• Amidina

BIM Augusti 2020

Blidde inget mys alls igår, vi var heeelt slut till kvällen. Tempen upp till 36,5 imorse, men har inte sovit sådär jättebra och tror jag låg vaken en liten stund innan hjärnan sa till mig att komma loss och ta termometern. :P Iaf, får se om det blir några ägglossningskänningar idag, annars får jag väl bara höfta till det och säga att ÄL skett inatt eller idag, söndag blir det oavsett.
    Tur vi säkrade upp 4 dagar innan gårdagen iaf, kanske kan få till det en sväng lite senare idag med när mamma åkt hem till sin lägenhet. :P

Önskar er alla en fin dag!

35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Amidina
    Entusiastisk skrev 2020-07-26 11:24:11 följande:

Uppdatering idag: tappen är hög och fortsätter mjukna tycker jag men inte så öppen.. Lite uppblåst i magen.

Inget äggvite-sekret Idag utan mer krämigt^^ konstigt nog. Och i princip helt blankt ältest(0,00 i Premom) nu kl. 11.

Så glad jag tempat iaf för annars hade jag ju trott jag missat peaken. Känns som äl då kommer komma senare då i guess... Men hur säkert är tempningen när man har oregelbunden sömn? Tänker att den bör väl vara så pass pålitlig att den går upp iaf efter äl? Såhär ser min kurva ut iaf..

Vi får väl helt enkelt sexa på varannan dag och sen vid positivt test några extra gånger..

Åh var så peppad för ett positivt test idag, men visst det är klart det kan ju vända snabbt .. Jag ska försöka att inte lägga så mycket värderingar i allting utan bara se saker för vad det är och veta att jag(och mannen) gör det bästa vi kan! Blev bara lite chockad över att ältestet blev blankt.. ^^ men men.. Chansen finns ju iallafall kvar <3 så nu blir det ännu mer var och varannan dag mys, känns dumt att klaga! :D

Håller med H0nd3n­där, man brukar kunna se de två olika faserna trots hackigt och ryckigt. :) Och kolla in de där länkarna jag slängde in om sekret, kan ju vara fertilt trots krämigt!
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Amidina
    NiMi12 skrev 2020-07-26 10:11:25 följande:

Jag är på cd 12 idag och borde ha blinkande gubbe på äl test. Men fick tom ring. Jag tycker dock strecken är väldigt lika varandra. Vad tror ni?

Jomen jag tycker de ser rätt lika ut, inte helt kanske men rätt jäkla nära. :) Positivt senare idag eller imorgon tippar jag på!
  • Amidina
    schulia1 skrev 2020-07-26 10:23:43 följande:
    Såhär ser dagens ÄL-test ut på CD13. Bör bli fullt utslag imorgon (CD14) eller senast på tisdag (CD15). Vad tror ni? :)
    Min gissning blir positivt imorgon! :D Mina brukar se ut sådär dagen innan jag får fullt!
  • Amidina
    Entusiastisk skrev 2020-07-26 12:36:07 följande:
    Vi har varit tillsammans i 5 år. Var 26 och 29år då. Det bara sa klick, trots att han inte alls är i närheten vad för killar jag dragits till innan(och tur är väl det för ingen av de andra har varit riktigt vettiga, har bara haft sånna bad boys och inga stadiga relationer).

När man ha samma värderingar, vet vad man vill ha utav livet så finns det ju ingen tid att förlora! Härligt när man bara vet! Man blir ju klokare med åren också ju!! Mysigt!

Beklagar din pappa:( gick det snabbt eller var han sjuk om jag får fråga<3 vad skönt att du varit nära dina föräldrar och är så nära din mamma.. Ja, det är lite jobbigt när man inte får ha den relationen men önskar till sina föräldrar. Men får se till att göra det bättre för min dotter och blivande barn och barnbarn.. <3 härligt att hon lugnat ner sig ;) får hoppas min mamma också gör.. Hehe..

Oj vad länge du följt henne!? Hon skriver så intressant man blir helt hooked!!

Okej! Men det vet jag vad det är! Hur kommer det sig att du flyttat runt liksom? Bor din mamma kvar på rosengård nu mellan varven eller? Hur var det att växa upp där?

Sånt är så sjukt roligt ju! Åh Irland hade varit häftigt att åka till, vad jobbade du då med?

Jag har också varit med om en såndär "oj världen är såå liten"

Träffade en kille i Sverige från Australien.. Åkte till Australien några år senare, han bjöd in mig och ngr vänner att bo hos han och hans föräldrar där.. Sen hördes vi inte så mycket mer.. Några år senare åkte jag till USA och sprang på honom på ett hostel bara sådär..

Har du alltid regelbundna cykler och ägglossning liksom? Kollade det om sekretet, såg att du skrev det om krämiga och kollat lite om det men det är ju förbaskat svårt.. Men som sagt någongång lär jag väl äl och glad iaf att jag tempar så jag sen kan få det bekräftat så får vi köra på sålänge det krävs helt enkelt.. Skönt ni säkrat upp inför din äl!

