BIM Augusti 2020
Hoppar in här, även om jag inte vet om jag kommer ha BIM i augusti eller september... Känner mig lite, tja, ensam sen mensen kom i juli och jag inte vet när jag kommer ha ägglossning igen.
Fick tillbaka mensen efter förlossningen i oktober (sonen född april -19) och de första månaderna hade jag cykler på 30-35 dagar med en tydlig ägglossning och jag visste när mensen skulle komma bara på att känna in kroppen. Hade stenkoll innan jag blev gravid också, och var glad att jag lärt känna min kropp så bra. Men sen de senaste halvåret har jag haft lååånga cykler på 50-60 dagar och inte alls lika tydliga ÄL-känningar. Man blir liksom så besviken på sin kropp. Nu bestämde vi oss i förra månaden att vi skulle börja Projekt Syskon och börjat tempa och köra LH-tester igen.
Har börjat med rosenrot denna cykel, med förhoppning om att ge kroppen lite hjälp på traven så jag kan få lite kortare cykler och tydligare känningar igen - för jag vet ju att jag kan! Sonen blev till trots att jag inte hade regelbundna cykler eller några kosttillskott, men jag blir så trött på att vänta. Vänta in ägglossningen (kom på dag 53 senast...) och sen den långa väntan på plus eller mens, och nu bara en lång väntan igen. Något positivt med rosenroten hittills (har ingen aning om det kommer göra nåt med min cykel, tror det när jag ser det) är att jag i alla fall känner mig mycket mer harmonisk och lugn. Stressar inte upp mig lika lätt, och är mer positiv! Bara det måste ju ha en bra effekt på kroppen iaf, även om jag tar det med en nypa salt att rr skulle lösa alla världens fertilitetsproblem typ :)