Inlägg från: Anonym (Otto) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Otto)

Sambon vill inte ha barn

Själv vill jag absolut inte ha barn och skulle hellre lämna någon som verkligen ville ha barn och inte kunde acceptera detta. På samma sätt förväntar jag mig att någon som verkligen vill ha barn skulle lämna mig.

Om du ska se något positivt i det hela så är han åtminstone ärlig från första början och håller inte på med "sen kanske". Nu kan du göra ett aktivt val tidigt innan du blivit för gammal för att få barn. Även om det valet är svårt.

• Anonym (Otto)
    Anna 428 skrev 2020-07-06 13:41:51 följande:
    Det är min åsikt. Det har jag inte med enbart barnfråga att göra. Man vill göra ALLT för en person som man älskar. Ingen man lämnar en kvinna han älskar om hon vill ha barn med honom.
    Okej, med samma logik så borde man avstå barn om ena partner inte vill, för älskar man någon gör man ALLT för den, även avstår barn. Men jag antar att det inte är mycket logik där egentligen.
  • Anonym (Otto)
    Anna 428 skrev 2020-07-06 19:14:24 följande:
    Känslor har inte mycket att göra med logik. Jag känner ingen man som plötsligt bestämt att nu var det dags att skaffa barn och började leta efter passande "mor" till dem. Nej. Man träffar en tjej, blir kär och skaffar barn oftast.
    Ja om man nu tvunget ska placera människor i olika måsten, och sedan skylla på känslor. Säga att man ska ge upp sina viljor för att skaffa barn och att man inte älskar sin partner annars. Mycket dumt har jag hört på denna sidan, men detta tar nog priset.

Anser man det beror det inte på känslor, det beror på skadade känslor.
Svar på tråden Sambon vill inte ha barn