Limeblad skrev 2020-07-28 09:02:06 följande:
Nu har jag börjar tempa för att få koll på min ägglossning efter ett par år med p-piller. Ska börja försöka bli gravid senare i år.
Är det normalt att termometern visar mycket lägre temperatur än vad en febertermometer visar? Fick 36,15 idag (munnen) och är osäker på om jag gör rätt. Mäter jag i örat med febertermometer har jag så gott som alltid över 37 grader. Ganska ofta uppemot 37,5-7. Testade mäta om när jag varit uppe ett tag och fick då 36,56 men det är kanske normalt att temperaturen stigit då?
Funderar också på tidpunkt. Hur stort fönster kan man ha för att tempa? När jag jobbar vaknar jag runt 7:15 men idag vaknade jag 6:45. På helger blir det snarare 8:30-9:00.
När du får olika temp, mäter du alltid direkt på morgonen och vi samma tidpunkt?
Har för mig att man ska mäta ungefär samma tid varje morgon och inom 2-4h om inte jag minns fel. Går att söka upp enkelt på natural cycles.
Jag mäter 07.00 varje dag om jag inte vaknar tidigare eller ska upp till jobbet tidigare. Så tidigast 05 och senast 07. Får ett bra resultat och även tydlighet när jag haft äl och inte. Så är helt okej att ha ett fönster man mäter inom :)