• Canama

BIM Augusti 2020

33villbligravid skrev 2020-08-21 11:53:53 följande:

Ja, man minns så dåligt! Men jag läste här på FL i en gammal tråd att jag tyckte det kändes precis som före mens men mensvärk mer åt sidorna och kändes mer i bröstvårtorna än brösten. 

Men det vet jag att jag plussade rätt starkt på ÄL + 12 sist och man såg ett tydlig streck om än svagt på ÄL + 10 så därför testar jag redan på må.

Ååh vad man önskar att alla bara sku få plus direkt. Inne på försök nr 5 nu. Hur länge har ni försökt med syskon?

Det blir väl fjärde seriösa försöker. Dock har vi inte använt preventivmedel innan det heller, vi har alltid vetat att vi vill ha flera barn. Så vi kände lite -händer det så händer det-. Men det hände ju aldrig... Så ja, nu fjärde mera aktiva försöket. Blir jag inte gravid nu så blir jag nästan knäpp tror jag, tror vi aldrig ha legat så mycket som vi gör nu haha! Är väl amningen som eventuellt kan ställa till de... Ammar typ 2 ggr i dygnet fortfarande.
  • Canama
    33villbligravid skrev 2020-08-21 14:39:17 följande:

Just det! Kan bra vara amningen som ställer till det för dig då. Jag ammar inte längre (slutade för ett år sedan) så kan inte vara det. Tror mest på aldern. Jag är 36 och min man 42 så vi räknas väl knappast som superfertila mer.

Ja - jag har också alltis vetat vill ha fler barn, men märker börjar tänka att får ändra inställning snart. Men undrar hur man gör i så fall? jag kommer liksom att vara medveten om ÄL och BIM tills är i klimakteriet om inte lyckas bli gravid, känns det som.

Har äldre bekanta kvinnor som pratat om -jakten på det sista ägget-. I den gruppen var det flera som försökt få ett sista barn men inte lyckats. HUJ hoppas aldrig man behöver vara i den situationen. Jag kommer hellre till en punkt i livet där jag känner att familjen är komplett. Tror det skulle kännas som en stor sorg att inte lyckas....

I dagens samhälle så är ju inte 36 särskilt gammalt i dessa sammanhang. Men jag förstår vad du menar. Jag är snart 32 o känner att månaderna rinner iväg..... Har alltid föreställt mig 3 barn. Oavsett så är jag så oerhört tacksam för vår dotter. Hon är perfekt på alla sätt och vis.
  • Canama
    LillHumlan skrev 2020-08-22 18:43:21 följande:

Det kan inte vara sant?!

BIM-1, försök nummer 12.

Lämnade prover för fertilitetsutredning förra veckan.

Tog ett test nu bara för att kunna dricka en drink ikväll med gott samvete.

Det verkar som att jag är gravid... fattar ingenting....

Ändrade min app till gravidläge och är i 3+4 (om jag inte ser i syne)

Wow, jättestarkt ju! Grattis :D
  • Canama
    33villbligravid skrev 2020-08-26 07:11:05 följande:

26/8 myownworstenemy, 34 år, andra barnet26/8 H0nd3ndär, 35 år, tredje barnet28/8 33villbligravid, 36 år, andra barnen28/8 apan95, 24 år, första barnet28/8 Jenzia, 36 år, första barnet28/8 Kinder 32 år, första barnet29/8 Evi82 , 37 år, fjärde barnet31/8 Canama, 31 år, andra barnet

Hej! Hur går det för alla er? BIM närmar sig. Jag har redan mensvärk. vågar inte testa för vill inte bli besviken. Någon som plussat? Berätta gärna :)

ÄL+5 och CD22 idag! BIM har ju egentligen flyttats till 3/9 men hänger kvar här i augustitråden ändå, envis som synden ;)

Igår hade jag mitt mest karakteristiska mens-symtom: obotlig hunger. Så då tappade jag hoppet lite grann. När hungern kommer brukar mensen komma inom 1-2 dagar. Min förra cykel var bara 23 dagar kort så hoppas VERKLIGEN inte att min cykel tänker anamma detta nya påhitt denhär månaden också.........

Men imorse så var jag illamående?! Jag VET att de är för tidigt för grav.symtom och dessutom var jag inte ens illamående i början av förra graviditeten, haha. Men tankarna springer ju iväg!

Synd att du inte testa i måndags, jag hade bråttom in här i måndags morse för att se om du ändrat dig och testat iallafall, men icke ;). När tänker du testa nu? Hoppas på PLUS!! Kram!!
  • Canama
    33villbligravid skrev 2020-08-27 16:08:04 följande:

Äsch! Här drog mensen precis igång :/ Hade ju nog det på känn, men man blir ju ändå besviken!

Det som är bra är att testade med ÄL test denna vecka och fick positivt cd 13 och ännu starkare cd 14. Gissar på äl alltså cd 14 eller 15. Nu när mensen börja på cd 27 så blir lutealfasen 13-14 dagar så känns Okej. Har varit rädd den varit för kort men verkar ju Ok i så fall.

