Inlägg från: Rumpelstiltskin |Visa alla inlägg
  • Rumpelstiltskin

Tempkurvor

Hörni, jag behöver lite hjälp. Jag har bara tempat ett par månader så det är lite oklart allting.

Ser ni att NC bekräftar äl trots ingen större höjning i temperatur? När skulle ni tro att ägglossning inträffade förra cykeln? Tror ni att NC har lagt den rätt? Fick en dipp i tempen idag och tänkte att det kanske var en dipp inför den faktiska ägglossningen och att NC bekräftat fel. Äl-test var dock negativt idag så den teorin stämde inte.

• Rumpelstiltskin

Okej hörni. Visst ser det ut som att ägglossning uteblev? NC har bekräftat men jag tycker verkligen det ser konstigt ut. Hade positiva äl-test i 5-6 dagar och sedan ingen höjning i temp.

• Rumpelstiltskin
    Rumpelstiltskin skrev 2021-02-16 07:15:11 följande:

Okej hörni. Visst ser det ut som att ägglossning uteblev? NC har bekräftat men jag tycker verkligen det ser konstigt ut. Hade positiva äl-test i 5-6 dagar och sedan ingen höjning i temp.

Bra om man skickar med bilden också haha.
  • Rumpelstiltskin
    Rumpelstiltskin skrev 2021-02-16 07:15:11 följande:

Bra om man skickar med bilden också..

• Rumpelstiltskin
    Lillaälta skrev 2021-02-16 08:43:08 följande:

Håller med ovanstående ser väldigt konstigt ut. Hur har din graf sett ut tidigare efter ägglossning?

Fysio1 skrev 2021-02-16 07:45:00 följande:

Ja jag tycker också det ser lite konstigt ut, eller temperaturen cirkulerar ju kring linjen under hela cykeln. Har du haft så innan?

Ja men visst ser det helskumt ut!

Såhär såg det ut tidigare cykel:

• Rumpelstiltskin
    Fysio1 skrev 2021-02-17 09:25:58 följande:

Okej, inte jättetydliga där heller. Mäter du enligt konstens alla regler? Samma tid varje morgon, direkt när du vaknar, sätter på termometern när du har den i munnen och mäter på samma ställe under tungan varje gång?

Jajjemen! Diffar på sin höjd 20-30 minuter i tid. Samma ställe i munnen, tar även tempen ett par gånger direkt efter varandra för att säkerställa att jag ej håller snett eller haft munnen öppen lite eller så första gången. Har den i munnen när jag startar den osv.

Tycker ändå att man ser en stegring förra cykeln, visserligen en hel vecka efter äl men ändå en stegring. Denna gången är det helt platt.
  • Rumpelstiltskin
    Fysio1 skrev 2021-02-17 12:13:46 följande:

Så bra! Då borde det inte vara pga det.

Ja det håller jag med om. Hur har temperaturen sett ut senaste dagarna?

Såhär ser det ut nu. Håller sig på coverline, ungefär. Antar att ägglossning uteblev denna månaden trots att NC bekräftat.

• Rumpelstiltskin

Hej!

Varför sjunker min temperatur inför mensen när jag inte ens haft ägglossning? Är det så det ska vara eller kan det vara så att jag faktiskt hade ägglossning ändå, trots ingen större höjning i temperatur? Någon kunnig som sitter på information och som vet vad det kan bero på?

• Rumpelstiltskin
    Fialoppanmedknuff skrev 2021-02-24 17:33:45 följande:

Någon som kan hjälpa mig tyda? Är första gångs tempare och tycker att linjen jag ska ligga över är SUPER hög. Men tyder graf på att jag inte har ägglossning denna månaden?

Satan i gatan vilken jämn temperatur du har! Min graf ser ut som mina tänder innan jag fick tandställning.

Jag tycker inte att det ser ut som att du ägglossat ännu, men det innebär ju inte att du inte kommer att ägglossa denna cykel! Jag trodde jag ägglossade på CD14 men efter att jag börjat tempa har jag förstått att det skett först runt CD20 för mig. Fortsätt tempa så kommer säkert höjningen snart!
  • Rumpelstiltskin

Men alltså. CD47 och ingen ägglossning i sikte. NC har gått från ?bekräftad ägglossning? till ?väntar på att bekräfta?. Det är så kul när kroppen funkar som den ska, hörni...

Någon som har något spännande att säga gällande min graf? Någon som magiskt kan se när min blödning eller ägglossning planerar att dyka upp?

• Rumpelstiltskin
    Soff skrev 2021-03-04 08:53:40 följande:

Enligt NC har jag bim imorn, enligt mig på Lördag. Förväntade mig stenhårt att tempen börja gå neråt idag, men den fortsätter upp. Tänk om dippen jag hade häromdagen var en implantationsdipp?! Vågar inte hoppas... shit va nervös jag e.

Spännande! Håller tummarna! När tänker du att du ska testa?
  • Rumpelstiltskin

Hej på er! Är det någon av er som kört både FF och NC och har en favorit? Jag kör båda parallellt (kanske dumt egentligen för jag blir bara nojig) men apparna säger helt olika. Baserat på bilden nedan - när tror ni att äl var?

Som ni kan se säger NC att äl var på CD54. FF säger dock att det var på CD58. Hur skulle ni tolka det?

Baserat på tempen så tycker jag att det ser ut att kanske varit på CD56, men på CD55 tog jag ett ägglossningtest som var negativt. Kan även tillägga att jag på CD50 tog jag test som var ganska starkt, inte helt positivt men på väg att bli. Känns rimligt att äl därmed skulle vara mellan CD50 och CD55? Har ni några kloka analyser?

Svar på tråden Tempkurvor