Ha en fin dag du med <3
    Det är ju så himla underbart när det bara smäller till sådär! <3 Man känner sig helt ofantligt lyckligt lottad att ha hittat sin själsfrände "redan", känns ju som att vissa letar hela livet.

Tack. Det gick väldigt fort, men han var sjuk rätt länge och skulle fylla 75 så det kom liksom inte som världens chock även om man nog aldrig är riktigt redo.
    Ja, du har ju världens chans att ge dina barn allt det du önskade, det är väl egentligen vad de flesta föräldrar vill, men det känns som att idag börjar vi äntligen förstå mer och mer vad de faktiskt behöver för att bli kompletta människor. :) 

Haha, japp! På sidan Helgon när det begav sig, då skrev hon mycket om resorna hon gjort till olika urfolk och det var så fascinerande! Sen försvann hon och flera år senare så hittade jag henne i ett forum för lite mer vilda människor som ville gå sin egen väg, och så har jag följt hennes skriverier sen dess. :)

Ja du.. :P Det har blivit en del flyttar tillsammans med ex, och sen ifrån dem, jag är väl lite av en rastlös själ också som "längtar hem", men har lite svårt att hitta det där hemmet. :) Men är betydligt närmre nu än jag nånsin varit iaf! Mamma lämnade Malmö i februari i år och bor i byn här uppe/i sin stuga hos oss. :) Rosengård var väldigt mycket "snällare" när jag växte upp, men på senare år har det ju blivit värre och värre med våldet, vilket är otroligt sorgligt att se. Jag har ju dock många fina minnen därifrån. Är du uppvuxen i Hbg?

Oj haha, där kan man snacka om på andra sidan världen! Jag jobbade som IT-support där borta, jättemånga svenskar som åker dit och jobbar med det, och verkligen en upplevelse jag inte ångrar! Verkar som att du också rest en del? :)

Japp, har i princip alltid haft. Sen har jag ju lyckats räta upp den lite, förlänga min lutealfas och sådär (efter att allt gick åt skogen pga stress och munkpeppar av nån anledning), vilket var jobbigt med sååå värt det! Själv då?
    Det är skitsvårt med allt annat fertilt sekret än äggvitan och det vattniga tycker jag. :P 
  • Amidina
    odlarmamman skrev 2020-07-26 13:07:13 följande:

Verkar vara många som är inne i den fertila perioden just nu <3 spännande =)

Är det nån mer än jag som mår illa varje månad mellan ägglossning och mens? Har haft det så i några år åtminstone. Så jobbigt. En sak att må illa sen om man väl blir gravid men så irriterande att ha det så varje månad. Det påverkar vad jag kan äta och ibland känns det nästan som jag är nära att kräkas liksom. Så irriterande att ha det så 12 dagar per cykel. Undra om man kan göra nåt åt det.

Jupp, men för mig är det ett symtom från endometriosen. :/ Förstår ju dock hur förlamande det kan vara. Har du fått kollat vad det kan vara? Har för mig att obalans i hormonerna kan bidra till det, men är inte säker.. 
  • Amidina
    Anonym (Kinder) skrev 2020-07-26 16:47:52 följande:
    känner mig utanförGråterGråter.. hahaha nejdåSkrattande, jag ligger på dag 24 idag, ägglossning+10. Fortfarande sjukt ont i brösten, vaknade i natt för att jag råkat lägga mig på mage och det gjorde ont. Idag när jag var på kalas så är det en bekant som är supergullig, hon har downs och är inte så smidig alltid och hon sa "är du gravid?" Drömmer haha. Pshycic?  Får hoppas det hahaha..
    Oooh, då får vi verkligen hoppas att hon är lite synsk! :D När tänkte du börja testa?
  • Amidina

För övrigt fick jag banne mig ett positivt ÄL-test idag med! Nu har mamma åkt hem dessutom, så vi får väl ta igen den där stunden vi missade igår. :P 
    Tappen sitter fortfarande halvvägs in, men idag kände jag faktiskt äntligen att den var mjuk! Har tyckt det varit skitsvårt att avgöra konsistensen tidigare, men det blev rätt uppenbart idag. :) 

Och så har vi fått 3 små kycklingar!

• Amidina
    Entusiastisk skrev 2020-07-26 19:09:50 följande:
    Ja visst känner man sig lyckligt lottad!! <3

Nej, döden går nog aldrig att förbereda sig på..

Ja, skönt att fler och fler börjar förstå även om samhället trycker på väldigt mycket med kosumtion, karriär, pengar etc och att många blir tvingade att liksom gå emot sin egen intuition för att göra som man "borde"..

Häftigt det där med vildabarn ju.. Tycker det är så intressant! Har alltid känt att jag inte passar in här och har svårt att identifiera mig med andra som gör på ett visst sätt så skönt att kunna identifiera sig ibland med andra människor runt om i världen istället..

