Inlägg från: Entusiastisk |Visa alla inlägg
  • Entusiastisk

BIM Augusti 2020

Såg du hade haft gäster och så i helgen Jenzia!? Har det gått bra? Ja det har verkligen exploderat här inne.. xD är det vanligt för dig med Ömma bröst så efter äl eller känns det annorlunda?

• Entusiastisk

Amidina..

Pratade med en bm för ett par månader sedan som också sa att ont vid sex eller älsmärta kunde bero på stora äggblåsor.. Vad tror du om det? Som du säger det är så mycket info och liksom lite olika xD men eftersom sekretet var superfertilt idag blir det mys en extra gång så får vi se hur allt ser ut i morgon :)

• Entusiastisk
    Amidina skrev 2020-07-27 13:43:19 följande:

Ja, men det är ju klart, det glömde jag! Guldfisk i normala fall ändå. :P Ja, stora äggblåsor ska också kunna orsaka lite smärta har jag hört, men för min del så lyckas de nog aldrig bli så stora, haha! Har iofs haft några på 2cm, men det har aldrig känts nåt förrän de kläcks.

Så länge det finns fertilt sekret är det bara att passa på! Kroppen säger ju till när vägen är avstängd. ;)

Inte lätt att komma ihåg allt..

Ja men det känns väl så :p

Tror inte jag skrev det med var roligt att ni träffades på Söderåsen, där är ju helt fantastiskt! <3

Nu tar jag en liten paus från FL och återkommer ikväll :) kram på er alla..
  • Entusiastisk
    Jenzia skrev 2020-07-27 14:23:30 följande:

Haha, ja! Jag har inte allt hunnit med att skriva något, knappt hunnit läsa

Så, tippar du på äl idag eller? Log stort åt ditt inlägg kl 5 imorse! Kanske först när tempen går upp som du får det bekräfta! Hur var tempen imorse?

Mjo, brukar ha stora och ibland ömma bröst efter äl. Sen varierar det om bröstvårtor är ömma eller inte. Denna cykel har har märkt av brösten mer än jag brukar, men kan vara att jag hemskt gärna vill ha NÅGOT symptom Brukar aldrig känna av något, förutom brösten, och sen kommer mensen, så då var det ju rätt att jag inte hade några symptom, för jag var ju inte gravid

Vad får du för symptom efter äl?

Asså jag vet inte alls.. Rent fysiskt tippar jag på idag. Tycker allt pekar på det, ev imorgon..

Min temp ser ut såhär..

36.12 nu 2 dagar i rad. Tempar mellan kl. 4-5 därav mitt tidiga inlägg :p hehe..

Ff inte en tillstymmelse till positivt ältest. Så imorgon testar jag nog bara en gång(testade 3 idag xD). Så får dom vara det dom är.. Blir så långa timmar man inte får dricka på annars :p Så satsar jag på andra test nästa cykel isåfall.. ^^

Symtom efter äl brukar typ vara lite ömma bröst, lite hungrigare och mer sug efter onyttiga saker men det är typ dagarna innan mensen.. Annars inget super märkbart, märker nog av de ovanstående för att jag också känner efter :p

Håller tummarna att det är er månad nu <3
  • Entusiastisk
    Canama skrev 2020-07-27 19:31:55 följande:
    Vad använder du för märke på ÄL-testerna?
    gravidkollens..
  • Entusiastisk
    Jensan88 skrev 2020-07-27 19:55:51 följande:

Tjejer, ni verkar ju ha koll på sekret. Hur brukar era sekret vara efter äl, väntan till bim? :)

Det brukar vara rätt torrt dvs typ ingenting.. Iallafall för mig.. :)
  • Entusiastisk
    Jensan88 skrev 2020-07-27 19:55:51 följande:

Tjejer, ni verkar ju ha koll på sekret. Hur brukar era sekret vara efter äl, väntan till bim? :)

Dudå? :)
  • Entusiastisk
    saraama skrev 2020-07-28 07:52:45 följande:

Knasigt att det inte vill ge bättre utslag på testerna. Hur ser tempen ut? Hade du ÄL igår kanske tempen stiger idag eller imorgon?

Mja bara gått upp 0,08 så inget betydligt..

Hade väldigt mycket älsmärta igår på kvällen och rikligt med fertilt sekret hela dagen.. Tappen var hög och riktigt mjuk och öppen. Älsmärtan känns som att något typ trycker typ att blåsorna är så stora på något sätt och när de väl spricker så lättar det lite och ömmar/bränner liksom mer - sjukt svårt att förklara.. Men vet att Amidina mer har ont av att äggblåsan har kläckts och att vätskan gör ont liksom.. Men jag har under runt 5 dagar ondare och ondare typ som att något trycker eller vad man ska säga.. Så min bara egna intuition säger att ägglossningen kanske då skedde igår sent på kvällen men bör väl liksom "leva" ett tag idag.. Och att tempen då bör gå upp imorgon?

Idag känns liksom tappen lite lägre och lite hårdare men fortfarande öppen, inget direkt sekret alls - men svårt att avgöra då vi myste inatt men det verkar mest vara sädesvätska som kommer idag.. Bara lite små öm i magen..

Det är verkligen spännande dethär men så besviken på ältesterna.. För jag känner liksom precis som jag gjorde förra månaden med exakt samma symptom förutom att jag hade bättre fetilt sekret denna månaden men allt inträffar på samma dag i cykeln som förra månaden och förra månaden kom ju mensen så jag bör liksom haft äl(tempade inte då). Men ja.. Blir att mysa till det idag igen för säkerhets skull sen blir det kanske varannan dag tills tempen gått upp och sen äntligen mys för att man bara vill :p

Bifogar min kurva iaf..

• Entusiastisk
    Knaslil96 skrev 2020-07-28 08:47:51 följande:

Jag har äl om ca 10 dagar. Är det värt att börja ha sex redan? Sen en dum fråga. Spelar det nån roll

Vilken tid man har sex på dagen ? Hur brukar ni göra?

Finns inga dumma frågor :)

Ni kan ju alltid börja mysa för att öka lusten inför äl såklart men spermier överlever bara mellan 3-5 dygn och ägget i max 24h vilket betyder att man egentligen bara är fertil i max 6 dygn per cykel så för att det ska bli barn är det inom det fönstret som man behöver ha sex. Däremot om man inte riktigt har koll på symptom för sin äl eller vet exakt när det infaller så är det bra att ha regelbundet sex (varannan till var tredje dag) veckorna runt äl och kanske varannan när man misstänker sig ha äl tex dagarna man har fertilt sekret(motorvägen för spermierna för att komma in).

Vi myser till det när som helst på dagen som det passar och/eller lusten som faller på. Rent teoretiskt skulle man ju kunna missa precis när ägget dör en viss tidpunkt på dagen men eftersom spermierna lever längre och man kanske då haft sex dagen innan så har man ändå säkrat upp så jag skulle ändå svara nej, att det inte spelar någon roll vilken tid på dagen.. Utan huvudsaken är ju att ni har sex och att det passar er, så ligg när lusten faller på helt enkelt :)
Svar på tråden BIM Augusti 2020