Entusiastisk skrev 2020-07-26 19:09:50 följande:
Ja visst känner man sig lyckligt lottad!! <3
Nej, döden går nog aldrig att förbereda sig på..
Ja, skönt att fler och fler börjar förstå även om samhället trycker på väldigt mycket med kosumtion, karriär, pengar etc och att många blir tvingade att liksom gå emot sin egen intuition för att göra som man "borde"..
Häftigt det där med vildabarn ju.. Tycker det är så intressant! Har alltid känt att jag inte passar in här och har svårt att identifiera mig med andra som gör på ett visst sätt så skönt att kunna identifiera sig ibland med andra människor runt om i världen istället..
Känner igen det där med att längta "hem" jag är alltid på flykt.. Jag och min man flyttade 4 ggr på lite mer än 4 år.. Sen vill jag alltid ut och resa.. Men jag är liksom den typen som är "hemma" med min man och dotter men vart vi bor eller vart vi är spelar liksom ingen roll.. Men att vara hemma kantas alltid lite av borden "jag borde städa.. Jag borde tvätta.. Jag borde handla".. Så får jag välja trivs jag bättre ute på vift, ta dagen som det kommer, få ny inspiration, vara spontan och liksom känna livet på något sätt.. Hade jag fått bestämma hade vi sålt allt och bara haft vars en väska med det nödvändigaste och sen bara rest och träffat nya människor, uppleva nya kulturer, ny mat, nya platser... Nu svävar jag iväg - men det är min dröm.. Får se om det blir så en dag :) planer finns iaf!
Kan tänka mig att våldet har blivit värre, känns som det överallt.. :( hemskt att människor inte bara kan vara snälla mot varandra och visa respekt och kärlek.. Jag är uppvuxen i hbg ja :) gillar du också att resa? Vad kul att åka iväg så och jobba.. Upplevelse för livet ju. Då gillar du också att resa?
Asså man kan ju vara så efterklok och liksom naiv men jag började på ppiller typ direkt när jag kom i puberteten för att jag hade humörsvängningar och då kunde ppiller hjälpa mot det tydligen.. Sen med dottern fick jag bara 2 oregelbundna cykler innan det tog sig.. Sen så ville jag helst inte gå på ngt ppmedel efter förlossningen men bm tyckte absolut jag skulle ha minipiller eftersom amning inte var ngt skydd.. Idag går jag och ältar det..men nu vet jag ju bättre.. Borde låtit min kropp liksom hitta tillbaka i sin egen takt efter förlossning och med amning nu när jag slutade på minipiller i oktober kändes det som min kropp var helt förvirrad den skruvade på alla hormoner på max har mått skit fram till då jag drog ner på amningen och kroppen inte verkade behöva jobba så hårt.. Så förra cykeln var på 28 dagar och med sekret och symptom kom äl cd 14.. Så återstår att se denna cykeln vad det blir...
Såg att du fick positivt idag igen.. Perfekt prickat och med lite mys idag så har ni ju verkligen optimerat alla chanser! Vad har du för äl test? Vad roligt du äntligen känt av konsistensen på tappen, det är verkligen en inlärningskurva xD och grattis till tillökningen<3 Så mysigt med bebisar oavsett sort <3
Förlåt att jag inte kan fatta mig kort blir alltid världens noveller från mig xD
Hehe, uppenbarligen är du inte ensam om att skriva uppsatser här. ;P
Jag har alltid varit lite av en motvallskärring, även om jag gärna ville passa in bland alla andra när jag var yngre så har det ändå blivit att jag gör saker på mitt sätt, och ingen kan tvinga mig till nåt jag absolut inte vill eller ser fördelar i. :) Men det är helt klart skönt när man hittar andra som en själv, för vi är ju flockdjur, vi mår bäst i grupp och man vill ju gärna omge sig med likasinnade och inte stå utanför som den konstiga hela tiden. <3
Aha, du känner så du. :) Det kan jag relatera till en del iaf, det finns alltid för många borden och världen är ju full av roligare saker. ;) Det är viktigt att nära sina drömmar, även om de aldrig faller in! Själv drömmer jag om djup skog och berg, med bäckar och tjärnar, samtidigt som jag är skåning rakt genom själen. :P
Ja, älskar att resa och uppleva nytt, men har blivit så rädd för det på senare år med allt våld och hemskheter runt om i världen, vilket är himla synd (men har ändå inte råd så.. :P). Men vi hoppas kunna resa runt här hemma i framtiden iaf, i norden, för jag har inte varit runt på så många ställen här och landskapen är ju fantastiska, jag är en riktig skogshäxa så trivs bäst där, haha!
Vilket är din favoritresmål?
Suck ja, vi är nog alldeles för många som lurats in i den skiten. Jag tänker ändå att kroppen är makalös, och får den bara rätt förutsättningar så vill den läka och bli bra, så det är aldrig för sent. :) Det är ju underbart att du verkar vara på banan igen, hoppas verkligen att den här cykeln också blir bra! <3
Oh yes, lyckades få till det idag med efter att ÄL-värken hade börjat, skönt med lite smärtlindring, haha! Jag köper mina från babyplan, både äl-test och grav-test (såna testa tidigt).
Och tack! Det var 3e kullen nu, vi fick våra 2 första samtidigt för 6 veckor sen ungefär. :) Så himla kul att se dem utvecklas och växa!