!
    Haha, ja, jag har hyfsad koll på allt det där, men tack ändå ;) Det jag undrade över var att du skrev att de flesta plussar i vecka 4+0, vilket jag tyckte var konstigt, eftersom alla ju inte testar vid exakt samma tillfälle. Nu inser jag att du helt enkelt använder "att plussa" på ett annat sätt än jag, nämligen i betydelsen 'när man kan få utslag på ett gravtest', vilket ju förklarar saken :) För mig betyder "att plussa" däremot bara 'att ta ett garvtest och få positivt besked'. 

Håller med om att ts inte ska tappa hoppet!
Svar på tråden Såg inget på VUL!!