Inlägg från: fjanten |Visa alla inlägg
  • fjanten

Corona – att inte få vara med på MVC m.m.

Nemiia skrev 2020-07-13 17:06:44 följande:

Ha ha i rest ny case, om du tycker att set är så kul att provocera absolut. Zzz

Jag håller med Körsbärsdalen, det är ganska löjligt att bli så frustrerad av det när anledningen är vad den är. Absoluta merparten har mvc-besök som bara är om kvinnan och inget annat (utöver hjärtljud).
  • fjanten
    Nemiia skrev 2020-07-13 17:21:33 följande:

Men så fint då tycker vi olika. Det är bara spännande att det finns så många människor som har behov av att sätta etikett på andra, förlöjliga och ta sig frihet att förminska andra människor. Hur vore det om man höll snattran om man ändå inte hade för avsikt att svara på ta. Sorgligt.

Ett svar är ju att det mest handlar om kvinnan, hjärtljuden kan spelas in o.s.v. = inte hela världen att missa = sluta vara så frustrerad. Det är ju det många försöker lyfta fram.
  • fjanten
    Nemiia skrev 2020-07-13 17:32:11 följande:

Fast det är inte ett argument, sluta bara vara frustrerad det handlar ändå inte om dig. Kan man någonting alls om psykologi eller hur människor fungerar känslomässigt så vet man att det inte fungerat att säga men sluta bara känn din känsla, vilket är det du i grunden säger. Att få hjälp att hantera sin känsla handlar inte om att vara sluta känna utan hur man kan göra för att komma runt känslan. Tex genom tipset videosamtal som ts ju kunde ta till sig. För övrigt tänker vi väldigt olika om att det mestadels handlar om kvinnan med det i sig är väl helt ok, alla kan inte tycka lika. Men att förlöjliga ts känslor är enl mig inte rätt väg att gå.

Då vet vi alla vad du tycker.
  • fjanten
    Hallonpaj83 skrev 2020-07-13 17:43:29 följande:

Men du verkar tro att man får jättemycket info det får man inte. Man får ingen kunskap om det kommande barnet, eller den första tiden . Jag fick aldrig det utan det är när barnet är här som man får på bvc. Sen får man det antagligen på föräldragrupper men det var vi aldrig på. Det vi fick på var seminarium på sjukhuset som berättade om förlossningen och tiden på sjukhuset .

Alltså inget som de pratar om på mvc.

Du missar ju ingenting..

Exakt
  • fjanten
    jeanette02 skrev 2020-07-14 08:58:25 följande:

Lite trist kanske, men du missar inte mycket. Det enda jag har förståelse för är ultraljudet som du missar, missat? som man brukar göra v.18 ca.

Annars nä, du kommer kunna vara fullt delaktig när barnet väl är ute. Min man var bara med vid just dessa 3 ultraljud (i mitt fall då 3 barn). Kändes bara helt meningslöst att han skulle vara med på de andra tiderna. Även de mötena kändes mest meningslösa för egen del, det enda av värde var ju just att de hade koll på barnets tillväxt osv. Min hälsa var aldrig någon prio hos Bm tyvärr.

Huvudsak är att du och din tjej pratar och kommunicerar det som händer och vad man känner.

Sluta vara så logisk nu, då måste ju TS och Nemiia kalla dig empatistörd
  • fjanten
    EnAnonumius skrev 2020-07-14 09:20:23 följande:

Ja och det är trist att denna empatistörning aldrig kommer fram när det handlar om kvinnor.

Skulle någon ge ett "logiskt rationellt  svar" till en kvinna som skriver om något emotionellt jobbigt, (oavsett vad) så skulle helvetet bryta lös direkt.

Nej, för det händer ju aldrig att det hackas på kvinnliga trådstartare!
  • fjanten
    EnAnonumius skrev 2020-07-14 14:57:23 följande:

Och det påstod jag, att det "aldrig hackas" på kvinnliga TS'ar?

Läs om läs rätt.

Inte mina problem om du har svårt att skilja på "hackas på" och "ge rationella svar".

Okej. Det händer ju aldrig att kvinnliga trådstartare får rationella svar.
  • fjanten
    qvist skrev 2020-07-24 09:55:21 följande:

Men han bryr sig ju inte om sitt kommande barn.

Jo, genom att vilja hjälpa till att begränsa spridningen av pandemin som barnet kommer födas in i.
  • fjanten
    qvist skrev 2020-07-24 10:11:51 följande:

Nej, det är inte det han säger. Han säger att man skall skita i allt.

Begränsa spridningen av pandemin är jag intresserad av. Han bryr sig inte det minsta, han tycker bara att det är skönt att få vara hemma och göra ingenting. Annars skulle han ha kommit med positiva tips till hur man skulle hantera situationen utan att riskera smittspridning, vilket ju är det jag efterfrågade i trådstarten - men läs igen, det är inte det han gör.

Jaså du känner honom personligen? Då vet jag. För många andra framstår du som en oresonlig egoist.
  • fjanten
    qvist skrev 2020-07-24 10:17:13 följande:

Nej, jag känner honom inte personligen, men jag kan läsa. Jag läser vad han skriver, vilket du uppenbarligen inte gör.

På vilket sätt skulle jag vara en egoist? Jag tog upp frågan för att gemensamt diskutera hur man skall hantera situationen kring corona och att den gör att man inte kan leva som vanligt för närvarande. Du och andra tycker att man inte skall bry sig, att man inte skall dela med sig av några tips utan bara acceptera vad som händer. Det, om något, är rejält egoistiskt. Inget samarbete alls. Det är inte vad ett samhälle kan bygga vidare på.

Ja, och ingenstans ger det något sken av att han skiter i sina barn, utan att han fattar att det är något större än hans ego på gång just nu.

Ja, de flesta har försökt hjälpa dig "hantera" genom att förklara hur lite du missar på vanliga MVC-träffar, och föreslagit exempelvis videosamtal för ultraljud och inspelning av hjärtljud, men du har som bestämt dig för att det inte duger eller något.
Svar på tråden Corona – att inte få vara med på MVC m.m.