• rymdkram

Sambon vill inte ha barn

Mitt ex ville inte ha barn då vi började träffas. Lite längre fram i relationen sa han att han inte visste hur han skulle känna senare kring det.

Jag försökte intala mig själv att jag inte heller ville ha det, men ju längre tiden gick så insåg jag att jag inte skulle kunna offra det bara för att vara med honom. Förhållandet var inte så bra heller, så var inte helt och hållet i samma sits, men förstår dilemmat.

Du måste givetvis följa ditt hjärta med det här, men jag hade själv haft väldigt svårt att ha en relation med någon som inte skulle vilja ha barn. Ifall det är så att du har en enorm barnlängtan så tror jag du kommer bli väldigt olycklig ifall du skulle vara kvar i förhållandet. Du kommer hoppas på att han någon dag kommer att vilja, men den dagen kanske aldrig kommer. Det kommer inte kännas rätt för dig även om du skulle lyckas övertala honom på något vis.

Kommer vara tufft i början och du kommer sakna honom, men i slutändan har du ändå fattat rätt beslut. Klart du kan träffa någon annan som gör dig lycklig! <3

Svar på tråden Sambon vill inte ha barn