• Canama

BIM Augusti 2020

saraama skrev 2020-08-07 08:28:44 följande:

Jag fick mens idag men hänger nog också kvar här lite också då nya bim blir 1/9.

Jag kommer bli bättre på att ta mina vitaminer. Rädd att jag ligger lågt på D-vitamin och magnesium (gjort det förr enligt prover) och det gynnar ju inte fertiliteten. Nu ska jag ta denna tid till att hitta tillbaka till mina rutiner igen efter semestern. Tillbaka till bra kost och träning =)

Vilken dag blir ÄL för dig? Hur länge har ni försökt?

Tråkigt med mens, men kul att någon hänger kvar med mig till slutet! Som någon skrev så har ju dessa BIMtrådar en tendens att dö på slutet.... ÄL är nu beräknat till 17/8 (CD13). Ska testa med LHstickor också, tempa kan jag tyvärr inte pga störd nattsömn.... Det här borde bli fjärde aktiva försöket. Har inte haft något skydd sen dottern föddes förra sommaren och fick tillbaka mensen snabbt (3 mån) trots helamning! Vilken dag blir din ÄL som de ser ut?
    H0nd3ndär skrev 2020-08-07 10:09:50 följande:

Amningen ställde till det mycket för mig. Fick för kort lutealfas. Förra cykeln vart första vi reducerade kraftigt och då ökade lutealfasen med 2-3 dagar och slutade på ca 11 dagar. Men å andra sidan är det många som blir gravida trots friamning.

Vi är många som har bim sent denna månad så förhoppningsvis blir inte denna månad lika öde på slutet som exvis förra månadens!

Ja, jag tror amningen kan vara boven här. Jag fick tillbaka mensen snabbt efter förlossningen men dotter har på senare tid velat amma rätt så ofta nattetid..... Så nu har jag henne på nedtrappningsschema ;) Funkar bra hittills! Tror hon också bli störd av att vakna och ?måsta? amma på nätterna.

Hoppas vi får en spurt med massa plus i slutet av månaden :D
  • Canama
    Entusiastisk skrev 2020-08-07 16:40:29 följande:

Kommer inte ihåg hur gammal din dotter är om du skrivit det någonstans?:)

Min dotter var äntligen redo i slutet av maj att trappa ner.. Vi berättade att brösten sov när vi tände nattlampa så var den tänd så gick det inte att amma men att hon gärna fick dricka från flaskan(hon fick vanlig mjölk som är hennes andra favoritdryck). Första månaden vaknade hon ff rätt ofta(jag ammade ca 5 ggr/natt). Min dotter blev 2 i april. Men den senaste månaden har hon sovit hela natten!!!! Hon behöver knappt ens kissa på natten längre! Sen ammar hon för att somna och sen när hon vaknar och min kropp kom direkt i fas på dagen! Fick äl bara 4-5dagar efter nedtrappningen.. Har även hört fler där barnen sover bättre efter amningstopp på natten.. Lycka till <3

Tack! Jag känner mig positivt inställd så de här kommer nog gå bra! Är nog på tiden att vi får vettiga nätter snart och nu är man ju lite mer motiverad till att få ner nattamningen. Hon är snart 14 månader så klarar sig definitivt utan nattamning... Jag förklarar också för henne att hon inte får bröstet utan att vi kramas istället om hon är ledsen (vi samsover). Känns som att hon förstår. Har även vatten och en klämmis vid sängen om de skulle krisa... men hon äter dock otroligt bra, alltid gjort, så tror inte hon är hungrig hehe..
  • Canama
    Entusiastisk skrev 2020-08-12 09:17:59 följande:

Hoppar också ur här och in i septembertråden!

Neej vad tråkigt :( Ha suttit och hållit tummarna för dig flera dagar :(

Och tråkigt med alla andra också! Fyy så mycket dåliga nyheter nu, hela sidan är ju full med mensannonseringar..... Kram till er alla!

Jag är på CD8 och ska börja ÄLtesta idag! Ha bytt märke från RFSU till apotekets så hoppas jag får ordentligt utslag! Nattamningen trappas ner suuuuuuperbra och jag ångrar vi inte gjorde de tidigare, haha!
  • Canama
    H0nd3ndär skrev 2020-08-12 07:33:21 följande:

Hur går det för er andra som har sent BIM i gruppen?

Mina äl-tester började öka igår kväll. Då 0.71 nu på morgonen 0.81 i premom. Får se om de peakar fram emot kvällen eller först imorgon. Så äl bör vara om 1-3 dagar. Är på cd15 idag.

Ska börja ÄL testa idag :D med nytt märke för mig, hoppas på bättre utslag..
  • Canama
    Evi82 skrev 2020-08-14 20:08:56 följande:

2/8 Jenzia, 36 år, första barnet

4/8 Alexandra93, 26 år, tredje barnet

7/8, Fruffe, 27 år, första barnet

8/8, Cassus, 32 år, första barnet

8/8 Trean2021, 28 år, tredje barnet

9/8, Odlar mamman, 28 år, tredje barnet

9/8 Amidina, 34 år, första barnet

11/8 Entusiastisk, 31 år, andra barnet

12/8 Msofie, 24 år, första barnet

19/8 Linjana, 28 år, första barnet

19/8 Rosahimmel, 34 år, fjärde barnet

29/8 Evi82 37 år, fjärde barnet

Ehlda skrev 2020-08-14 20:56:49 följande:

2/8 Jenzia, 36 år, första barnet

7/8, Fruffe, 27 år, första barnet

11/8 Entusiastisk, 31 år, andra barnet

19/8 Rosahimmel, 34 år, fjärde barnet

19/8 Ehlda, 36 år, sjunde barnet

29/8 Evi82 37 år, fjärde barnet

Är egentligen osäker på datum pga mf men ungefär.