Känner igen det där med att längta "hem" jag är alltid på flykt.. Jag och min man flyttade 4 ggr på lite mer än 4 år.. Sen vill jag alltid ut och resa.. Men jag är liksom den typen som är "hemma" med min man och dotter men vart vi bor eller vart vi är spelar liksom ingen roll.. Men att vara hemma kantas alltid lite av borden "jag borde städa.. Jag borde tvätta.. Jag borde handla".. Så får jag välja trivs jag bättre ute på vift, ta dagen som det kommer, få ny inspiration, vara spontan och liksom känna livet på något sätt.. Hade jag fått bestämma hade vi sålt allt och bara haft vars en väska med det nödvändigaste och sen bara rest och träffat nya människor, uppleva nya kulturer, ny mat, nya platser... Nu svävar jag iväg - men det är min dröm.. Får se om det blir så en dag :) planer finns iaf!

Kan tänka mig att våldet har blivit värre, känns som det överallt.. :( hemskt att människor inte bara kan vara snälla mot varandra och visa respekt och kärlek.. Jag är uppvuxen i hbg ja :) gillar du också att resa? Vad kul att åka iväg så och jobba.. Upplevelse för livet ju. Då gillar du också att resa?

Asså man kan ju vara så efterklok och liksom naiv men jag började på ppiller typ direkt när jag kom i puberteten för att jag hade humörsvängningar och då kunde ppiller hjälpa mot det tydligen.. Sen med dottern fick jag bara 2 oregelbundna cykler innan det tog sig.. Sen så ville jag helst inte gå på ngt ppmedel efter förlossningen men bm tyckte absolut jag skulle ha minipiller eftersom amning inte var ngt skydd.. Idag går jag och ältar det..men nu vet jag ju bättre.. Borde låtit min kropp liksom hitta tillbaka i sin egen takt efter förlossning och med amning nu när jag slutade på minipiller i oktober kändes det som min kropp var helt förvirrad den skruvade på alla hormoner på max har mått skit fram till då jag drog ner på amningen och kroppen inte verkade behöva jobba så hårt.. Så förra cykeln var på 28 dagar och med sekret och symptom kom äl cd 14.. Så återstår att se denna cykeln vad det blir...

Såg att du fick positivt idag igen.. Perfekt prickat och med lite mys idag så har ni ju verkligen optimerat alla chanser! Vad har du för äl test? Vad roligt du äntligen känt av konsistensen på tappen, det är verkligen en inlärningskurva xD och grattis till tillökningen<3 Så mysigt med bebisar oavsett sort <3

Förlåt att jag inte kan fatta mig kort blir alltid världens noveller från mig xD
    Hehe, uppenbarligen är du inte ensam om att skriva uppsatser här. ;P

Jag har alltid varit lite av en motvallskärring, även om jag gärna ville passa in bland alla andra när jag var yngre så har det ändå blivit att jag gör saker på mitt sätt, och ingen kan tvinga mig till nåt jag absolut inte vill eller ser fördelar i. :) Men det är helt klart skönt när man hittar andra som en själv, för vi är ju flockdjur, vi mår bäst i grupp och man vill ju gärna omge sig med likasinnade och inte stå utanför som den konstiga hela tiden. <3

Aha, du känner så du. :) Det kan jag relatera till en del iaf, det finns alltid för många borden och världen är ju full av roligare saker. ;) Det är viktigt att nära sina drömmar, även om de aldrig faller in! Själv drömmer jag om djup skog och berg, med bäckar och tjärnar, samtidigt som jag är skåning rakt genom själen. :P 

Ja, älskar att resa och uppleva nytt, men har blivit så rädd för det på senare år med allt våld och hemskheter runt om i världen, vilket är himla synd (men har ändå inte råd så.. :P). Men vi hoppas kunna resa runt här hemma i framtiden iaf, i norden, för jag har inte varit runt på så många ställen här och landskapen är ju fantastiska, jag är en riktig skogshäxa så trivs bäst där, haha!
    Vilket är din favoritresmål?

Suck ja, vi är nog alldeles för många som lurats in i den skiten. Jag tänker ändå att kroppen är makalös, och får den bara rätt förutsättningar så vill den läka och bli bra, så det är aldrig för sent. :) Det är ju underbart att du verkar vara på banan igen, hoppas verkligen att den här cykeln också blir bra! <3

Oh yes, lyckades få till det idag med efter att ÄL-värken hade börjat, skönt med lite smärtlindring, haha! Jag köper mina från babyplan, både äl-test och grav-test (såna testa tidigt). 
    Och tack! Det var 3e kullen nu, vi fick våra 2 första samtidigt för 6 veckor sen ungefär. :) Så himla kul att se dem utvecklas och växa!
  • Amidina
    odlarmamman skrev 2020-07-26 19:17:07 följande:
    Åh vad kämpigt!

Nej jag har inte det egentligen, ska nog göra det om det fortsätter. Kolla upp om det kan bero på några obalanser eller så, vad man kan göra själv på naturlig väg för att komma till rätta.
    Ja, det kan nog vara en bra idé så du inte går och dras med det mer. :( Det drar ju ner livskvalitén en hel del när man mår så illa och inte kan äta normalt.

Vilda barn ja! Älskade också bloggen, men glad att hon har insta iaf jag med. :) Var du också med i forumet hon startade upp?
Svar på tråden BIM Augusti 2020