• NiMi12

BIM Augusti 2020

Trean2021 skrev 2020-07-14 08:07:34 följande:

Sen ville jag höra med er också, när i cykeln börjar ni med äl-tester? Är på CD 5 nu och börjar funderar på om vi ska köra varannan dag metoden tills BIM eller om jag ska testa och försöka pricka äl...

Jag brukar börja på CD10 men kör varannan dag fram till äl från det att mensen slutar. Sen kör vi tre dagar i rad vid äl.

Varannan dag till BIM hade jag aldrig orkat, har ju en liten att ta hand om också :D Men kör på säger jag :)

• NiMi12
    Cassus skrev 2020-07-14 11:13:21 följande:
    Har inte riktig koll på vad som menas med CD :) Men min äl brukar va cirka 17-18 dagar efter mensen är slut. Följer i en app och via äl-tester men brukar börja testa runt 14 dagar efter mensen. Hela den veckan som jag har beräknad äl så försöker vi få till tre dagar innan, på beräknad dag plus dagen efter.

Den här gången tänker jag att vi försöker få till varannan dag hela den veckan :)
    CD står för cykeldag. CD 1 är första dagen med mens :)

• NiMi12

Jag är på cd 12 idag och borde ha blinkande gubbe på äl test. Men fick tom ring. Jag tycker dock strecken är väldigt lika varandra. Vad tror ni?

• NiMi12

Fick fast glad gubbe nu på eftermiddagen, supersnabb höjning eftersom jag fick tom ring i morse.

Så nu lägger jag till mig på BIM listan.

Fyra stycken är vi nu den 9/8 (om jag nu hittade sista listan, vilket jag hoppas på :))

31/7 -1/8 Kinder 32 år. första barnet

1/8 Enlitentrea2020, 30 år, tredje barnet

2/8 Jenzia, 36 år, första barnet

3/8,My871,33år,femte barnet

4/8 Alexandra93, 26 år, tredje barnet

5/8 Norrlänning86, 34 år, tredje barnet

7/8, Fruffe, 27 år, första barnet

8/8, Cassus, 32 år, första barnet

8/8 Trean2021, 28 år, tredje barnet

9/8, Odlar mamman, 28 år, tredje barnet

9/8 Amidina, 34 år, första barnet

9/8 Jensan88, 32 år, tredje barnet

9/8 NiMi12, 41 år, andra barnet

10/8 saraama, 30 år, andra barnet

11/8 Entusiastisk, 31 år, andra barnet

11/8 Canama, 31 år, andra barnet

11/8 MsPinnipeds, 29, första barnet

12/8 Msofie, 24 år, första barnet

15/8 Link92, 28 år, första barnet

16/8 Ellen94, 26 år, första barnet

17/8 Danni83, 36 år, fjärde barnet

18/8 PelloBello, 34 år, andra barnet

19/8 Linjana, 28 år, första barnet

19/8 Epidemiya, 27 år, första barnet

21/8 lariz, 24 år, andra barnet

25/8 Talanda, 31 år, första barnet

• NiMi12
    Canama skrev 2020-07-26 14:52:52 följande:

Om jag ändrar min ÄL till CD13 (som jag tror är mer korrekt än dagens CD16) så får jag också BIM 9/8 ;)

Så kanske testar då. Men håller kvar mitt 11/8 tills vidare ändå.

Äl testar du?
  • NiMi12
    Amidina skrev 2020-07-26 18:26:31 följande:

För övrigt fick jag banne mig ett positivt ÄL-test idag med! Nu har mamma åkt hem dessutom, så vi får väl ta igen den där stunden vi missade igår. :P 

Tappen sitter fortfarande halvvägs in, men idag kände jag faktiskt äntligen att den var mjuk! Har tyckt det varit skitsvårt att avgöra konsistensen tidigare, men det blev rätt uppenbart idag. :) 

Och så har vi fått 3 små kycklingar!

Det måste vara något i luften idag! Nu är vi många den 9/8 :)
  • NiMi12

Dum fråga kanske, men jag hade sån himla tandvärk igår och sambon gav mig Alvedon och ibumetin. Fick veta det först senare och ibumetin är ju inte bra om man försöker bli gravid. Så nu är jag jätteorolig för vad det kan innebära. Är bara på äl +3 idag men ändå...

Ska till tandläkaren idag och laga tanden då den fortfarande värker och Alvedon inte hjälper.

Någon som vet vad som kan hända om man har ätit Ipren eller ibumetin?

• NiMi12
    Anonym (Kinder) skrev 2020-07-30 10:46:04 följande:

Man vet för lite om det mer än att det i studier Viasat dog påverka fertilitet och foster. Men du är ju så tidig i så fall då det är säkert ingen som helst fara

Tack det känns lugnande :)
  • NiMi12
    Enlitentrea2020 skrev 2020-07-31 06:03:39 följande:

Hej på er!

BIM i morgon och igårkväll hade jag en liten liten brun fläck i trosan. På papperet blev det suuuuuupersvagt rosa men sen inget alls. Jag sa till mannen att mensen är här så det blir nya tag senare i augusti. I morse var det inget alls på papperet så jag gjorde ändå ett test och jag ser ju tydligt två sträck.

För mig är dock blödning 100% kopplat till missfall. Har varit gravid fyra gången och två har gått bra och två har varit uteblivna missfall. De gånger de gått bra har jag inte blött något alls och första missfallet var en ofostrig graviditet som upptäcktes i vecka 13 av en liten liten blödning och nu senaste missfallet var i maj i vecka 8-9 men fostret hade dött i vecka 7. Då kom dock en större blödning.

Så antingen är detta ett missfall igen eller så är det kanske en sån där nidblödning eller något men det känns så osannolikt för min del. Ska testa ta ett digitalt och en ny sticka i morgon och se om strecket blir starkare eller om det avtar. Och är det ett missfall borde ju blödningen komma igång mer. Har dock behövt cytotec båda de tidigare missfallen då det inte velat komma ut av sig själv.

Stort Grattis till plusset :)

Jag förstår precis hur du tänker kring blödningar i en graviditet. Jag håller tummarna för dig. Kan du få ett tidigt VUL tror du?

Om det är ett mf så ökar blödningen. Lite ljusrosa är inte någon fara.
  • NiMi12
    Anonym (Längtarefterbarnnr2) skrev 2020-08-01 11:11:44 följande:

Hej, jag har BIM 5-6/8. Tog ett test imorse på ÄL+9/10. Inbillar jag mig ett svaaaagt streck??

Kommer kanske inte synas något pga dålig kvalitet men ser i telefonen.

Jag tycker mig faktiskt se ett streck. Vet inte om de testen kan visa spökstreck?
Svar på tråden BIM Augusti 2020