Tempkurvor
Jag blir störd på det här! Bim idag enligt ff och imorgon enligt nc men idag gick tempen upp lite igen?! Jag har intensiv molvärk som kommer och går och mitt humör är helt av banan..
Använder båda apparna, gillar oxå ff bättre har funderat på att ta bort nc.
Jag tror ändå äl kan va rätt utsatt men det är så märkligt att mensen inte kommer då när jag är på äl+14 och mensen kom äl+12 natten/morgonen där senast
Det va någon som delade En jättebra sida här på familjeliv där man kunde räkna om sin temp, så alla tempar hamnade på samma tid? Vet någon vilken jag menar?
Cashili33: men om man har en dip redan vid äl+3/4, vad kan det då bero på?
Jag kom åt fel knapp det va inte meningen!
ja jag har börjat försöka promenera mer och gör lite enklare övningar som får upp flåset men det är svårt att få in några aktivare promenader med en snart 3 åring som vägrar åka vagn :/ dock har jag lånat ett gåband av min morbror, bara svårt det där med att orka när dottern somnat, sambon jobbar så han åker 9 och kommer hem 19 och jag är arbetslös just nu och dottern har sommarlov så energin bara är slut hela tiden :(
tänkte dock börja gå en stund dom tre dagar hon är på fsk sen igen.
försöker även äta nyttigare men det blir istället svårt pga att ekonomin inte är på topp nu när jag är arbetslös och vi har en selektiv ätare, lätt att skylla på att man inte bara orkar fixa något annat till sig själv :/
men jag jobbar på det, jobbar även på min attityd, det är så lätt att komma med inställningen att det är tråkigt och då blir det ju oxå tråkigt.
Tror jag kan ha listat ut varför mina tempar varierar så mycket, jag tempade först oralt då blev det 36,27 sen provade jag den gamla termometern och tempade vaginalt och då va det 36,60 så jag misstänker att det beror på att jag snarkar och sover med öppen mun så kommer börja tempa vaginalt nu.
Har uppdaterat med information jag varit för slö för att lägga in men tror ni äl KAN ha varit cd 33 och jag hade högre temp innan av okänd orsak? Har sovit lite halvdant till och från och tror jag gjorde det just då för jag va så taggad på att jag trodde jag skulle ha äl så vaknade mycket för jag va typ övertaggad, vet dock inte om det är orsaken för förhöjd temp.
idag har jag haft en hel del molvärk på förmiddagen som sedan lansig och sen har kommit och gått lite mildare.
*skall diffa
Denna månad testar jag rosenrot då min kropp har problem att ägglossa ibland. Är dock rädd att jag ska ta tabletter efter ÄL.
Så här ser min kurva ut än så länge, jag fick positivt ÄL test 2/1, och ganska högt på testet på MORGONEN 4/1. Alla andra test innan och efter har varit supernegativa.
Så min fråga är, kan tempen höjas först några dagar efter ÄL eller höjs den alltid direkt efter? Kan jag ha haft ÄL 2/1 eller kanske natten till 4/1?
Borde jag sluta äta rosenrot ifall att? :o
Tror ni jag hade min ÄL 7e? 🤔 den har ju gått upp 0,2 grader efter det, men den är så himla låg. Förra månaden hade jag 36,4 under ÄL, och 36,8 efter. Så känns lite för lågt va?