• Emmel90

Symtom, För oss som inte vågat testat än!

Hej!

Tänkte att jag gör en tråd där vi skriver upp vilka graviditetssymtom vi har, men som INTE har tagit något graviditetstest.

Jag har fått för mig att jag inbillar mig och tänker vänta en vecka innan jag testar mig. Börjar jobba på måndag igen och får då annat att tänka på än att leta symtom! Haha????

Jag har INGEN som helst aning om när jag ska ha min mens. Men misstänker att jag skulle haft den nu under vecka 27. Det var då mina symtom dök upp.

Vecka 26 hade jag bruna flytningar när jag gick på toa och var så säker på att mensen skulle starta men icke.

Mina symtom:

Illamående om jag inte äter

Känslig för dofter, får kväljningar av sopor

Lätt andfådd

Motvärk i rygg och mage

Kissar ofta

Gasig i magen

Trött (vilar på eftermiddagen och somnar lätt på kvällen)

Lite ömma bröstvårtor

Känner mig varm i kroppen

Vita mjölkaktiga flytningar

Ökad sexlust

Så, vilka symtom har ni och när ska ni ha mensen??

• Svar på tråden Symtom, För oss som inte vågat testat än!
  • WannabeMorsa

Jag har testat på dagen för BIM som var igår, som visade neg men var fortfarande inte fått mens. Många som säger att eftersom jag misstänker nidblödning i onsdags så är det möjligt att jag testade för tidigt med ett test som inte är till för att testa tidigt och att nivån på hcg inte var tillräckligt högt... Hoppas att mensen uteblir!

• WannabeMorsa

Nu glömde jag ju skriva mina symtom!

De är iaf misstänkt nidblödning, uppblåst, hård mage som var väldigt lös innan, molvärk i tjejmagen och korsryggen, mjölkiga/vita flytningar, ökad hungerkänsla men tappar aptiten lätt.

• Msofie

Är på ÄL+10 och har liknande värk som vid ÄL, på sidorna, känns inte alls som mensvärk. Har haft det sedan ÄL +8 typ. Mina bröst är rätt spända och har ont i bröstvårtor. Trött och haft mer flytningar än vanligare. Men inget jätte starkt symptom.

• Emmel90
    WannabeMorsa skrev 2020-07-07 18:09:48 följande:

Jag har testat på dagen för BIM som var igår, som visade neg men var fortfarande inte fått mens. Många som säger att eftersom jag misstänker nidblödning i onsdags så är det möjligt att jag testade för tidigt med ett test som inte är till för att testa tidigt och att nivån på hcg inte var tillräckligt högt... Hoppas att mensen uteblir!

Spännande, när ska du testa igen?
  • Lillaälta

Ska ha mens nu om några dagar.

Symptomen kom för 1v sen:

- väldigt trött hela tiden (sambon har märkt av detta)

- humör som pendlar extremt mkt. Gråta ena sekunden, skratta andra, bli förbannad tredje

- vita flytningar

- molande värk i tjejmagen (väldigt ihållande smärta igår)

- sura uppstötningar

- yrsel

- förstoppning

• Emmel90
    Lillaälta skrev 2020-07-07 22:48:23 följande:

Ska ha mens nu om några dagar.

Symptomen kom för 1v sen:

- väldigt trött hela tiden (sambon har märkt av detta)

- humör som pendlar extremt mkt. Gråta ena sekunden, skratta andra, bli förbannad tredje

- vita flytningar

- molande värk i tjejmagen (väldigt ihållande smärta igår)

- sura uppstötningar

- yrsel

- förstoppning

Välkommen! När hade du tänkt testa? Jag testade igår kväll men det var negativt, vilket gjorde mig väldigt förvånad. Ska vänta några dagar innan jag testar igen, vet inte ju inte riktigt när jag ska ha mensen...
  • Lillaälta
    Emmel90 skrev 2020-07-08 12:34:25 följande:

Välkommen! När hade du tänkt testa? Jag testade igår kväll men det var negativt, vilket gjorde mig väldigt förvånad. Ska vänta några dagar innan jag testar igen, vet inte ju inte riktigt när jag ska ha mensen...

Ska till gyn imorgon för inledande undersökning för fertilitet. Så ska hålla mig tills dess, så svårt :(

Ja bästa är att prova med några dagars mellanrum, läste ngn stans att var 3:e dag är bra förhållningssätt :)
  • Emmel90
    Lillaälta skrev 2020-07-08 12:45:30 följande:

Ska till gyn imorgon för inledande undersökning för fertilitet. Så ska hålla mig tills dess, så svårt :(

Ja bästa är att prova med några dagars mellanrum, läste ngn stans att var 3:e dag är bra förhållningssätt :)

Jaså, har ni försökt få barn länge? Ändå skönt att hjälp finns att få, jag är så tacksam att vi fick IVF. Våra två barn är födda via IVF :)

idag har jag mått riktigt dåligt med massa molvärk och illamående...Vill bara att plusset kommer eller att mensen drar igång så man slipper gå o tänka på detta!
  • Lillaälta
    Emmel90 skrev 2020-07-08 20:37:28 följande:

Jaså, har ni försökt få barn länge? Ändå skönt att hjälp finns att få, jag är så tacksam att vi fick IVF. Våra två barn är födda via IVF :)

idag har jag mått riktigt dåligt med massa molvärk och illamående...Vill bara att plusset kommer eller att mensen drar igång så man slipper gå o tänka på detta!

Vi har försökt i 15 månader :( så länge.

Åh va underbart! Var det en snabb process? Och hur var det rent mentalt?

Är helt med dig där, plus eller mens! Håller alla tummar för dig! <3
  • Emmel90
    Lillaälta skrev 2020-07-08 21:40:26 följande:

Vi har försökt i 15 månader :( så länge.

Åh va underbart! Var det en snabb process? Och hur var det rent mentalt?

Är helt med dig där, plus eller mens! Håller alla tummar för dig! <3

Vi gjorde första proverna runt augusti 2012, november 2012 gjorde vi första insättningen. Tyvärr lyckades det inte på första försöket utan tog sig på andra i februari 2013 :)

Rent mentalt var det jobbigast att få beskedet ?få antal spermier med dålig kvalitet? än att genomgå hela karusellen.

Dock blev jag gravid på naturlig väg våren -17 men vi valde då snott eftersom dottern då var 1 år gammal... Vi försöker inte bli gravida nu men vi har heller inget preventivmedel! Det beror mest på att jag inte hittar något jag mår bra av (har hormonrelaterad migrän).

Idag somnade jag kl 20:30, vaknade 30 minuter senare och är helt slut. Tröttheten är bedövande alltså!!
Svar på tråden Symtom, För oss som inte vågat testat än!