• Emmel90

Symtom, För oss som inte vågat testat än!

Hej!

Tänkte att jag gör en tråd där vi skriver upp vilka graviditetssymtom vi har, men som INTE har tagit något graviditetstest.

Jag har fått för mig att jag inbillar mig och tänker vänta en vecka innan jag testar mig. Börjar jobba på måndag igen och får då annat att tänka på än att leta symtom! Haha????

Jag har INGEN som helst aning om när jag ska ha min mens. Men misstänker att jag skulle haft den nu under vecka 27. Det var då mina symtom dök upp.

Vecka 26 hade jag bruna flytningar när jag gick på toa och var så säker på att mensen skulle starta men icke.

Mina symtom:

Illamående om jag inte äter

Känslig för dofter, får kväljningar av sopor

Lätt andfådd

Motvärk i rygg och mage

Kissar ofta

Gasig i magen

Trött (vilar på eftermiddagen och somnar lätt på kvällen)

Lite ömma bröstvårtor

Känner mig varm i kroppen

Vita mjölkaktiga flytningar

Ökad sexlust

Så, vilka symtom har ni och när ska ni ha mensen??

• Svar på tråden Symtom, För oss som inte vågat testat än!
  • Wickan75

Min senaste mens började 1 juni och än har ingen mens kommit igång har molvärk/stickningar

i nedre delen av magen och ont i rygg och höfter. och illamående ibland. Men törs inte hoppas på graviditet, tänker att jag ska avvakta till efter helgen iaf, så rädd att det ska vara negativt.

• Nattisgris

Vilket roligt sammanträffande :) satt själv och googlade om tidiga symptom på graviditet och snubblade in här :) har två sedan innan men har glömt hur det känns. Vet typ när min äl va och beräknar att jag är äl +10

Mina symptom:

Illamående (dålig matlust)

Trycker in mig choklad (gillar det egentligen inte men det va samma med de andra )

Mensvärk

Ömma bröst

Trött som tusan

Nyser mycket (så va det med de andra )

Annorlunda smak-sinne (smaklös)

Kram

• Msofie

Om jag inte är gravid måste detta vara den sjukaste PMSn någonsin. Är så trött att jag endast legat på soffan hela kvällarna och mitt humör är så instabilt xD

• Entusiastisk

Hoppar in här. Är på bim-3 idag.. Förväntar mig dock att mensen kommer för att jag inte vill bli besviken och det känns väl ändå så då livmoderstappen ändå följt samma mönster som förra cykeln..

Men anledningen att jag skriver är för att den faktiskt var bakåtriktad idag vilket den normalt inte är för mig vid detta laget och sen har jag väldigt(!) rikliga flytningar(sorry för TMI) vilket jag absolut inte heller har vid detta laget(detta KAN dock förklaras med att jag fick rubbning av ph-balansen efter mys 7 dagar i streck och att stackars fiffin försöker återställa den fortfarande fast det är flera dagar sen det gick över???)

Sen mådde jag illa i morse(kan dock varit pga för lite sömn?) och dålig aptit (men kan ju bara vara en sån dag också?)..

Kommer inte mensen runt början på veckan tänkte jag testa men annars hoppas jag den är punktlig så jag kan peppa till nästa äl..

Hade varit sååå roligt att få plussa denna månaden då det nästan är på exakt samma datum som jag plussa med min dotter för 3 år sedan <3

• sommar2020regn
    Entusiastisk skrev 2020-07-09 20:03:15 följande:

Hoppar in här. Är på bim-3 idag.. Förväntar mig dock att mensen kommer för att jag inte vill bli besviken och det känns väl ändå så då livmoderstappen ändå följt samma mönster som förra cykeln..

Men anledningen att jag skriver är för att den faktiskt var bakåtriktad idag vilket den normalt inte är för mig vid detta laget och sen har jag väldigt(!) rikliga flytningar(sorry för TMI) vilket jag absolut inte heller har vid detta laget(detta KAN dock förklaras med att jag fick rubbning av ph-balansen efter mys 7 dagar i streck och att stackars fiffin försöker återställa den fortfarande fast det är flera dagar sen det gick över???)

Sen mådde jag illa i morse(kan dock varit pga för lite sömn?) och dålig aptit (men kan ju bara vara en sån dag också?)..

Kommer inte mensen runt början på veckan tänkte jag testa men annars hoppas jag den är punktlig så jag kan peppa till nästa äl..

Hade varit sååå roligt att få plussa denna månaden då det nästan är på exakt samma datum som jag plussa med min dotter för 3 år sedan <3

Hej!

Haha har några ännu mer detaljerade frågor, hoppas du inte blir obekväm.

Hur känner du själv din "portio"? Och hur känner du skillnad vid gravid vs inte? 