Ja ja - Lycka till ni som är kvar! Hoppas ni får era plus!

Noo vad tråkigt :(. Höll verkligen tummarna för dig!
  • Canama
    33villbligravid skrev 2020-08-27 20:13:20 följande:

Oj! Ni är så gulliga! Alltså vet att 5 månader inte är mycket men känns ändå som att det börjar ta länge nu. Liksom varför skulle det gå nästa månad när inte funkade nu.

Och samtidigt som det är skönt att ÄL och luteaöfasen verkar ok är det frustrerande att allt verkar som det ska och så funkar det ändå inte!

Nåja - uppdatera hur det går för er jag håller alla tummar! Och om inte lyckas så ses vi i septembertråden!

Har du funderat på att börja tempa? Då får man ju bekräftat att ÄL varit... ett positivt ÄL-test säger ju egentligen inte så mycket... Mitt nästa drag kommer bli att damma av termometern iallafall (om de inte tagit sig denna månad då hehe)
  • Canama
    Wonderfluff skrev 2020-08-29 14:13:12 följande:

Jag har försökt i 2 år nu utan nån lycka. Men denna gång är det annorlunda vilket gör mig förbryllad. Ni som varit gravida får gärna ge er input, för jag min mens har aldrig varit sen. Jag fick denna cykel ÄL ca 5 dagar senare än normalt (fertilt sekret, positivt äl-test osv) och hade då sex vid bra tidpunkter. Exakt 10 dagar efter ÄL fick jag plötsligt styva bröstvårtor och mensvärk, kom även lite spottings. Och jag tänkte: nu kommer mensen, konstigt att den kommer så tidigt (har alltid 15 dagars lutealfas). Sen hade jag mensvärk och spottings i 5 dagar, men ingen mens kom. Brösten har under tiden vuxit lite och ömmar mer i hela brösten (precis som innan mens). Jag väntade mig sen att mensen skulle komma på BIM, men icke. Nu har det gått 18 dagar sedan ÄL och både igår och idag har jag fått jättestark mensvärk vid några tidpunkter, och då är jag säker på att det ska starta, känns så i hela kroppen. Men icke. Åter igen lite lite småbruna flytningar, inget annat. Negativt graviditetstest so far. Vad är det som händer?

Tempar du? Annars är de svårt att säga att ÄL verkligen skedde... Har läst att man kan få -sparsam- mens om ägglossning uteblir, vet dock inte om det stämmer??
  • Canama

Någon kvar? ÄL+9/10 här! Imorgon ska jag ta test (testa tidigt från RFSU, inte min favorit men den billigaste jag fick tag på :D)

Ligger i sängen nu och har lite mol/mensvärk... Hoppas INTE mensen kommer! Förra cykeln blev jag överraskad när den kom redan på ÄL+10. Haft svagt illamående några dagar. Känner dock ingenting i brösten som var mitt störst symtom vid förra graviditeten......

Så jag vet inte vad man ska tro. vill hoppas men vill ju samtidigt inte bli besviken.... igen..

• Canama

Negativt test idag på ÄL+10/11... Känns hopplöst :(

Hoppas de bara var för tidigt att testa. Är på BIM-3/4.

• Canama
    33villbligravid skrev 2020-08-31 07:52:08 följande:

Nå men äsch! Hoppas bara för tidigt! Ni körde SMEP-metoden denna månad eller hur?

Japp de gjorde vi. Missade dock sista ligget eftersom sambon åkte iväg på jobb på annan ort. Sambon hatar RFSU testen, han tycker jag ska köpa ett annat märke o testa igen. Tur att nån kan hålla hoppet uppe :)
  • Canama
    33villbligravid skrev 2020-08-31 08:31:34 följande:

Ok - jag tror ändå det sista ligget är mest back up ifall ägget sku lossna avsevärt senare än beräknat.

Jag menar om man kör tre dagar på raken vid positivt äl test, sedan har en dag paus och kör igen så är det ju 4 dagar efter positivt test så låter som ganska liten risk/chans att ägget skulle släppa först då :)

Ja, man borde ju ha säkrat upp ganska ordentligt. Dock hade jag (vad jag tror är) fertilt sekret dagen efter vi hade legat sista gången.... Men då var sambon redan bortrest, annars skulle jag ha hoppat på han direkt ;)

Ska ta ett clear blue early imorgon, sen inväntar jag mensen om det är blankt.
  • Canama
    33villbligravid skrev 2020-08-31 09:42:39 följande:

Ok - än är hoppet inte ute!

Jag säger bara:: RFSU är SKITtest, både ÄL och testa tidigt... Sambon köpte fel, han köpte inte CB early utan ett vanligt. Men de blev tammefan positivt direkt :D :D Längst ner på bilden är ett vanligt RFSU som jag hade hemma.

JJAAAAAAAAAAA!!!!! Jag är gravid!!!!!!

Svar på tråden BIM Augusti 2020