Inlägg från: Anonym (Kalle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kalle)

Män, skulle ni föda "naturligt"?

Man måste enligt mig sätta barnets väl först, så naturlig födsel är det som gäller.

• Anonym (Kalle)
    Anonym (J) skrev 2020-07-11 23:00:39 följande:
    Då är all klagan i Sverige ett hån. Det finns alltid de som har det värre.

Sveriges förlossningsvård har mycket att förbättra.

Ts har här målat upp fakta. Risken för urininkontinens är överhängande. Risken för bristning är stor och avföringsläckage är inte ovanligt
    Barnet är fortfarande prio ett.
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (H) skrev 2020-07-12 00:25:19 följande:

Det är inte farligt för barnet att födas med snitt.

Riskerna är större.
  • Anonym (Kalle)
    Postman skrev 2020-07-17 22:53:58 följande:
    Precis instämmer. Folk verkar satans bortskämda numera. Gnäll, gnäll.

Förövrigt så säger jag utan tvekan - vaginal förlossning.
    Exakt.
    Snitt SKA bara beviljas av medicinska orsaker.
    Vågar man inte föda naturligt så får man adoptera.
  • Anonym (Kalle)
    Frankie Bean skrev 2020-07-18 08:58:53 följande:

Men adoption är inte alltid ett särskilt bra alternativ. Varför ska vi betala för att ta någon annans barn? Varför inte se till att föräldrarna själva har möjlighet att ta hand om sitt barn innan de tvingas adoptera bort hen. Många adoptioner verkar ha gått otroligt omoraliskt till. Kanske inte av de adopterade föräldrarna men av byråerna som står för detta.

Dessutom, varför är det bättre att adoptera? Ett snitt kostar kanske några 10 000-tals kronor mer än en (okomplicerad) förlossning, men ligger inte adoptionsbidraget på runt 70 000 Plus alla kostnader runt processen att bedöma föräldraförmåga etc. Så knappast ett billigare alternativ. Varför bryr du dig så mycket om födslosätt? Du verkar bli personligt provocerad av att inte alla är som du själv?

Jo. Det är provocerade att man kan lipa sig till en operation som är onödig.
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (J) skrev 2020-07-18 11:27:13 följande:
    Då hoppas jag att du anser detsamma om gastricbypass?

Onödig ligger i din värdering. Jag kommer aldrig anse att en kvinna som har som ända utväg att ta livet av sig om hon tvingas föda vaginalt begär en onödig operation.
    Ja, det gör jag.

Då får hon se till att inte bli gravid.
    Och så heter det "enda".
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (J) skrev 2020-07-18 12:47:08 följande:
    Är dock övertygad om att det finns personer som inte förens efter att de blivit gravida blir rädda. Alla är kanske helt enkelt inte medvetna om sin rädsla innan och kan då heller inte göra det förebyggande valet att inte bli gravid
    Förens? Flört

Den rädslan jobbar man på hos en psykolog. Inte hos en kirurg.
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (J) skrev 2020-07-18 13:14:58 följande:
    Jag vill också göra dig medveten om att det inte är lätt att få snitt pga rädsla i Sverige. Man får kämpa sig blodig. Så de få som faktiskt beviljas är sådana fall då i alla fall jag anser att inga andra alternativ finns.

Man nekar på riktigt kvinnor som har medicinska skäl. Där andra läkare sagt att snitt är enda alternativet.
    Jaja, hur som helst så skrattar jag varje gång jag hör eller läser om någon som "vääääääääägrar att föda vaginalt",
    Lycka till liksom. 
Svar på tråden Män, skulle ni föda "naturligt"?