Ta gärna den senaste BIM listan, många som fallit bort nu!

1/8 Mangon. 29år. Tredje barnet.

1/8 Enlitentrea2020, 30 år, tredje barnet

3/8,My871,33år,femte barnet

3/8 annikandy, 35år, femte barnet

5/8 Norrlänning86, 34 år, tredje barnet

9/8 Jensan88, 32 år, tredje barnet

9/8 NiMi12, 41 år, andra barnet

10/8 saraama, 30 år, andra barnet

10/8, Fruffe, 27 år, första barnet

11/8 MsPinnipeds, 29, första barnet

12/8 Srce, 33 år, andra barnet

12/8 Piiigeliiin, 32, första barnet

12/8 mammatilltvå, 3e barnet

13/8 Entusiastisk, 31 år, andra barnet

13/8 Mikkans, 27 år, första barnet

13/8 MyLilla86, 34 år, andra barnet

14/8 Hoppas ändå, 35 år, 5e barnet

15/8 Link92, 28 år, första barnet

16/8 Plingiz, 31 år, tredje barnet

16/8 Bäbiiiis, 35 år, tredje barnet

16/8 Myran1234, första barnet

16/8 CvKs, tredje barnet

17/8 Danni83, 36 år, fjärde barnet

18/8 PelloBello, 34 år, andra barnet

19/8 Epidemiya, 27 år, första barnet

21/8 lariz, 24 år, andra barnet

23/8 ellen94, 26 år, första barnet

24/8 apoapo 35 år. Tredje barnet.

25/8 Talanda, 31 år, första barnet

26/8 myownworstenemy, 34 år, andra barnet

28/8 33villbligravid, 36 år, andra barnen

28/8 apan95, 24 år, första barnet

28/8 H0nd3ndär, 35 år, tredje barnet

28/8 Jenzia, 36 år, första barnet

28/8 Kinder 32 år, första barnet

31/8 Canama, 31 år, andra barnet
  • Canama
    H0nd3ndär skrev 2020-08-15 16:08:46 följande:

Någon som vet om äl inte kan ha varit trots att tempen stack imorse? Äl-smärtorna är helt borta men fick sjukt mkt fertilt sekret nyss. Riktigt vattningt och trådigt. Eller kan det vara så att ägget släppt men "lever" fortfarande? Blev lite förvirrad. Mest rädd för att äl ska utebli helt. Hade positivt på äl-testerna cd15 och cd16. Cd18 idag.

Nu är de länge sen jag använde NC men min erfarenhet då var att de ibland behövdes några dagar med hög temp innan ÄL bekräftades (sjuk irriterande, typ ÄL var för 3 dagar sen, jo tack tack, hade behövt veta de för 3 dagar sen haha)
  • Canama

CD11 idag har och tiden går lååååångsamt (vad ska det inte göra sen efter ÄL då liksom :D). Förväntar mig ÄL på CD13/14. Premom tycker jag skulle haft ÄL igår pga extremt kort cykel förra månaden. Men det stämmer inte..

• Canama
    Bäbiiiis skrev 2020-08-15 12:49:08 följande:

Tack för sympatier. Jag testade negativt i morse. Men även om det känns ganska kört ska jag inte ge upp hoppet helt innan mensen verkligen kommit.Jag har aldrig haft nid-blödning på mina 5 graviditeter.

Ååh vad tråkigt :,(

Hoppet är inte ute förens mensen kommer även fast de känns kört! Hade inte du test postivt redan? Använde du ÄL tester?
  • Canama
    Bäbiiiis skrev 2020-08-15 19:10:35 följande:

Ja jag använde äl-tester och hade äl på cd 18. Är som sagt på äl+10 idag och har bim imorgon.

Jag har inte testat positivt innan, bara möjligtvis inbillat mig att jag sett en skugga på ett tidigt test men det var nog mest önsketänkande. Men jag har haft mycket symptom och känt mig övertygad om att jag varit gravid men nu när symptomen försvunnit är jag inte lika hoppfull längre. Men som sagt, ingen mens ännu så helt kört är det ju inte. Imorgon blir en spännande dag.

Hoppas! Du testar med testa-tidigt-test imorgon bitti antar jag? Sååå jobbigt att gå och ha massa symtom och inte vara gravid.. Ett par månader har jag varit så övertygad att jag varit gravid så jag har inte ens tagit test. DÅ blir man besviken när mensen sen dyker upp mitt i allt... Jäklar vad kroppen kan ställa till med saker!
  • Canama
    Bäbiiiis skrev 2020-08-16 16:28:13 följande:

Ingen mens ännu och jag har precis köpt ett cb testa tidigt som jag ska ta imorgon. Mot bättre vetande tog jag även ett test nu på eftermiddagen. Och jag kanske bara vill för mycket men tycker mig verkligen se ett svagt svagt streck. Är på äl+11 och Bim idag.

Jag tycker faktiskt jag kan se förnimmelsen till ett streck?! Och då drar ju FL ner kvaliten ganska avsevärt.. Fast ibland undrar man ju om ens ögon bara hittar på... Oj vad spännande! När jag var gravid testade jag svaaag svaaagt på ÄL+11 med ett testa tidigt test, syntes ingenting på ett vanligt.
Svar på tråden BIM Augusti 2020