Entusiastisk skrev 2020-07-10 08:38:35 följande:
Tänkte väl du var inom vården när du använde dig av medicinska termer och lite extra utredande ;) och ja, man får ju vara brutalt rak här också om man ska få veta något och det man är med om har ju garanterat någon annan också varit med om plus att man ändå är lite anonym är :p haha, roligt att din kompis blir chockad men tänker att det är väl skönt ibland att få skriva av sig sina tankar lite anonymt. Inte alltid helt lätt att sitta och prata om det med en vän!? Kan ju vara känsligt från båda hållen..
Kan tänka mig att det lätt blir så, att man tvivlar när det gäller än själv<3 men du verkar ju ha stenkoll! Jag har nyss förstått fertil sekret och hormoner etc så är verkligen riktigt nybörjare men är helt hooked och tycker det är sååå intressant!
Jag har asså super mjölkiga flytningar, i morse kom det liksom jätte mycket när jag torkade mig(mer än det fertila sekretet tom). Kommer inte alls ihåg hur jag hade det med dottern på den fronten. Kommer bara ihåg min aptitlöshet och sen lite molvärk. Hur hade nu du? Är dina också mjölkiga eller?blir detta ditt första barn?
Jag kommer inte våga testa mig haha! Jag inväntar mensen, kommer den inte inom några dagar så kanske jag vågar mig på ett test xD Är kanske tråkig nu men har blivit så besviken de andra ggr så nu vill jag ta det mer med ro.. är jag gravid så är jag ju oavsett om jag testar eller inte, är jag inte så lär jag ju få mens förr eller senare, tänker jag just nu. Som sagt är så inställd på mens och hoppas mest bara den är punktlig så jag börjat få ett bra mönster med alla äl känningar. Jag dricker liksom varken alkohol eller använder nikotin, koffein eller sådär så MÅSTE inte veta just nu känner att jag kör på med min folsyra och bara hoppas på det bästa utan att förvänta mig något.. Shit var opeppig jag låter haha..
Uppdaterar givetvis <3 hoppas du hänger kvar ett tag och att vi kanske träffas i en BF tråd:)
Uppdatera med ditt digitala test imorgon <3 stor kram
Här kommer jag som är snabb på att svara haha.
Haha, det är otroligt svårt att "diagnostisera" sig själv och det galna är att jag vill bli gyn och obstetriker dvs förlossningsläkare OCH jobbar på förlossning redan nu. Du kan ju förstår vilken knäpphjärna man kan bli. Pratar väldigt öppet med min vän för hon testade positivt precis innan midsommar, också gått på en mens sen spiral åkte ut, dock är hon den enda jag skickar tutt-bilder och ringer några gånger per dag om min molvärk haha.
Mina flytningar är mer vita än mjölkiga, men absolut så att det kommer på pappret när jag torkar mig ibland. Kört mörka trosor så jag kan se tydligt om det är vitt, och det är det. Mjölkiga tänker jag som ganska tjocka, eller? Det är de ibland några gånger per dag.
Jag har varit gravid en gång tidigare och då gjorde jag abort, var bara 15 år då men då visste jag direkt att jag var gravid. Kommer inte ihåg hur jag förstod det men kan ju ha varit samma symtom som nu?
Jag har molvärk och har haft en del aptitlöshet, men det har jag iof alltid på sommaren och morgonen så är svårt att veta. Dock är jag inte känslig för lukter eller sugen på särskild mat. Men min bröst är större, ilade en del i förrgår och jag har varit seg. Är inte alls samma power i mig som vanligt, jobbar extra som PT och gruppträningsinstruktör och jag känner mig som en slöboll just nu.
När "borde" du testa dig då? När ska mensen komma?
Jag vet ju inte ens vilken vecka jag är i eller när mensen borde komma eftersom jag inte hann få någon riktig cykel. Är mycket förvirrad måste jag säga.
Jag håller alla tumma för dig och hoppas verkligen att vi ses i BF tråd så att vi kan fortsätta med våra mycket utförliga, tydliga och detaljerade beskrivningar om flytningar o allt annat härligt ;)