Inlägg från: Anonym (Åsa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Åsa)

Hur man hanterar frågor/diskussioner om barn

Men ni har försökt i en månad, det är verkligen ingen idé att oroa sig innan ni ens försökt. Stressa inte upp dig i onödan, en månad är ju ingenting. För de flesta tar det väl minst ett halvår. Jag bemötte kommentarer om barnskaffande med att lojt och ointresserat säga att vi inte alls hade funderingar på att skaffa barn än, men kanske längre fram. Sedan bytte jag ämne. De som är så ohyfsade att de frågar, de kan man också ljuga för utan problem.

• Anonym (Åsa)
    Msofie skrev 2020-07-01 13:21:52 följande:

Förstår vad du menar, försöker att inte oroa mig. Dock är det fjärde försöket denna månaden, men oavsett har det inte gått långt tid :)

Nu blev jag fundersam. Fjärde försöket på en månad? Menar du att ni har haft sex fyra gånger på en månad? Ni vet ju inte förrän en tid efter beräknad mens säkert om det tagit sig eller inte, så som jag räknar finns det bara möjlighet till ETT försök per månad (eller per menscykel) oavsett hur många ggr man har sex.
  • Anonym (Åsa)
    Msofie skrev 2020-07-02 16:06:09 följande:

Ägglossningen i juni månad är den fjärde ägglossningen vi har försökt på. Har kanske skrivit fel tidigare :)

Ok, då förstår jag. :)
Svar på tråden Hur man hanterar frågor/diskussioner om barn