Och så flytningarna, alltså hur mycket? Jag har ju haft spiral så vet inte vad som är normalt efter ÄL fram till mens men att det syns vitt, iaf 2/3 av själva delen under fiffi i trosan, är det mycket den här perioden? För visst ska man väl knappt ha flytningar precis innan mens? Eller? Tänker medicinskt men helt glömt hur min egna kropp funkar.

Lycka till!! 
  • sommar2020regn

Hej!

Okej så jag har ingen aning om jag är preggo, om min kropp bara är så här utan  hormoner (tog ut spiral 8 juni), om jag ska mens eller om jag missat en ÄL. Men symtom då..

- började för ca 10 dagar sen med molvärk, svårt att minnas var men den var starkare än vad den är nu och var väl mer på sidorna likt min mensvärk brukar vara. 
    - blev åksjuk mellan jämtland - sthlm vilket jag annars inte blir
    - i lördags började brösten växa och molvärk mer överallt i tjejmagen har övergått till lättare molvärk men precis ovanför vagina, mer centrerat. 
    - ömma stora bröst med ilningar igår
    - lågt blodtryck och yrsel
    - mindre power i mig själv, seg och orkar inte lika mycket när jag håller träningsklasser
    - vet inte om det är mycket flytningar men vita flytningar som ej luktar
    - ja, och ingen mens då på 30 dagar imorgon.. och så lång cykel hade jag inte med spiral eller innan spiral
    - i måndags hade jag ett endometrie på 7 mm, dvs inte redo för mens som magen känner att den är, inget foster i uterus men gyn bad mig ta nytt gravtest (tog sist neg i söndags) i onsdags men det gjorde jag inte...
    - knorrigt i magen senaste 2-3 dagar likt första dagen med mens när magen också är kaos för mig hehe

Ska nog ta nytt test imorgon men känner att jag typ inte vågar. Blivit större grej för mig nu än jag någonsin trodde det skulle bli.
    Dessutom är brösten inte lika ömma idag, vet inte om det kan variera lite fr dag till dag? Och inga ilningar i brösten idag... 
    Varierar det för er?

• Emmel90

Shit, kul att vi börjar bli några som följs åt!

Jag är oerhört trött, förmiddagarna går bra men sen vid lunch slår tröttheten till. Illamående om jag inte äter... Sjukt mycket flytningar, och smärta ländrygg på kvällarna. Uppblåst och fiser hela tiden, är även lite trög I magen vilket jag inte brukar vara.

En känsla säger gravid, den andra känslan säger att mensen börjar snart.

Någon mer som är varmare än vanligt? Nästan febervarm emellanåt! Men ändå fryser jag ibland också haha :)

Såhär mår jag aldrig så ska bli spännande att testa nu under helgen, är det negativt får jag nog be om blodprov :)

• sommar2020regn
    Lillaälta skrev 2020-07-09 16:32:12 följande:
    Åh va mysigt med Värmland! :) Haha åh så jobbigt med flytningarna, Får hoppas på plus då! :)

Va hos gynekologen idag som såg förtjockad slemhinna, så det betyder väl att mensen kommer. Tror att det är en förmodad endomentrios som sätter käppar i hjulen för oss. Suck. Men utredning är inledd nu och det är tydligen korta väntetider för Stockholm där vi bor.
    Förlåt om privat fråga men minns du endometriet i mm?
    För jag förstod att mina 7 mm inte var "mensredo" alls utan mer "ägglossningsfas"... Stannar endometriet så om man blivit preggo första veckorna? 

Hoppas du inte har endometrios, håller tummarna att allt går bra för dig.
  • sommar2020regn
    Lillaälta skrev 2020-07-09 16:32:12 följande:
    Åh va mysigt med Värmland! :) Haha åh så jobbigt med flytningarna, Får hoppas på plus då! :)

Va hos gynekologen idag som såg förtjockad slemhinna, så det betyder väl att mensen kommer. Tror att det är en förmodad endomentrios som sätter käppar i hjulen för oss. Suck. Men utredning är inledd nu och det är tydligen korta väntetider för Stockholm där vi bor.
    För jag förstod att mina 7 mm inte var "mensredo" alls utan mer "ägglossningsfas"... Stannar endometriet så om man blivit preggo första veckorna? 

• Lillaälta
    sommar2020regn skrev 2020-07-09 20:44:10 följande:

4mm om jag minns rätt, men hon sa att det va tecken på endomentrios då det inte var i livmodern utan på ena äggstocken, även då jag började utredas för detta när jag va 16 men sattes på p-piller. Så nu när jag är 26 och slutat så kommer allt tillbaka. Yay... har även väldigt ont runt äl, ont fram till mens och väldigt ont under mensen. Otroligt jobbigt.

Får se vad som händer, mens eller inte. Men nu är utredning på gång och nästa besök är på 2v

Just nu har jag dock värk i livmodern och äggstockarna, vet inte om det är pga ultraljudet idag (hon behövde gräva lite för att hitta ena äggstocken), mens på gång eller något litet mirakel. :)
Svar på tråden Symtom, För oss som inte vågat testat än!