Kan jag flytta under pågående vårdnadstvist?
Anonym (TS) skrev 2020-07-13 14:51:14 följande:
Att dom struntar i muntlig förhandling är ju endast till fördel för mig. Då har jag ju flyttat med sonen redan.. i slutet på augusti kommer han dessutom ha skolats in på nya förskolan
Då har du nog fått det där om bakfoten... Det finns inget som säger att den muntliga förhandlingen är inställd. Om din advokat är på semester är det ditt problem. Den du sökte på telefon som "har hand om" ärendet, vem det nu är, lär inte heller ha någon betydelse i sammanhanget, annars hade de ju inte medvetet bokat in mötet då den personen är på semester - vem är den personen förresten? Och sedan har du lyckats få tag på någon anonym röst hos tingsrätten som tydligen inte har koll på nånting, och på det baserar du din tanke om att den muntliga förhandlingen är inställd?
Om din advokat fått ett mail om att ni är de facto kallade till en muntlig förhandling så ska du räkna med det i första hand så länge ingen från tingsrätten faktiskt kontaktar er igen och meddelar att det är inställt.
Och det du tror är "tur" att du redan flyttat, rotryckt sonen och brutit mot lagen vid det laget är bara önskedrömmar. Får jag fråga dig, för tredje gången eftersom du hittills bara undvikit det, fattar du ens att du begår ett brott med dina handlingar?