JosHed skrev 2021-04-22 10:03:34 följande:
Kan tillägga att jag tempar med en dålig termometer (ska köpa en riktig nästa månad) men alltid samma tid och plats varje dag. Dock har sonen på 2 år sovit superdåligt senaste dagarna. Vet inte mycket detta spelar in?
Men om det tar 3 dagar för ägget att släppa efter positivt test så känns ju testet sjukt onödigt xD då har man ju ändå ingen koll. I så fall är det nog kört denna månad :(
Aaah då kan termometern absolut göra det hela svårare och att din son sovit dåligt. Ju mer rörelse du har och är uppe desto högre blir tempen. Så gärna minst 3 h sammanhållen sömn och tempa varje morgon. Tar du oralt eller vaginalt?
Gällande lh test så är de endast till för att ge en liten hint. Ägget släpper vanligtvis mellan 12-48 h efter ett positivt utslag. Så det kan alltså ta 2 dygn efter ditt positiva att släppa. Men oftast så släpper det nog 12-24 h efter. Ju mer cykler du tempar desto lättare att se och förstå ditt eget mönster.
När jag kikar på din kurva så kan äl både ha varit dag 13 eller 14, men kan också ha varit på dag 12. Är lite svårt eftersom du inte tempat så mycket innan äl och att du fick en sån hög höjning dag 15. Men jag skulle säga att ni ändå prickat bra och att det förmodligen är lättare att se nästa cykel (om det blir någon), när du har en bättre termometer. Håller tummarna att ni får ett plus redan denna cykel