Inlägg från: Körsbärsdalen |Visa alla inlägg
  • Körsbärsdalen

Sambon vill inte ha barn

Jag hade lämnat så snart som möjligt. Tufft och skitjobbigt hade det varit, men för mig finns det inte på kartan att leva ett liv utan barn.

• Körsbärsdalen
    Anonym (O) skrev 2020-07-05 13:06:50 följande:

Alltså hon är 27. Är väldigt stor chans att sambon hinner ändra sig. De flesta får barn vid 29-31.

De flesta vet runt 27 om de någonsin kommer vilja ha barn, även om det inte betyder Just Nu. Ingen mening att slösa bort en massa år på någon som inte vill samma sak. Varför inte lita på att karln menar vad han säger..?
  • Körsbärsdalen
    Anonym (O) skrev 2020-07-05 13:28:23 följande:

Nja, tänker att man förändras ganska mycket mellan 25-30. Bara några år kan göra stor skillnad i mognad. 

Har tex en syster som aldrig hade haft ett förhållande eller varit intresserad av det, fören hon var 29, gifte sig vid 30, och fick barn vid 32. 

Och jag tänker att man ska lita på vuxet folk som säger att de inte vill ha barn, och inte slösa bort sina ägg.
  • Körsbärsdalen
    Anonym (O) skrev 2020-07-05 14:36:04 följande:

man kan dock ha lite hopp att en ung människa kan ändra sitt synsätt. Om hon nu älskar denna kille. 

Ja, eller riskera att bli besviken och barnlös.
  • Körsbärsdalen
    Anonym (O) skrev 2020-07-05 15:14:02 följande:

40 åringar får barn. Att börja fundera på att bli barnlös vid 27 är ganska onödigt.

Att bryta med någon man älskar för att få barn med någon annan låter konstigt för mig. Att få barn gör en inte automatisk lycklig.  

Mmh, och det finns 30-åringar som gör IVF på IVF. Inga garantier här i livet, men att stanna hos någon som inte vill ha barn när man själv vill det bådar inte gott.
  • Körsbärsdalen
    Anonym (O) skrev 2020-07-05 17:44:17 följande:

Jag tänker på min syster som inte ens hade funderat på varken förhållande eller barn fören hon var 29, sen fick hon barn några år efter det. Man ändrar sig som sagt mkt i den åldern. 

Min mamma fick mig när hon var 37. 

hur lätt man får barn har kanske mer med gener och hälsa att göra än ålder

Nämen dåså, eftersom din syster och mamma fick barn efter 30 är det lätt för alla Och TS sambo kommer säkert ändra sig! Kanske om 10-15 år. Nemas problemas! Bara att vänta då.
  • Körsbärsdalen
    Anonym (O) skrev 2020-07-05 18:30:48 följande:

Finns statistik på att de flesta får barn mellan 29-31 så nej är inte bara min mamma och syster.. 

Och du kan garantera att TS sambo kommer vilja det? Annars bör hon ju lämna honom om hon ska hinna hitta någon som vill samma saker som henne inom 2 år.
  • Körsbärsdalen
    Anonym (O) skrev 2020-07-05 18:51:08 följande:

Alltså det behöver inte vara 2 år. Hon kan skaffa barn vid 32 lika gärna. Blir stressad av dig. Chilla lite. 

Ja, bra, då hinner hon hitta någon som också vill ha barn. Men inte om hon slösar tid på en som inte vill.
Svar på tråden Sambon vill inte ha barn