Jenzia skrev 2020-07-17 16:08:40 följande:
Alltså, nu kände jag kanske någon slags springa där uppe vid tappen. Hmm som att tappen är rund och sen var det lite som en springa som dock inte kändes öppen, hmm! Får nog googla om hur det ska kännas, haha.
Yes! Jag tror också ÄL senast imorgon, fick 1.57 precis på Babyplan/PreMom
Vi ska bort ikväll så det blev insemination nu och så kanske vi kan få till det imorgon och på söndag med.
Åhh ja, vill hemskt gärna följas åt i en BF-tråd!
Det hade varit som att vinna en miljon på lotto!
Skönt att det är sista dagen med Letrozol för dig idag, verkar inte alls härligt
Tillför man någon överdos av hormoner eller? Har inte så bra koll på Letrozol och inte läst så mycket om det, min cykel är ju väldigt jämn.
Jag har gett upp det där med att känna om den är öppen eller stängd, det går inte alls. :P Men jag har ju iofs blivit koniserad, så det kan ju påverka kanske. Men annars kör jag på position och mjukhet. :P
Inte en aning om vad det innebär, men tjoho! :D Jag ska börja tempa imorgon på dag 8, och sen blir det stickor på dag 12 den här gången tror jag. Förra cykeln kom ju ÄL på dag 16, så det blir nog rätt lagom där.
Letrozol används egentligen till bröstcancerpatienter, det blockerar östrogenproduktionen. När man slutar ta det så skjuter östrogenet iväg lite extra eftersom hjärnan har fortsatt skicka signaler om att mensen är slut, dags att öka östrot, så när man väl släpper på blockeringen så ligger "beställningen" på östrogen högre än vanligt. :) Jag har ju egentligen en fungerande ägglossning i mig själv, men liiite östrogenbrist och det här är lite av en quick fix (som jag egentligen är emot, men har inte lyckats få rätt på det på egen hand så då får det gå an tillfälligt iaf).
Östrogen är annars vårt feel good-hormon som gör en glad och pigg, så när man tar bort det blir det lite kaos, tänk klimakteriekärring (stackars min man alltså). XD