Tempkurvor
Fråga om spottings dagarna före BIM och temp
Ni som får spottings .. sjunker er temp redan när ni börjar spotta?
Det brukar min göra ..
Fråga om spottings dagarna före BIM och temp
Ni som får spottings .. sjunker er temp redan när ni börjar spotta?
Det brukar min göra ..
Jag har inte tempat så länge (mitten av tredje månaden) men min temp har sjunkit några dagar innan mens... fick spottings två dagar innan förra månaden också. Bara 7-8 dagar efter äl :(
11 dagar efter äl. Så fick nog spottings 8 dagar efter och hade fram till mensen. Tempen gick neråt samtidigt.
Jag har ibland haft spotting 2-3 dagar innan mens och då har inte tempen börjat sjunka.
Jag har varje månad haft spottings ca 5 dagar före mens. Började med progesteronkräm och nu har jag inte spottings mer. Så jag tror den går igenom huden :)
Förstår inte vilken bild man ska titta på?
var du på ul måndag och fick bekräftat ÄL via vad ?
i Måndags hade jag en äggblåsa på 18,7 mm och sen tempade jag och fick ÄL bekräftat av Natural Cycles på onsdagen (Cycle 3). Men tempen har liksom dykt efter det..?
Godmorgon!
Någon som vet om det är vanligt att tempen sjunker redan 4 dagar innan mens? Jag ska ha mens imorgon, tempen dök på äl+9 och har legat lågt sen dess. Fick en hög temp igår men hade druckit lite vin kvällen innan. Uteslöt den inte för kände mig inte bakis och hade sovit ordentligt osv. Trodde inte det skulle påverka så mycket av 2-3 glas vin men idag var ju som sagt tempen låg igen :(
Känns ju inte superlovande om progesteron börjar sjunka redan 9 dagar efter äl, med en lutealfas på 12 dagar?
Precis..
Misstänker lite att mitt progesteron är för lågt. Tog ett prov denna cykel, exakt 7 dagar efter ägglossning.
Funderar på att ta ett även nästa cykel för att jämföra!
Det var på 48 nmol/L!
Så nej inte superlågt såklart, men jag har fått till
mig att man bör ligga en bit över 50 iallafall ur ett fertilitetsperspektiv.
Tog provet pga att jag haft mycket problem med PMS, något korta menscykler, PMS nästan direkt efter ägglossning osv. Och uppenbarligen då svårigheter med att bli gravid.. :)